Drie maanden na mijn bevalling (ik gaf flesvoeding) werd ik weer ongesteld. Ik heb toen nog 1 normale cyclus afgewacht (32 dagen, normaal bij mij) en aan de pil begonnen. Ik begon de pil op de eerste dag van mijn menstruatie, normaal duurt mijn menstruatie 4 dagen (ook na bevalling). Ik heb nu echter al die tijd bloederige afscheiding gehouden. Ik heb mijn huisarts hievoor gebeld, die zei dat ik drie maanden moet afwachten om mijn lichaam weer te laten wennen aan de pil. Morgen begint mijn tweede stopweek weer en ik heb nog altijd die bloederige afscheiding gehad. Moet ik echt drie maanden wachten tot mijn lichaam aan de pil gewend is? Ik vind het heel vervelend en maak me toch zorgen.
Goedenavond, Ik ben het met de huisarts eens. Je lichaam moet echt weer wennen aan de pil. Soms kan het lichaam anders reageren na een zwangerschap en er langer over doen voordat je weer een normale "pilcyclus" hebt. Dus ik zou je aanraden echt nog even af te wachten en je geen zorgen te maken. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor de reactie! Ik heb nog een klein vraagje omdat ik nog altijd niet helemaal zorgen vrij ben. Mijn baarmoedermond voelt (nu na bijna vijf maanden na bevalling) altijd een beetje 'open' en vrij laag. Kan dit na een bevalling en kan dit kwaad? Ik ben na zes weken niet meer inwendig onderzocht door VK.
Goedemorgen, Ja, dat kan. Vaak voelt de baarmoeder anders als je een zwangerschap hebt gehad, dan als je nog geen kind hebt gekregen. De baarmoedermond staat dan vaak een klein beetje open. Daarnaast komt het regelmatig voor dat de baarmoeder wat verzakt na een zwangerschap en bevalling, waardoor je de baarmoedermond beter kan voelen, omdat het lager ligt. Het kan ook liggen aan het moment in de cyclus. Bij jou, omdat je de pil gebruikt, zou je dit verwachten in de stopweek. Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden en anders hoor ik het graag. Groetjes Monique