Hi! Ik had afgelopen week een positieve zwa gerschapstest, helemaal lij natuurlijk! Maar ik zal even uitleggen wat er lastig rekenen is. Ik ben meteen nar het stoppen met de pil zwanger geraakt, dus alleen een vorige onttrekkingsbloeding gehad (29 april). Ik denk dat ik rond 12 mei een eisprong heb gehad, maar niet getest (en wel seks gehad). Bij m'n eerste zwangerschap had ik 1,5 jaar een erg onregelmatige cyclus en kwamen weer bij de gynaecoloog achter dat ik een korte luteale fase heb (ong. 11 dagen). Ik heb woe 29 mei positief getest. Ik weet dus niet zo goed hoe lang ik nu dan zwanger ben, hoe ik dat moet zien. Heb ik nu ook weer korte luteale fase of kan dat ook veranderd zijn na vorige zwangerschap bijvoorbeeld? Benieuwd wat jullie er van zeggen
Heb je een foto van de test van woensdag? Vaak is daaraan wel te zien hoeveel dagen na eisprong dat ongeveer is
Ik denk dat je misschien (zonder test gezien te hebben) 12 dpo bent, dat maakt je nu 3+4 wkn zwanger en dus geen 4+5 wat je banner nu aangeef.
Klopt maar je telt altijd vanaf eisprong. 14 dagen voor eisprong is dag 1. Stel je hebt een cyclus van 3 maanden. Raakt zwanger dan ben je niet meteen 12 weken zwanger. (als je 1ste dag menstr aanhoudt) Dus eisprong 14 dagen ervoor is altijd dag 1
Nee. Als je je eisprong weet dan ben je met je eisprong 2 weken zwanger en ga je vanaf daar tellen. Heb je een cyclus van 28 dagen, tel je wel vaak vanaf je eerste cd, maar bij een langere cyclus kan je zo niet meer tellen omdat dat je eisprong veel later is Heb je een foto van je test???
De vk vraagt toch gewoon naar de datum van de laatste menstruatie en rekent vanaf daar? Mensen genoeg die de datum van de eisprong niet weten.
Klopt idd. Bij een langere cyclus van bijv 35 dagen moet je dat er dan wel ff bij vermelden, omdat veel vk's dan wel weten dat je eisprong later was en je dus korter zwanger bent dan wanneer je een cyclus hebt van 28 dagen
Maar een lf verschilt ook weer bij iedereen. De mijne was nooit 14 dagen bv. Dus dat zegt dan toch nog niks? Maar goed, daar zijn termijnecho's voor natuurlijk, haha.
Ja klopt helemaal hoor. Maar vaak kan je aan een test wel een beetje afleiden op hoeveel dpo iemand zit
Oké haha toch wat verschillende gedachtes dus. Ik wil mijn testen wel oploaden maar merk ook vaak dat er dan mensen gaan zeggen dat het streepje te licht is. Of geen oploop. En dat iedereen dan denkt te weten of het er wel of niet goed uit ziet. Dat vind ik een beetje lastig (onzekere zwangerschappen in verleden) en die onzekerheid wil ik liever niet in m'n hoofd nu . Heb de verloskundige even gebeld en die zei, streepje is streepje is zwanger. Dus we rekenen dat je 29e 4 zwanger was. Pas bij termijnecho zien we echt hoe ver je bent. Dus denk dat ik nog even geduld moet hebben...
Nog een vraagje @RoGiJuLi, als je met je eisprong 2 weken zwanger bent en ik had 11 mei een eisprong (die ik herken aan symptomen van vorige zwangerschappen) dan zou ik nu toch 5 weken zijn?
Het kan dan hooguit een paar dagen verschillen. Ik had cyclussen van rond de 45 dagen. Toen ik zwanger werd wist ik ongeveer wanneer mijn eisprong was (dmv temperaturen) en dat heb ik aan de verloskundige doorgegeven. Ze heeft nooit gevraagd wat de datum was van mijn laatste menstruatie want daar had ze toch niets aan.
Dit streepje komt idd overeen met zo'n 13/14 dpo. Dat betekent dat je vandaag 4+4 wkn bent. Je eisprong was dus ws op/rond 15 mei
Gezien je test denk ik dat wat jij voelde de laatste groeispurt is geweesten je ei op/rond 15 mei is geweest Dus een paar daagjes korter zwanger
Ah ok, ik heb gewoon mn laatste menstruatie door gegeven en dat was het, haha. Maar mij maken die paar dagen ook weinig uit eigenlijk.