Misch niet de goede.catogorie maar wist t ff niet en ik hoop dat iemand hier antwoord kan geven. Ik geef mijn zoon BV en ondanks de lactulose poept hij nog steeds maar 1 x per 2/3 dagen en heeft krampen. Is het zinvol 1 voeding per dag te vervangen voor omneo ? Ik ken iemand die wat moet bijvoeden en volgens haar poept haar dochter veel beter nu ze dat erbij krijgt. Iemand ervaring??
Omneo forte ken ik niet. Je hebt omneo voeding, dit is voor krampjes en je hebt forte voeding en dit is voor hongerige babys. Dus ik denk dat je omneo voeding bedoelt. Omneo voeding zou kunnen helpen, maar is absoluut niet zaligmakend. Wat voor de ene baby helpt hoeft voor een ander niet te helpen.
Je kunt het proberen maar ik geloof dat borstvoeding altijd het lichts verteerbaarst is. Zou je nog iets aan je eigen dieet kunnen doen? Eet je bijv veel pittig, of kool/uien, koffie?
Met bv hoeven kinderen maar 1 keer per week te poepen. Het mag ook vaker maar hoeft niet. Je kind eet echt met je mee. Let dus goed op wat je eet. Daar kan de kramp van komen. Veel succes.
Dit idd. Mijn dochter had op bv ook krampjes, maar met flesvoeding werd het veel erger en raakte ze ook echt flink verstopt. Van lactulose kunnen krampen ook erger worden.
Omneo van nutrilon is niet zaligmakend... Mijn zoontje heeft fv gehad en voor verstopping overgestapt naar omneo, maar slechte poepen bleef. Ik denk dat je het beste bv kan blijven geven voor zijn Krampjes en verstopping.
Dat gaat absoluut niet werken, en ik zou zelf ook stopen met lactulose. Een kindje wat volledig borstvoeding krijgt mag tot wel 2 weken niet poepen. Krampjes horen erbij helaas. Ik zou eerder jou voedingspatroon aanpassen.
Wat evt wel kan is kolven, dat een uurtje in de koelkast zetten, en daarna het vette laagje, wat helemaal boven in het flesje zit eruit lepelen, en dat verwarmen en geven. Dat is super vet en heel goed voor buikjes die krampen
Ja, ik let al op wat ik eet indd. En poepen geeft niet maar hij had er zo een last van. Persen, heel veel windjes laten en echt veel pijn. Dat gaat wel beter met de lactulose maar t is nog niet echt fantatstisch. Na het poepen is hij ook 1 en al blijheid en zie je de opluchting, ik vind t gewoon sneu dat dat dan eerst 2 dagen zit te roeren in zn buikje. Ik masseer zn buikje en vaak voel ik het dan loskomen op een gegeven moment en poept hij vrij snel daarna.
Heb je ook gekeken naar symptomen van koemelkallergie? Hier was bij de jongste het een van de signalen dat ze een koemelkallergie heeft.nadat ik zelf koemelk vrij ging eten kon ze beter poepen, had ze minder krampen en haar exeem/uitslag verdween.
Ja koemelk heb ik ook aan gefacht, de HA ook ivm uitslag. K heb nog een afspraak bij de kinderarts over een paar weken maar k betwijfel of dat t is. De uitslag die hij had trok vlak na mn bezoek aan de HA weg en hij groeit als kool, weegt 7,7 kg!! En is verder blij en gezond. Alleen poept hij moeilijk en heeft daar veel last van. T is nu een week of 5 dat hij zo weinig poept, daarvoor ging t betet en poepte hij dan ook 3/4 keer per dag. Overigens eet ik geen kaas, melk en yoghurt meer zodat ik iig geen grote bulk koemelk binnenkrijg en doorgeef
Misschien even een osteopaat mee laten kijken. Bij alle twee onze kinderen zaten de darmen vast waardoor er veel krampjes waren en na de behandeling was dit veel minder en ging het poepen beter. Succes ermee!