Bijna 6 maanden geleden ben ik bevallen van onze reus. Tussen nummer 1 en 2 zit weinig tijd dus ik weet niet (meer) hoe het tussen die zwangerschappen in zat qua tampon-gebruik. Ik voel nu de tampons continu zitten en de "huid" onder de tampon komt zowat samen waardoor het "graven" (overdreven hoor) is om bij de tampon te komen, ik moet de huid dan opzij duwen. Ik snap dat het weefsel is opgerekt en slapper is EN dat de huid tijdens de menstruatie verslapt door hormonen, maar ik vind dit wel heel vervelend. Ik denk dat ik de tampon voel zitten doordat de huid eronder zo opgehoopt zit en wat dikker is en wat meer naar beneden duwt. Sorry voor de onsmakelijke omschrijving maar ik weet niet hoe ik het duidelijker neer moet zetten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en eventueel tips? Maandverband vind ik een prima optie voor de lichtere dagen maar op de zwaarste dagen gebruik ik die mega-dingen. Ik doe wel vrij trouw bekkenbodemoefeningen en ik heb volgens mijn bekkengyn geen verzakking maar de boel is nou ook weer niet super gespierd
Kan nog beter worden hoor, ik vond het de eerste maanden ook heel gek. Alsof het opeens niet meer paste. Maar 3 jaar verder is alles weer back to normal eigenlijk.
Ohhhh dat klinkt heel geruststellend!! Thanks voor je berichtje!! Wat bedoel jij met alsof het niet meer paste? Had je ook dat de huid onder de tampon "samenvoegde"?
Ook 2 snel op elkaar. Maar na 3 maanden ben ik ze weer gaan gebruiken. Voor de zekerheid combineer ik het met maandverband. Ik merk wel dat ik wat meer op de juiste houding moet letten als voorheen. Geef het tijd en kijk of er een houding is die het makkelijker maakt voor je. Misschien dat het minder ophoopt als je er bijv bij ligt.
Ik heb dan wel 1 kind, maar na de bevalling voelde het maandenlang vreemd om een tampon in te hebben. Het leek alsof ie niet diep genoeg zat (terwijl ie niet dieper kon) of dat ie al direct na inbrengen volzat. Inmiddels geen problemen meer. Ik denk dat je het nog even de tijd moet geven.
Ik heb er niet gedetailleerd op gelet Maar normaal kon tampon gewoon recht vooruit, en toen moest ik opeens moeilijk wrikken en duwen, en paste het eigenlijk alleen helemaal aan de linkerkant nog. Alsof er iets in de weg zat/niet diep genoeg kon. En hij bleef ook niet altijd goed zitten.
Hier zakte hij juist uit. Het zat niet fijn en ik voelde het in eens naar beneden zakken!! Nu maar gewoon maandverband