Voeding en zwanger worden / zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mouse, 28 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Hoi Ladies,

Heb vanmorgen tijdens het ontbijt een heerlijk broodje osseworst gegeten. Ineens realiseerde ik me dat dat tijdens een zwangersschap niet mag. Toen rees bij mij de vraag..... vanaf welk moment let je op je voeding (eten en drinken). Doe je dat vanaf het moment dat je zwanger wilt worden, of vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent?
    Hoor graag jullie reacties!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb dezelfde vraag aan de VK hier op het forum gesteld. Haar antwoord was: met alcohol ophouden zodra je zwanger wilt worden omdat er geen veilige ondergrens bekend is (vind ik persoonlijk al vrij ver gaan, maar dat is mijn mening) en rood vlees e.d. stoppen bij een positieve test. Dus neem lekker nog een broodje osseworst zolang het kan!

3. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Hoi Pendrag,

Bedankt voor je reactie. Ik hoopte stiekem al op zo'n antwoord. Wat betreft de alcohol, het gaat idd vrij ver om vanaf nu geen glaasje meer te drinken, helemaal omdat je niet precies weet wanneer je zwanger wordt, kan in het ergste geval nog wel jaren duren.

Maar goed, voor het goede doel geen witte wijn of een heerlijk rose'tje meer voor mij :cry:

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Nou ja, dit deed ik in het begin dus ook heel braaf: geen alcohol, opletten met bepaalde soorten voedsel, enz...

Ik kan je wel zeggen dat je na meer dan een jaar het een beetje beu wordt van overal op te letten. Ik heb het dan ook enkele maanden geleden opgegeven. Ik drink nu mijn glaasje als ik zin heb of mijn verdriet nog eens wil verdrinken :D

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ze zeggen zodra je zwanger wilt raken, dat je moet opletten met wat je eet en drinkt!

Hoewel je het nooit in de hand heb, lijkt mij dat vrij moeilijk.
    Ik heb dan ook alles met mate gedaan..

Alcohol dronk ik niet en roken was ik al anderhalf jaar mee gestopt!

Maar af en toe iets lekkers eten deed ik wel met mate !

succes ennuuuh veel plezier vanaaf! ;)

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Alcohol vind ik een hele persoonlijke keuze op het moment dat je probeert zwanger te raken. Maar om een eventuele besmetting met toxohoeheethetverderookalweer via rood vlees te krijgen heb je bloed-bloed contact nodig met je baby. Het is dus niet nodig om hier al op te letten voor je zwanger wordt. Natuurlijk is gezond eten in die periode wel van belang maar gezond eten met een heerlijke carpaccio of een broodje filet americain kan dus veilig.

Ik drink zelf rustig af en toe een glaasje. Zeker vanaf mn ongi tot mn eisprong. En vanaf mn eisprong tot mn NOD ook als we eens uiteten gaan. Maar dat vind ik veilig. Daar denken anderen anders over.

7. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    alcohol drink ik al bijna niet.. ik ben zo'n 2 en half jaar geleden gestopt met roken..
    t ergste lijkt me nog van de filet american af te blijven! aaah vrijdags maak ik dat vaak op t werk.. dan proef ik meestal even. dat kan dan niet meer maargoed als je kijkt wat je ervoor terug krijgt!

Deel Deze Pagina