1.4 kilo bijgekomen op 6 weken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hitchke, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    de titel spreekt voor zich, is dit normaal??? nee hé...

nu ben ook wel gestopt met roken sinds eind november ....

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat zal het stoppen met roken en de feestdagen geweest zijn dan? Ik denk niet dat het iets met je zwangerschap verder te maken heeft eerlijk gezegd. Heb je wel op dezelfde momenten gewogen? Goed naar de wc geweest ? :p

3. Seth

Seth Niet meer actief

heb nu nog niet op de weegschaal gestaan....
    maar ik kom gelijk aan zodra ik zwanger ben......

Denk dat het komt dat mn spijsvertering dan langzamer werkt, en ik meer ga "opnemen".....

Maak je niet druk om je gewicht... in zoverre... als je weet dat het niet door het snoepen komt...

Mijn oude vk zei.. kilo's die je niet door snoepen aankomt, maar echt door zwangerschap raak je wel weer kwijt...
    bij eerste ruim 25 kilo aangekomen... bij tweede 31..... en bij beide gewoon weer op oude gewicht gekomen hoor...!!!

4. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    ja maar mijn buikje is ook echt wel beetje opgezwollen ook hoor... mijn darmen doen vrij raar...

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik was toen ik net zwanger was (rond een week of 7 al) al meteen 4 kg zwaarder aangezien mn darmen voor geen meter meewerkte..dus ik dacht neeee dat begint al heel slecht als het nu al zo hard gaat.. vervolgend ben ik tot de 7,5 maand verder geen gram aangekomen!! ben zelf volgens mij flink afgevallen zelfs want mn kont en benen zijn stukken dunner alle broeken zakken van mn kont af! nu de laatste weken houd ik veel vocht vast en is er heel snel nog 4 kg bijgekomen maar goed ben 37+3 zwanger dus nog netjes..dus het wil niet perse iets zeggen hoor want normaal ben ik iemand die heel makkelijk aankomt juist dus ik hield mijn hart al vast haha

6. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    ja echt raar hoor die darmen... kan ook niet goed naar toilet gaan.. zeg en heb jij dan heel erg op je eten gelet ????

7. mroos

mroos Niet meer actief

Zodra ik zwanger was kwam ik aan.
    Ik had geen vet en mijn lichaam ging meteen reserves maken, in de eerste 12 weken 6 kilo aangekomen.
    Volgens de vk was het heel normaal..

8. gsuus82

gsuus82 Lid

8 dec 2009
    17
    0
    0
    student
    Steenwijk
    Hallo,

Hier nog zo een...
    Weet niet of ik echt ben aangekomen, heb gewoon een angst voor de weegschaal ontwikkeld ( vorige keer 25 kg aangekomen )
    Maar ik had met 5 weken al positiebroeken aan, omdat ik mijn eigen niet meer paste.. Vorige keer liep ik met 14 weken nog in mijn eigen kleding..
    Maar goed, wat ik denk is dat je je geen zorgen hoeft te maken, als je weet dat het ergens vandaan komt ( darmen/kerst/etc) Gewoon goed in de gaten houden.. ga ik ook doen..vanmiddag eertse echo dus dan zal ik wel op dat rotding moeten..:x
    Succes!!!

9. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ik was met 8 weken ook ruim een kg aangekomen....maar met 12 weken weer een halve kg afgevallen...dat kan dus ook.
    Niet te druk over maken maar?!

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ben ook al 1,5 kilo bijgekomen en maak me dara ook wel zorgen over... Waar moet dat eindigen.....?
    Als die *&^%#-sneeuw een keer weg is, dan durf ik de auto 's avonds weer eens te pakken naar de sportschool en ga ik proberen dat metabolisme wat op te krikken. Een andere oplossing weet ik ook niet...

11. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik ben ook erg veel aangekomen, woog voor mijn zwangerschap net geen 60, en nu ong. 85 dus dat is ook heel wat, houd wel veel vocht vast, en ik moet ook zeggen, ik zit al vanaf mijn 9 weken zwangerschap thuis, en ben gestopt met roken, en ben gezonder gaan eten, heb altijd al aanleg om dik te worden, en voor mijn zwangerschap leefde ik zowat alleen van blikjes red bull en sigaretten, toen ik zwanger ben geraakt gelijk mee gestopt, en ben ik begonnen met ontbijten enzo hihi, deed ik nooit, nam altijd een bak koffie en een peuk bah bah moet er nu niet meer aan denken.

ik denk maar zo, ik ben een stuk gezonder gaan leven, en dat vind ik veel voornamer dan die kilo's, die raak ik wel weer kwijt, maar niet met roken hoor, want daar moet ik niet meer aan denken, nee ga na de bevalling wel op zumba of zo hihi.

12. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    ja ik ben van mezelf al niet de magerste, woog tot half jaar geleden 82 kilo en sinds te stoppen met roken ben ik naar 86 kilo gegaan, nu sinds ik weet dat ik zwanger ben 1.4 kilo erbij en ze zeggen me altijd, wanneer je al zwaarder bent je zo weinig mogelijk mag bijkomen als in kilo of 8... pffff ik wil gewoon niet ongelukkig worden door men kilo's de komende maanden dat is mijn grootste zorg..

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    maak je niet te druk, en eet gewoon gezond, ontbijt goed, veel vezels, zodat je tot de middag geen lekkere trek krijgt, en eet s'middag ook weer goed wat vezels, zo blijft je spijsvertering ook goed werken, ik woog al niet zo zwaar voor de zwangerschap, ik zag er ook niet zo gezond uit, was eigenlijk te licht, maar iedereen roept nu dat ik er zo goed uit zie, zelfs de vk riep het afgelopen dinsdag, aankomen doe je toch wel, zorg gewoon goed voor je zelf, en je beebje, want als je, je nu al druk maakt om je gewicht, hoe moet dat dan over een paar weken??

en misschien kom je alleen in het begin wat kilo'tjes aan, en blijft dat over een paar weken op het zelfde, ik ben in het begin veel aangekomen, maar dat is nu wel gestopt, het is ook een reactie van je lichaam, om het voorraadje te krijgen.

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik ben helemaal niet erop gaan letten want in begin was ik zo misselijk dat ik al blij was soms dat ik iets kon eten ... in begin heb ik een aantal weken echt veel friet gegeten zelfs omdat ik niks kon verdragen van vlees of groentes :s
    wel echt ook sochtends meteen ontbijten wat ik vantevoren niet deed want dan had ik pas smiddags honger.. en met die misselijkheid moest ik wel eten andres werd het nog erger..
    ik ben zelf ook te dik van mezelf, daarom dacht ik ook ooh daar gaan we weer was net 21 kg afgevallen in langere tijd (en was er nog lang niet om op gezond bmi te komen moest ik nog wel een kg of 20 )
    dus ik sta er zelf echt van te kijken dat het zo gelopen is, ben ervan overtuigd dat die laaste 4 kg van afgelopen weken echt vocht zijn want heb olifantenpootjes en handen gekregen en daarvoor had ik daar geen last van en bleef ik netjes op +4 kg hangen..
    ik heb zelf ook het idee dat ik na de bevalling echt minder weeg dan vor ik zwanger werd hierdoor...
    dus echt of je nou te licht bent of te zwaar je weet niet hoe het loopt ik kom normaal juist te makkelijk aan en op de een of andere manier tijdens mn zwangerschap is het totaal omgekeerd!

15. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    en hadden jullie dan ook zo van die goestingeskes, zoals het eten dat op tafel staat niet lusten en iets anders willen !!!

Deel Deze Pagina