De titel zegt het al.... Onze dochter is behoorlijk bezig met tandjes en heeft ernorme zure spuitluiers. En nu zijn dr billen ook nog kapot! De rode plekken smeerden we steeds heel dik in met Sudo maar toch zijn ze nu open gegaan en bloed dus een beetje. Erg pijnlijk. Wat smeren jullie erop? Nu het open is heb ik Bepanthen gedaan. Toen mijn tepels kapot waren met de BV moest ik dat er ook op smeren dus dacht doe dat nu maar weer.... Andere verzachtende tips zijn ook welkom! Oh en billen schoonmaken? Gewoon met de vochtige doekjes? Of liever met washandje?
hmm wat zoekwerk hier leverde op: sudo creme prikt op open wondjes.. dus bepanthen is inderdaad DE zalf kennelijk eneh.. warm vochtig washandje is beter dan geparfumeerde doekjes enige is dat anne zo goed poept.. dat ik dan wel een hele stapel natte washandjes mag neerleggen
Je hebt ook bepanthen spray, dan hoef je de billen niet aan te raken.. Ik zweer bij de weleda billencreme ( calendula).. Ik hoop dat de billen snel weer dicht zijn..
Wij hebben dit ook ongeveer 2 weken geleden gehad met ons dochtertje van 1,5. Toen we merkten dat de sudocreme niet werkte en ze inderdaad op sommige plekjes bloedde, hebben we via de huisarts een middeltje gekregen. Dit moet tweemaal daags worden opgesmeerd (wij deden dit voor de nacht en 's ochtends). Tussendoor dan gewoon sudocreme. En inderdaad geen luierdoekjes gebruiken bij het schoonmaken van de billetjes, maar washandjes. Het vervelende was alleen dat door de diarree die ze toen had, het middeltje via de huisarts eigenlijk niet echt de kans kreeg om te werken. Dus het heeft even geduurd. Maar zodra de diarree een stuk minder werd, was het zo over met de rode billetjes.
mja hier kwam het denk ik doordat anne tijdens de vakantie veel sinaasappelsap had gedronken welliswaar aangelengd met water... maar toch thuis gekomen was het relatief snel weer weg gelukkig oh en ik las ook dat je de sudo niet TE dik moet smeren omdat het dan niet meer kan ademen... (ik zou dan denken dat de ontlasting ook niet meer zo makkelijk bij het huidje komt.. maar ok.. ik herhaal ook alleen maar wat ik online vond )
Net nummer 5 gehad en even goed in dr mond kunnen kijken omdat ze zo hard huilt en er komen dus 2 boventanden en daarnaast ook nog dr hoektandjes! Met washandje ging het een stuk beter trouwens!
Even over Sudocreme, dat moet je juist HEEL dun smeren! Er zitten namelijk kleine korreltjes in, net als talkpoeder. Als je het te dik smeert gaan die juist schuren en dat is nu net het effect wat je niet wilt bereiken. Verder weet ik wel dat je ook creme/zalf in een spray hebt, hoef je zelf de gevoelige huid niet aan te raken. Sterkte ermee!
Maizena en bepanthen samen gebruiken. Maizena zorgt ervoor dat het droog blijft namelijk. En de ergste poep verwijderen met wc-papier en dan met een natwashandje verder poetsen. Goed droogdeppen met een hydrofielluier. Doekjes prikken veel te erg ivm de parfum die erin zit. Verder echt regelmatig verschonen.
zinkolie van dr swaab, is een wondermiddel. sudocreme kun je beter niet gebruiken, dat prikt. hopelijk is het snel over. groetjes, Miranda
Bepanthen zalf, natte washandje en verder proberen zoveel mogelijk zonder luier te laten. Dus verwarming goed omhoog.
Je zegt Sudocreme er altijd heel dik op te smeren. Dat moet je nou net niet doen. Het moest juist een heel dun laagje zijn.
Oke bedankt voor alle tips! We doen dus nu eerst schoonmaken met warm nat washandje daarna bepanthen en maizena! Die tip had ik al eens eerder gehoord, maar helemaal niet meer aan gedacht! Hoop dat het snel helpt! Zo zielig En voelde me gewoon schuldig, maar ja had het niet kunnen voorkomen volgens mij.....
eh zonder luier lijkt me vandaag een beetje link, dat zou ik ff niet doen, al begrijp ik natuurlijk wel waarom d etip gegeven wordt
Hier binnen is het lekker 20 graden hoor , dus dan kan het best. Maar praktisch lijkt het me nou niet als ze al zo groot zijn. Als Eva rode billen heeft (zijn nog nooit kapot geweest gelukkig) dan speel ik wat langer op het aankleedkussen als ze geen luier aan heeft. Ik gebruikte een half jaar geleden zinkolie van dr. Swaab, nu gebruik ik vaseline lanette of Bepanthen. Het dochtertje van mijn nichtje van 6 weken had ook kapotte billen en zij heeft Bepanthen en maizena gebruikt, het was na een weekje over.
Eh.. Snoopy het ging me niet om de temperatuur hoor, maar meer om dat die kleine last heeft van spuitgedrag