Fiets stoeltje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tinkerbel, Nov 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Wanneer mogen ze ook alweer in het voorste fiets stoeltje? Vanaf welke maand?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Vanaf ong de 9 a 10 maanden. Ze moeten in ieder geval een tijdje zelfstandig kunnen blijven zitten.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje zat er voor het eerst in met bijna 8 maand,

wat ze hier op het cb zeiden is: zolang als ze zelf recht op kunnen zitten, zolang mogen ze is het stoeltje,

kan jou kindje dus 10 minuten zonder steun zelf zitten,dan mag je 10 minuutjes fietsen.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat ze in een voorstoeltje mogen als ze goed zelfstandig kunnen zitten en ook niet gelijk omkukelen als je ze een klein duwtje geeft. Als ze dan namelijk blijven zitten zijn ze ook stabiel genoeg om eventuele hobbels en bobbels in de weg op te vangen.

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Volgens mij moeten ze niet alleen zelfstandig kunnen zitten, maar ook zelf kunnen gáan zitten.
    Hier was dat het geval bij 6 maanden, dus vanaf 6 maanden hebben we gefietst.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn CB zei standaard 11 maand.. Het kan wel eerder, maar dan deed het CB een "testje".. Het kindje neerzetten op de billen, een duwtje geven. En dan moet het kindje zonder problemen weer rechtop gaan zitten. Dus diret het evenwicht terugvinden.

De andere grens is, als ze zelf gaan zitten. Dan zijn de spieren ook sterk genoeg.

Vaak hoor je toch dat het 9a10 maand is, voordat ze stevig genoeg zijn. En dan niet langer dan je kindje zelf kan blijven zitten.

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Bedankt. Ik wist het niet meer van mijn outste hoe oud hij ook alweer was. Ik moet hem nu 2 dagen per week lopend met zijn zusje naar de peuterspeelzaal brengen. Ik dacht gaat stuk sneller als ik even met allebei op de fiets kan.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nou mijn zoontje was met 8 maand al super stevig, viel ook niet om,

met 9 maand kon hij kruipen, zichzelf optrekken en lopen om de tafel.... maar zelf gaan zitten kon hij nog niet.....

dus echt zelf gaan zitten en dan pas fietsen vind ik onzin.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is anders: als je kindje zelf gaat zitten, kan hij wel in de fietsstoel, maar als hij gewoon erg goed stevig zit, dan ook.

We zijn met 10 maand gaan fietsen, en mijn jochie ging met 13 maand pas zelf zitten. Niet omdat hij motorisch niet kon, maar omdat hij veel liever op zijn buik of staand speelde..

10. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Wij hebben toevallig gisteren een fietszitje gekocht, Daniël is nu ruim 6 maanden. Hij kan al een hele tijd echt stevig zitten en sinds een paar weekjes gaat hij ook zelf zitten. Gisteren natuurlijk meteen een proefrit gemaakt. Het ging prima en hij vond het razend interessant.

Share This Page