Mijn dochter ging vanaf 9 weken doorslapen van 23 00 tot 08 00 uur. Sinds 2,5 week komt ze s nachts om de 2 uur en wil ze drinken. Hebben jullie tips om hier vanaf te komen? Overdag komt ze gewoon om de 4 uur en doet het ze het heel netjes. Ze is nu bijna 5 maand.l
Waarschijnlijk een fase! Twee weken geleden (ofzo) had ik dat hier ook, toen weer maar één keer per nacht, nu afgelopen nacht weer vaker.. Het kan allemaal. Maar ik begrijp, als ze al doorgeslapen heeft, is het extra vervelend.. Sterkte
Je zou kunnen proberen om overdag haar om de 3 uur aan te leggen. Oudste sliep vanaf 6 weken door en met 4 maanden klokje rond. Vanaf 6 maanden kwam ze 2-3x per nacht. Probeer het te accepteren, dat is al het halve werk. Ik heb het bij de oudste veel zwaarder gehad dan nu bij de jongste en die komt net zo vaak 's nachts.
Probeer het te accepteren idd. Het kan zijn dat het een fase is en over twee weken weer over is, maar het kan ook zijn dat ze nu blijven vragen om nachtvoedingen tot ze veel ouder zijn. Zoals mijn kinderen bijvoorbeeld, de oudste twee gingen doorslapen met 2 jaar en de jongste nog niet.
Ik heb het wel geaccepteerd, maar ondanks dat blijft het wel erg vermoeiend als je er elke dag al om half 7 uit moet. Overdag om de 3 uur aanleggen is geen optie, want mevrouw drinkt alleen wanneer zij dat nodig vindt en dat is vaak niet eerder. Heeft het bij jullie misschien ook geholpen dat jullie man er even uitging? Misschien dat ze daarna weer verder wil gaan slapen? Nog niet geprobeerd dus vanacht maar eens dat proberen.
Hier waren het fases. Soms paar weken weer enorm veel nachtvoedingen. Ik was dan ook gebroken. Gelukkig was dat hier vaak tijdelijk. Ik zou wel eens testen wat er gebeurd als je man eruit gaat.
Hier wordt ze gewoon door honger wakker, ze drinkt een hele voeding en valt weer in slaap. op deze leeftijd ga ik nog niet mn man sturen. Als ze wat ouder is of als ik merk dat het 'in-slaap-val-slokjes- worden (bij de oudste met 10 maand) dan wel.
Lijkt me ook een fase. Is ze overdag teveel afgeleid waardoor ze niet wil drinken? Anders de voedingen zo rustig mogelijk houden. Verder accepteren en aan toegeven. Hier sliep mijn dochter door vanaf 12 weken, en vanaf 6,5 maand tot 1 jaar heeft ze elke nacht een of meerdere nachtvoedingen gevraagd. Soms 3, 4 of 5 keer. Die nachten waren slopend maar er was simpelweg niet zoveel aan te doen. Ze dronk heel gulzig en viel daarna weer als een blok in slaap. Sinds een jaar slaapt ze weer door.
Een fase! Slopend! Ik had het 1 A 2 weken. Was rond4,5 maand. Bleek dat hij tandjes kreeg! Had troost nodig!