Hoe om te gaan met een driftige dreumes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Luvv, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Onze dochter is nu 15 maanden en ontzettend driftig. Ze begint te krijsen als ze haar zin niet krijgt, slaat vaak en onder t eten is ze ook regelmatig vervelend. Verder vindt ze t natuurlijk leuk om dingen te doen die niet mogen. Hoe pak je dit nou aan op deze leeftijd?
    Negeren of juist duidelijk zeggen dat t niet mag wat ze doet? Ik vind t zo lastig! Ben zo bang dat t zo'n strontvervelend kind wordt ;) hopelijk heeft iemand tips voor me.

2. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

Jul 30, 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Geef duidelijk aan wat jij wilt en wat jij van haar verwacht. Jij bent de spreekwoordelijke baas in huis.
    Geef haar daarnaast complimenten voor wat ze wél goed doet. Prijs haar op gezellige momenten met een knuffel van jou en organiseer activiteitjes voor jullie samen.
    En vergeet tussendoor vooral niet te genieten van haar. Dat voelt ze waardoor zij zich ook beter gaat voelen. Een knuffel, aai over de boel of even stoeien is altijd leuk.

3. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

Jun 10, 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    En zoals ik geleerd op bij dat supernanny programma : uitleggen waarom iets niet mag en consequent zijn (dat laatste lijkt mij zo moeilijk)

Succes met je driftig dreumesje

4. misa

misa Niet meer actief

Eens. Ik zou er wel wat van zeggen, maar daarna misschien afleiden met iets anders wat wel mag! Succes, lijkt me best pittig!

5. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

Jul 30, 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Mooie aanvullingen dames!
    En begin echt nú, hoe langer je wacht hoe meer tegenwicht zij zal geven en hoe moeilijker om het gedrag weer om te buigen is :)

6. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ook zo'n driftkopje, tsjonge jonge wat kan er een pit in zo'n klein mensje zitten!!!! Ik lees dus even mee!! :)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb het voordeel al een ouder kind te hebben.

En daar maak ik gebruik van ik ben totaal niet bang om me grenzen te verkondigen tegen over mijn dochter mijn nee is nee. En ik zeg het nu ook gewoon.

Speelgoed gooien is nee k je mag niet gooien doet ze het nog eens pak ik het gewoon af.

Eten wil je niet prima.

Enz enz er is maar een baas en dat ben ik. En daar tussen proberen we samen gezellig te blijven ze blijft niet meer liggen met haar luier meestal donderen we wel mee loop je maar even in je blote kont. Maar heb ik haast pak ik haar leg haar neer en zeg nee jij blijft liggen met een strenge blik en dan ziet ze aan mij van o moet naar mama luisteren.

Kortom duidelijk blijven en consequent.!

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Klopt helemaal, hier ook zo.
    Nog 1 aanvulling: afleiden afleiden afleiden...

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het klinkt als de bekende 15/16-maanden sprong! Is een fase, gelukkig. Hier rond die leeftijd precies dezelfde problemen: driftig, slaan, niet willen eten, gillen en krijsen. Na een paar weken ging het gelukkig beter.

Maar wel erg moeilijk om mee om te gaan. Je kunt wel dingen verbieden, maar je kindje is nog te klein om dat te onthouden. En dan ben je de hele dag bezig. Negeren kan en lukt ook niet altijd. Dus het kost een hele hoop energie. Afleiden helpt soms wel. Kortom: best zwaar en niet altijd even leuk!

Sterkte & succes!

10. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Hier exact hetzelfde gedrag, ze veranderd van een lief meisje in een explosieve bom.
    Ze kan ook zo uit het niks boos worden en gaan gillen dat je denkt van huh :(
    Ook al ze haar zin niet krijgt is ze enorm boos of als ze het niet in haar hoofd heeft dan flipt ze.

Ik probeer zelf altijd rustig te blijven, pak haar op praat tegen haar dat wat moet gebeuren nu even moet en ze moet luisteren.
    Ook met luier verschonen moeten we haar soms met zijn 2en beet houden maar ja dat moet gebeuren helemaal met een enorme stront luier is het ook zo fijn dat ze ff blijft liggen.

als ze niet wil eten dan maar niet haalt ze het later wel weer in.

slapen momenteel gaat ook slechter duurt wel ff voordat ze slaapt en dan ook erg onrustig.

Zat zelf ook al aan een sprong/ontwikkeling te denken dus we laten het maar even over ons heen komen.

Succes ermee!!

Share This Page