Hoi moeders! Deze moeders bereidt zich graag goed voor. Heb ook altijd extra speentjes op voorraad want je zult net zien... Nu vraag ik me af welke speen jullie gebruiken met een fles met rijstebloem. Wij gebruiken dyfrax flessen. Dan kan ik daar rekening mee houden als ik weer eens ga winkelen Kan het maar vast in huis hebben, niet? Groetjes Cyntja78
Rijstebloem ging volgens mij nog wel door de gewone speen (of misschien dat wij het gaatje toen iets groter hebben gemaakt met een naald). Maar als je toch aan het 'inslaan' bent (haha) dan schaf vast zo'n papspeen (3 standen speen) aan! Die heb je straks met de pap ook nodig. shop ze!! Leuk al die voorbereidingen!!!
Haha... thanx! We hebben het namelijk al 1 x meegemaakt, op een zondag, dat we met spoed een speentje maat M moesten uitkoken (we gebruiken Nutriton tegen het spugen) Vandaar dat ik goed voorbereid wil zijn... en het natuurlijk altijd leuk om naar een volgende stap toe te leven. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, dat wel.
Hoi Hoi Wij gebruikten ook de Difrax flessen. Ze geven aan op de verpakking dat de "L" speen voor pap is, maar dit werkte bij ons totaal niet. Wij gebruikten altijd de 3 standen speen. Stand 1 ( en later 2) bij de gewone melk, en stand 3 bij de pap, werkte gewoon perfect! Groetjes, Sleepy
Hier gebruiken we de M speen voor 1 schepje, voor meer dan 1 schepje rijstebloem pakken wij de 3 standen speen ( Wij gebruiken ook difrax)
verstandig hoe je overal al over nadenkt. Ik heb het door de s speen gedaan, maar dat was maar een paar keer. Meisje verstopte van de rijstebloem.
Wat raar dat het met maat L niet gaat? Je zou toch denken bij een 3 standenspeen dat het hetzelfde is als S M L ?? Ik ben ook wel een beetje bang wat zijn darmpjes gaan doen. Hij poept nogal gemakkelijk zeg maar haha... een beetje brei-ig. Maar hij is nu net van zijn buikgriep af dus we wachten er zowiezo nog een paar weken mee. Even de boel tot rust komen.
ik heb geen risjtebloem gebruikt maar hier gaat de fijne granen pap gewoon door de L-speen, gewoon niet te veel schepjes er in doen 3-standenspeen heb ik altijd ruzie mee op één of andere manier..
Hoe maak je zo'n papfles dan eigenlijk?? Stel... ons ventje drinkt over een paar weken nog steeds een fles van 180+6=195 cc Doe ik daar 1 schepje rijstebloem bij? Groetjes Cyntje78
Dochter krijgt hier al maanden 's avonds een papfles met rijstebloem, doen hier altijd 180+6+3,5 schepje rijstebloem. We hebben voor de papflessen nog Avent in gebruik, met een 3-standen speen. Meestal op stand 2, soms op 3 en soms op 1. Afhankelijk van hoe de melk is ingedikt..
Heey Marijke! Onze Lars komt de laatste dagen s'nachts rond 4 uur Hij heeft dan echt honger! We kijken het even aan of dat het een sprong is of dat het met een fles met rijstebloem beter gaat. Durf eigenlijk niet zo goed... die rijstebloem. Ben bang dat hij last krijgt van zijn buikje en dat hij ons dan de hele nacht wakker houd. Kwestie van proberen denk ik... Maar op het moment volstaat een fles van 180+6 Friso Extra niet meer
Ben net bij het cb geweest voor het inloopspreekuur. Ondanks de 4-5 dagen diaree is hij toch 130 gram gegroeid in 8 dagen Ik heb het over zijn ontevredenheid en hongerigheid gehad. Sinds vandaag gaan we dus over naar 5x180+6 Friso extra. Mocht dit geen verbetering brengen (snachts) dan gaan we de laaste fles met rijstebloem doen. Maar we kijken het eerst eens een weekje aan. Het is toch wat... drinkt je kindje niet goed... is het lastig, maar drinkt je kindje té goed... is het ook weer lastig
Wij hebben ook Difrax flessen en gebruiken gewoon maat L speen hoor. Gaat prima. Ze drinkt de flessen wel heel snel leeg, dus hebben nog even maat M speen geprobeerd, maar die was echt te klein.
Het is idd een kwestie van uitproberen. Wij hebben ook netjes gewacht tot ze 4 maanden was met het geven van de rijstebloem. Wij hebben eerst de late fles gegeven met rijstebloem, maar dit hielp niks. Meisje bleef wakker worden in de nacht. Met CB overlegd. Die hadden me aangeraden om de voorlaatste fles met rijstebloem te geven en dit werkte idd beter! De late fles hebben we vervolgens steeds vroeger gegeven, want we moesten haar om 11 uur/half 12 echt uit een hele diepe slaap halen en dat bleek ook niet goed voor het doorslapen 's nachts. We probeerden haar uiterlijk om half 10 wakker te maken en dan gaven we nog een klein flesje van 120+4. Sinds kort hoeft ze helemaal geen late fles meer. Die overgang van 5 naar 4 flessen heeft in totaal wel 1,5 maand geduurd denk ik en kost zoals ik al zei wat uitproberen. We hebben op meerdere momenten die late fles niet gegeven omdat ze sliep, om te kijken wanneer ze zou komen. Je merkt dan vanzelf of ze eraan toe zijn of niet. Maar mijn tip is dus om de voorlaatste fles met rijstebloem te geven (de fles rond 6/7 uur). Onze papfles is 180+6 en 3 eetlepels rijstebloem.