Ik moest er ook 2 hebben en een oorthermometer mocht niet. Nu zijn de oorthermometers in het ziekenhuis 100x nauwkeuriger dan thuis. De kraamverzorgster mocht ook alleen maar rectaal meten.... @TS: Ik heb het vermoeden (gezien onze regio) dat we dezelfde kraamorganisatie hebben...
Je mag toch zeker wel zelf dat ding rectaal bedienen? Ik ga niet mn broek uitdoen omdat zo'n trien dat even zegt... ik heb een oorthermometer en anders heeft ze pech, eigen verantwoordelijkheid. Voor de kleine haal ik wel een normale.
Wij hadden er aan 1 voldoende. Is mij ook nooit gezegt dat ik er 2 moest hebben. Na elk gebruik goed schoonmaken met alcohol en dan is er niets aan de hand, de thermometer werd dus voor zowel mijn dochter als mijzelf gebruikt.
weet ik boeit me ook echt geen zak al was dat ding 30 euro haha. maar als je ziet wat je van de kraamhulp aan "moet" schaffen voor die 7 dagen dat ze er zijn vind ik het rond uit belachelijk. ik heb dus ook heel veel van de uitzet lijst niet in huis want ik gebruik het toch niet
Nou nou, wat een opstandigheid. "Die trien" heeft alleen maar het beste met je voor hoor. En als je wil mag je vast wel zelf rectaal temperaturen, maar als je (veel) hechtingen hebt en alles daaronder gevoelig is, is het best prettig als de kvz dat even doet. En trouwens...je broek uittrekken moet je toch, want ze controleert ook je hechtingen...
Van de intake dame moest ik er ook twee hebben, dus nog 1 in huis gehaald. Zegt de kraamverzorgter: hartstikke leuk dat je er twee hebt maar wat een onzin. Je ontsmet hem toch elke keer? Btw, in het ZH gebruiken ze ook 1 voor alle kindjes op de kamer, ze ontsmetten hem elke keer. Waarom zou je kindje niet een termometer met jou als moeder kunnen/mogen delen en wel met wild vreemde kindjes die weet ik veel wat voor ziektes kunnen hebben? Ik was er dus wel "ingetrapt" maar mocht eentje stuk gaan en mocht er een wonder gebeuren en ik ooit nog een kindje krijgen, dan haal ik geen nieuwe bij. Alhoewel, enig voordeel van 2 hebben: mijn kindje had een ernstige ondertemp de eerste nacht thuis en de verloskundige wilde dat ik de beeb me nog een termometer ging tempen om uit te sluiten dat de termometer defect was en om dus zeker te weten dat de temp echt heel laag was. Het kan dus wel handig zijn om er twee te hebben. Maar echt van levensbelang is het dus niet.
Jup. daar heb ik ook een klein dingetje mee. Maar dat ligt volledig aan mij hoor, ik ben me er bewust van. Ik denk alleen dat ik niet alles zonder slag of stoot toe ga laten, ook niet het controleren van hechtingen, hoe dom dat ook zal zijn in de ogen van een ander. ik MOET helemaal niets. En misschien klinkt trien niet aardig, maar als ik lees hoe dominant sommige kraamverzorgenden zijn, gaan mijn nekharen wel overeind ja.
Is nogal off topic maar ik lees dat hier mensen zijn die niet hun hechtingen gaan laten controleren? Why? Denk je dat die kraamverzorgsters dat doen om hun seksuele lusten te gaan bevredigen???? Kraamverzorgsters doen dat om te voorkomen dat je ernstig ziek kunt worden. Denk dat de kans groter is dat de kraamverzorgster je man gaat verleiden dan dat ze jou gaat verleiden tijdens het onderzoek? En dat kraamverzorgsters dominante mensen zijn, hmm er zullen best irritante dames tussen zitten. Maar ik denk dat het gros gewoon super leuk is. Mijn ongevraagde advies: zit jezelf niet zo op te fucken over hechtingonderzoekjes en over hoe erg je kraamverzorgster wel niet zal zijn. Dat levert alleen maar stress op, terwijl je je beter kunt richten op het positieve. En wie weet heb je dan straks wel net zo'n leuke kraamverzorgster als dat ik had
natuurlijk mag je zelf je temperatuur opnemen. mijn kraamhulp vroeg aan me wat ik liever wilde, en ik koos ervoor haar dat te laten doen (ivm mega-tros aambeien, ik wist echt niet waar ik 'm nou moest tussenprikken..), maar als je het niet wilt dat iemand onnodig bij je intieme delen komt hoeft het echt niet. als je geluk hebt, heb je helemaal geen hechtingen nodig. ik heb mini-hechtinkjes gehad, die hoefden niet per se iedere dag gecheckt te worden, maar ik koos ervoor dat wel te laten doen. het blijft nog altijd jouw lijf, en je kunt zo je redenen hebben om dat niet altijd aan mensen te tonen. misschien kunnen ze jou of je partner wel uitleggen waar je op moet letten, zodat je het zelf kunt controleren, evt met spiegel. voor jezelf zou ik een oorthermometer ook goed genoeg vinden, maar voor de baby is dat niet nauwkeurig genoeg. eerste kraambureau wilde eigen thermometers voor moeder en kind, tweede kraambureau vond één thermometer om te delen goed. in het zkh waar oudste een poosje gelegen heeft, werd er bij ieder gebruik een soort condoompje om de thermometer gedaan, dat na gebruik werd weggegooid. die dingen gaan dus niet bij allemaal verschillende kindjes tussen de billen, en volkomen logisch want m'n zoontje lag nog in quarantaine ook omdat ze niet wisten wat hij had en het mogelijk besmettelijk zou kunnen zijn.
Ik heb er wel 3 (vraag me niet hoe ik daaraan kom haha), maar de kraamhulp vond die van de baby het fijnst, dus die heeft ze ook voor mij gebruikt. Ze maakte hem inderdaad na elk gebruik schoon met alcohol.
Oh meis, je hebt er ongetwijfeld kenau's tussen, maar als je zo'n kvz treft waar je haren van overeind gaan staan, dan kan je altijd contact opnemen met het kraambureau om aan te geven dat het niet klikt, dan wordt er gekeken of ze een andere kunnen sturen. Ik heb nu 2 kinderen en heb vooral de laatste keer een hele lieve kvz gehad, die niks opdrong, zich aanpaste aan mij/ons gezin en super-goed voor mij en mijn beide kinderen zorgde. En nee, je moet natuurlijk niks, maar als je hechtingen hebt is het echt wel van belang dat ze dagelijks gecontroleerd worden. Ik weet niet waarom je er zo'n probleem mee hebt om je eventuele hechtingen te laten controleren, maar het is misschien wel verstandig om dit bij de intake die je met het kraambureau krijgt vast aan te geven, zodat je daarover niet in discussie hoeft te gaan in je kraamweek. En bespreek het eventueel ook met je vk, wellicht dat zij anders je controles wil doen, als je dat fijner vindt. Zo, compleet off-topic (sorry daarvoor TS), maar ik wilde het toch maar even gezegd hebben .
Terug ontopic: ik zou uit mezelf al voor 2 thermometers gaan.. maar ik sta dan ook bekend als Trees Smetvrees