1,5 jaar na de bevalling nog steeds haaruitval!

Discussion in 'Na de bevalling' started by babs38, Aug 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Zo'n 6 maanden na de bevalling begon mijn haar uit te vallen, wat volgens mijn kapper heel normaal was. Inmiddels is mijn zoontje wel al 1,5 jaar en mijn haar valt nog steeds uit. Ik had een volle bos krullen en heb nu een dun staartje over...nog wel met krullen gelukkig, waardoor het niet zo opvalt, maar zou dit nou nog steeds met de zwangerschap te maken hebben? :(

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Volgens mij niet. Zonde zeg! Geloof dat je haaruitval ook krijgt door bepaalde vitaminetekort.

3. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Vitamine b complex halen bij de apotheek ( gewoon vrij verkrijgbaar) Helpt echt !

4. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38

Thanks voor de tip..Hier ook al 1,5 jaar haaruitval:x

5. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Baat het niet, dan schaadt het ook niet....dus ik ga maar eens wat vitamines halen!

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad, en nu weer na de tweede. Het blijkt uiteindelijk toch stressgerelateerd hier. Zou dat kunnen bij jou? Vind je het misschien een beetje veel allemaal? Als je dan over jezelf en stress denkt dan denk je vaak: valt toch wel mee met mij? Maar als je dan echt eerlijk bent??

Ik gebruik Nioxin shampoo en conditioner, maakt het haar dikker maar zal de groei wel niet bevorderen maar toch. Ik sport nu 2 x in de week om rustig te blijven en neem een haar huid en nagel supplement. Die van de Vitaminstore blijkt heel goed te zijn. Daar zit dan ook gelijk de hele B-complex in en biotine en zink wat belangrijk is.

Ik weet hoe het voelt, ik verloor wel een jaar lang 200 haren per wasbeurt als het niet meer was, doodeng....nu dus ook weer maar ik weet dat het ook anders kan zijn. Afgelopen winter had ik ineens veel haar en viel dat ook echt op. Dus het komt altijd wel weer goed! anders kan je een kijkje nemen op haarweb.

Sterkte, Charlie

7. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik zit eerlijk gezegd juist in een 'rustige' periode na een hele zware zwangerschap en post-natale depressie. Ben sinds begin dit jaar weer lekker aan het werk en we hebben gelukkig ook een makkelijk, tevreden mannetje! Tuurlijk heb ik ook momenten dat ik het zwaar vind, maar extreme stress heb ik zeker niet! Toch maar vitamines...

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dan vitamines inderdaad, kan nooit kwaad. Maar het kan ook haaruitval zijn omdat je toen een nare tijd had, juist omdat je nu rust hebt. Zo was het bij mij ook...beetje te snel zwanger na een burnout en dan die eerste maanden met een baby....pfff.....

Maar dan weet je in ieder geval dat het wel weer goed komt over een tijdje.

9. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ben je weer aan de pil?

10. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nee, wel de Mirena-spiraal! Het viel me trouwens wel op dat ik ineens een soort nieuwe krulletjes begin te krijgen. Twijfel of ik niet een heel stuk af zal knippen, maar heb altijd gezegd dat ik dat zo erg vind...kids krijgen en meteen een makkelijk kort koppie, maar nu begrijp ik dat sommige meders weinig anders kunnen!

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Inderdaad een vitamine B complex halen, niet bij de drogist maar bij de apotheek.

Share This Page