16 maanden - hoe fles voor slapen gaan weglaten ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Zebra0, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Onze dochter van 16 maanden drinkt nog steeds een flesje voor het slapen gaan.

rond 17.00/17.30 avondeten en toetje
    en dan rond 19.00 nog een flesje van ongeveer 160cc gewone melk, wél in de avent fles nog steeds.

omdat ze overdag niet geweldig goed eet wil ik dat flesje eigenlijk weglaten, anders zit ze misschien sochtends nog vol van de melk? of is dat raar gedacht.

sochtends drinkt uit een bekertje met een rietje,
    ook pas sinds een week, daarvoor ook nog de fles.

hoe ga ik dit doen ? gewoon ineens stoppen met de fles voor het slapen ? of eerst een bekertje
    wat is jullie ervaring ? Ik wil niet gaan klungelen met wel/niet/wel

2. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter hoefde hem op een gegeven moment niet meer. Toen was ze denk ik een maand of 10/11. Ze draaide haar hoofdje om en ging lekker slapen. Misschien zou je het gewoon moeten proberen?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste drinkt nog steeds graag een beker melk voor het naar bed gaan. Zolang hij dat wil, vind ik het geen probleem.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaf ie ook zelf aan klaar te zijn met de fles, ben toen een klein bekertje koude melk gaan geven...als rustmomentje voor het slapen gaan en om uit een beker te leren drinken. Je kan het flesje ook steeds kleiner maken, kwestie van proberen;)

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaf ie ook zelf aan klaar te zijn met de fles, ben toen een klein bekertje koude melk gaan geven...als rustmomentje voor het slapen gaan en om uit een beker te leren drinken. Krijgt nu niet elke avond meer melk en kan heel goed uit een beker drinken. Je kan ook beginnen met het flesje steeds kleiner te maken, kwestie van proberen;)

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier wil hij m nog steeds...

Ik vraag me af of de avond fles weg laten er nu direct voor zorgt dat ze overdag mee eten.
    Als onze vent zijn avond fles eens niet krijgt eet hij de volgende dag ook niet veel beter.

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Kzou eerder bang zijn dat ze snachts weer komt als de avondfles weg is haha

Nee hoor wij houden m er nog lkkr in! En ze wil m ook erggggg graag

8. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Ons meisje krijgt rond 19.30 ook nog steeds een flesje gewone halfvolle melk.. Ze is nu 15 maanden en vindt het nog steeds erg lekker. Overdag eet ze gewoon prima, geen problemen mee..
    Het avondflesje blijft bij ons gewoon nog even omdat ze het erg lekker vindt..:)

9. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    dochter kreeg hier tot 3jaar savonds een fles melk en sochtends ook. geen hele volle (ochtend fles wel trouwens)
    vanaf 3 jaar hebben we die weggelaten savonds. dan mocht ze wat anders drinken, water of ranja. dat wilde ze niet. nou dan heb je ook geen dorst denk ik dan. nu drinkt ze meestal niks meer savonds.

ochtendfles was lastiger. we zijn toen ze 3 jaar en 4mnd was op vakantie geweest en bij terugkomst waren we de fles "vergeten" mee te nemen uit het huisje. 2 dagen drama maar nu drinkt ze sochtends een beker optimel, gewone melk uit een beker wil ze niet.

ik zou hem dus nog niet weg halen maar de fles minderen. ik deed vaak 100 tot 150 ml. denk ook niet dat hij daarvan beter gaat eten overdag.
    zolang ze het fijn vinden kan het mijn inziens geen kwaad.

10. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter is nu 19 maanden en krijgt voor het slapen gaan melk uit een rietjes beker. Ze vraagt er ook echt om de ene keer drinkt 100 cc en soms 200 cc. Wij eten al om 16.30 dus ik vind het wel fijn dat ze dan nog wat extra's drinkt.

Ook is het voor haar echt even een ontspannen momentje op de bank ik lees haar dan een verhaaltje voor.

Van mij mag ze zolang als ze wil melk drinken voor het slapen gaan. Ben alleen niet zo'n voorstander van flesjes meer rond die leeftijd. Maar ze gaf hier zelf aan niet meer uit de fles te willen drinken.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik vind zelf een fles geen probleem.
    Mijn zoontje drinkt prima uit een gewone beker dus als hij s avonds een flesje wil dan mag dat van mij...

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hmm de fles hoeft er dus nog niet vanaf, dan zit ik toch te denken wat ik doe. misschien dan toch maar even nog zo houden tot ze goed uit een gewone beker kan drinken en dan savonds met een bekertje.
    ik vind de melk zelf voor t slapen niet het grootste probleem maar dat ze uit een avent flesje blijft drinken , vind haar daar nu toch wel groot voor worden
    proberen met een beker dus, en dan zo overstappen.
    bedankt voor de tips en ervaringen, voorlopig mag ze dus best nog savonds wat melk. zat daarna ook al te denken ze zal er overdag niets meer door eten, dat heb ik zelf ook niet als ik voor het slapen een mok melk zou drinken

13. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben de fles na 1 jaar gewoon ineens weggelaten. Hij krijgt overdag ruim voldoende eten en drinken en wordt 's nachts niet wakker van de honger. Hij eet 's ochtends wel een boterham meer. Voor het slapen gaan krijgt hij nu thee met een scheutje melk of gewoon water uit een (rietjes)beker.

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter krijgt ook nog een avondfles. Ze word er rustig door en overdag drinkt ze uit een beker. Al is ze 3 ik vind het prima.

15. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn er gewoon van de een op de andere dag mee gestopt. Niks aan de hand.

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mijn zoontje weigert sinds dat hij 14 maanden is zijn avondfles en hij slaapt er niet minder om. Als hij snachts wakker wordt, bieden wij hem water aan.

Je kan proberen steeds wat minder aan te bieden.

Deel Deze Pagina