Even mijn irritatie hier kwijt... Mijn zoontje van anderhalf weigert sinds een week of 2 's avonds te gaan slapen. Het is geloof ik 1 keer gelukt op de 'normale' manier. Overdag gaat het meestal wel goed. Meneer ging tot voor kort om 19 uur naar bed. Op vakantie is dat steeds wat later geworden, blijkbaar is hij daar aan toe. Het werd 19.30/20.00 uur en dat ging eventjes goed. Maar nu gaat hij standaard staan in bed zodra ik (of vriend) 'm erin leg. Weglopen heeft eigenlijk geen zin, laten huilen ook niet. Zoon gaat keihard schreeuwen, afwisselend jammeren en gooit z'n knuffel uit bed. Als ik m naar bed breng en hij gaat meteen staan en schreeuwen loop ik eerst weg, al weet ik dat dit geen zin heeft. Heb het getest hem te laten huilen, maar dat werkt niet. Dan haal ik m eruit, neem m mee naar beneden en negeer hem volkomen. Meestal na zo'n half uur begint hij dan te jammeren (merkt dat het beneden saai is) en dan lukt het wel om naar bed te gaan. Soms geef ik m dan ook nog een fles melk, terwijl hij daar eerder geen behoefte aan leek te hebben. Vriend is nu trouwens met m fietsen, dat werkt vaak ook. Aan z'n biologische klok mankeert overigens niks. Ook al gaat zoon pas om 21.30 uur slapen, hij wordt standaard wakker rond 7 uur... Graag jullie ervaringen of tips... Het zal wel weer zo'n fase zijn (en dan werkt herkenning vaak fijn)
Mijn meiden hebben dit ook gehad, Nikki nog niet eens zo lang geleden. Ik haal ze als ze eenmaal op bed liggen nooit meer uit bed. Ik doe ze voor het naar bed brengen in bad, tanden poetsen dan een verhaaltje lezen, een liedje zingen en voor ik het liedje ga zingen zeg ik al :"we gaan nu een liedje zingen en daarna gaat mama naar beneden en wil ik je niet meer horen" na het liedje geef ik een kus en doe het licht uit en ga weg. Als ze in die huilfase zitten dan laat ik ze huilen, ga na 10 á 15 minuten naar boven, zeg dat ze stil moet zijn en ga weer naar beneden en dit totdat ze slaapt. Niet meer oppakken, en zeker niet mee naar beneden nemen is mijn advies. Ze leren heel snel dat ze met janken hun zin krijgen. Bij de oudste was het het ergst, die heeft de eerste keer in die fase anderhalf uur gehuild. De dag erna 45 minuten de dag erna 20 minuten en de dag erna huilde ze niet meer. Mijn jongste zijn we vanaf kleins af aan al wat strikter mee geweest en die heeft op zijn langst 20 minuten gehuild. dag erna 10 min. en dag erna was het over. Succes.
Pff, probeer je advies op te volgen. Maar vind het erg moeilijk om hem niet uit bed te pakken. Hij huilt zich bijna overstuur, dat lijkt zo. Maar als ik bij hem ben is ie ook zo weer stil... Maar goed, over 5 minuten ga ik er weer heen. Voor de tweede keer.
Succes, het feit dat hij gelijk stil is wanneer je op de kamer komt zegt al dat hij niet echt overstuur is. Probeer de tv wat harder te zetten dat je het niet zo goed hoort. Het is even een paar avonden doorbijten maar jullie hebben er beide baat bij als je nu even doorzet. Heel veel sterkte en laat even weten of het is gelukt?
We zijn nu op vakantie en met Isa is het ook weer helemaal raak! ze is nu bijna 20 maanden. Rond 1 jaar had ze het ook, een uurtje slapen en dan gewoon 2 uur niet slapen. Ik denk nu nog even dat het aan een andere omgeving en hogere temp ligt...... maar ik word hier toch wel ernstig moe van!!! ( we waren hier begin juli ook en toen ging het ineens goed). Ook als we thuis zijn, dan haal ik haar eruit, laat haar een half uur tot uur lopen en dan naar bed. vaak gaat het dan wel goed. Vannacht was ze voor het eerst weer van half 1 tot 3 wakker. ernstig vermoeiend....