hoi hoi, onze zoon slaapt dus niet goed, en ik ben echt op zoek naar redenen of oorzaken, terwijl die er wellicht helemaal niet zijn....het kan ook gewoon bij hem horen natuurlijk. maar na de ochtendfles slaapt hij vaak maar 1 cyclus van 45 minuten en daarna is het halen en brengen van jengelen/speen/slaap niet meer kunnen vatten. in de middag doet hij het wel goed maar na de fles van +- 14:30 is het weer slecht slapen. wie heeft ook een baby die zo slaapt? en hoe gaan jullie hier mee om?
Hij moet nog leren door te slapen nadat hij na 3 kwartier wakker wordt. De meeste baby's worden namelijk op dat punt wakker, maar vaak slapen ze weer verder. Mijn zoontje heeft er soms ook een handje van hoor om zo snel weer wakker te zijn. Als ik het idee heb dat ie echt nog moe is, laat ik hem jengelen en vaak valt ie binnen 5 minuten weer in slaap voor nog eens 3 kwartier. Ik hoor dat hij uitgeslapen is als ie heel vrolijk in zijn bed ligt te blaten. Wanneer hij moe is, doet ie dit meestal niet namelijk. Dan wordt ie dus jengelend/huilend wakker. Maar goed, het is even zoeken hoe het met jouw kindje het beste werkt.
Roos had dat ook rond die leeftijd,je kon de klok erop gelijk zetten dat ze na 50 min wakker werd,ze was nog wel doodmoe en we konden echt elke 5-10 min lopen voor een speen,werd er echt gek van....op een geven moment heb ik haar laten huilen zo 10 min,vond het echt vreselijk,maar ze werd daar moe van en als ik dan haar speentje gaf pakte ze hem wel goed. Gelukkig hoeven nu bijna niet meer telopen!
Heb je wel eens gedacht aan inbakeren? Mijn zoontje heeft(zoals heel veel baby's volgens mij) ook zo'n slaapcyclus. Maar als ik hem in de "puckababy"doe slaapt hij zo 2,5 uur achter elkaar. Doe ik hem er niet in dan slaapt hij max een uurtje en slaapt dan ook echt niet meer in, voor ons allebei vermoeiend Hij maait zichzelf wakker met zijn armpjes namelijk. Een puckababy is een soort inbakerzak/slaapzak zonder mouwen waar ze een beetje strak inliggen. Bij ons een wereld van verschil! O'ja, ons zoontje is nu 7 weekjes.