1,5 jaar na de bevalling nog steeds

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door delara80, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delara80

    delara80 Lid

    18 jan 2014
    61
    1
    8
    Hallo allemaal,

    Ik ben 1,5 jaar geleden bevallen en heb sindsdien o.a. urine verlies. Ook heb ik moeite met "de grote boodschap" als de ontlasting stevig is, lukt de stoelgang soms niet en verlies ook 9 vd 10 x bloed erbij.

    Als de ontlstig zacht is, is dit moeilijk op te houden.

    Ik doe vanaf dag 1 bekkenoefeningen en de fysio heeft ook een inwendige check gedaan.

    Volgens haar heb ik een lichte verzakking van de blaas.

    Ik doe zoveel oefeningen maar als ik voel dat ik naar de toilet moet dan verlies ik t al direct. (Hoe hard ik ook probeer om het op te houden)

    De fysio zei ook dat ik "te gespannen bekkenbodem" heb.

    Maar dan zou je denken dat je alles juist goed kan ophouden door de kracht die je hebt in je bekkenbodem maar alles behalve dat.

    Ikzelf heb ook t idee dat ik een kkeine verzakking heb van de darmen en baarmoeder.

    De gynocoloog heeft mij ooit een x na de bevalling onderzocht en vertelde mij ook dat je zelf kan checken.

    Ik kan dus mijn darm voelen aan het begin van de vagina. De verlos vertelde ook dat dit een druk plek is om de stoelgang een handje te helpen tijden de bevalling. Maar dat punt lijkt dus uitgerekt en meer in de vagina te zitten.

    Ook heb ik de baarmoedermond check gedaan en die lijkt dus echt dichterbij de uitgang te zitten.

    Het 1e jaar had ik nog hoop maar begin die nu echt te verliezen.

    Ik heb de neiging om een afspraak te maken met de dokter of gynocoloog en even echt een goede check te laten uitvoeren want ik vind t wel apart dat na al die oefeningen(die ik overigens wel nog steeds blijf doen) nog steeds moeite heb met de bovengenoemde zaken.

    Zijn er hier nog meer dames die na zo n om te tijd laat hadden van dit soort zaken en hebben jullie er iets aan laten doen? Zo ja wat?

    Ik lees over een baarmoedermondring, een ringetje rond om de plasbuis(middels een operatie ) maar ook over oparaties die de boel onhoog heisen waardoor de bekkenbodem beter zijn werk kan doen... Ik lees allerlei verschillende oplossingen maar ben zo benieuwd naar de ervaringen want zo n ring is ook maar tijdelijk en t probleem is er niet mee weggenomen alleen tijdelijk opgelost.

    Je wordt ook zo onzeker door deze problemen en je durft niet snel meer dingen te doen en erop uit te gaan.

    Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten door regelmatig naar t toilet te gaan zodat ik niet net een volle zware blaas rondloop en ik gebruik uiteraard verband die het opvangt.

    Ik heb echt t idee dat die oefeningen verder niks doen miss is t zo kapot gerekt dat de oefeningen drm geen effect hebben?!

    Ik hoop echt dat er hier dames zijn die hun ervaring willen delen want in mijn omgeving word hier totaal niet over gesproken en je voelt je dan al snel een raar geval.

    Ik weet niet wat ik nu mag en in doen....
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    O wat naar!
    Ik heb zelf ook klachten. Ik ben uiteindelijk naar een andere fysio gegaan. Veel te gespannen bekken bodem en alles wat er op aansloot, puur door compensatie. De eerste deed enkel wat massage en oefeningen. De tweede heeft van alles goed gezet. Dat was heftig. Maar na 5 behandelingen kon ik m’n urine op houden. Moet ik er s nachts nog maar 1x uit ipv elke 2 uur. Kan ik weer fietsen en wandelen. En betreft ontlasting, dat kan ik ophouden tot ik op toilet ben. Zonder pijn. Nu moet ik oefeningen doen om alles weer op kracht te krijgen en juiste te gebruiken.
    dus ik zou zeggen, zoek een andere fysio. Je komt vast niet uit mijn regio maar anders geef ik je graag de naam door.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier nog net geen verzakking maar alles is mogelijk bij een volgende. Niesbui in de ochtend is wel een soort van funest, ontlasting ook zeker niet altijd een feestje sinds de geboorte.

    De knip is bij mij motorisch gezien in de verkeerde spier gezet. De ene kant doet op normale manier mee, de andere kant is overgespannen. Ik ben zelf tegen hypermobiel aan dus rekken haalt feitelijk geen bal uit, dr komt gewoon geen rek in zeg maar.

    Meeste klachten hier zijn zwaar gevoel en alsof er met een honkbalknuppel geslagen is down under. Gek genoeg vandaag ineens last daarvan terwijl ik niet ongesteld ben.

    Er zijn verschillende methoden voor t oplossen. Geloof dat t ophangen wel met een risico kwam van "vage naklachten" nu lees je altijd meer negatieve dan positieve klachten. Maar dat "netje" is een tijd geleden in t nieuws geweest dat t problematisch was in bepaalde gevallen, weer ongedaan maken was in elk geval onmogelijk bij die vrouwen omdat het helemaal vergroeid raakte. Geen idee of die methode aangepast is inmiddels, t kwam alleen in me op toen ik je berichtje zag.
     
  4. jessy100

    jessy100 Actief lid

    13 dec 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    #4 jessy100, 27 jan 2020
    Laatst bewerkt: 27 jan 2020
    Heeft de fysiotherapeut wel al vast gesteld dat je bekkenbodem spieren weer goed functioneren?
    Zelf merk ik wel dat het ophouden van plassen niet meer zo vanzelf sprekend is als voor de zwangerschap.
    Je stoelgang tot bloedens toe dan zet je waarschijnlijk erg veel druk, is je ontlasting te hard / dik.
    Ik merk daarvan dat het nog erger is dan voor de zwangerschap, kan nu bij een simpel koutje direct aan de race zijn, maar ik kan ook zonder echt een reden te heel slecht naar de wc.

    Verschil met "vroeger" voor de zwangerschap 3 dagen niet naar de wc was het enige wat ik merkte als ik moest pff dit is niet van 1 dag, maar het was nog redelijk goed te doen.

    Nu is het na 3 dagen krampen en de ontlasting kan wel eens heel erg hard zijn, wat mij helpt is er geen schaamte voor hebben, ik zeg gewoon tegen me man, ik ga ff zitten, op het werk niet op de afdeling maar "toevallig" werkt de printer niet op de afdeling en ga ik naar een andere afdeling ik moet echt rustig gaan zitten.
    Kan je als tip geven niet persen en de tijd nemen.

    Alle tips om makkelijker te gaan ken je denk wel
     
  5. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Goedemorgen TS,
    Een achterwand / baarmoeder verzakking is alleen met een onderzoek te zien dan zou je doorgestuurd moeten worden naar het ziekenhuis.
    Kenmerken van een achterwand verzakking kunnen zijn:
    - afgeplatte vaak harde ontlasting
    - ontlasting die heel donker van kleur is
    -het gevoel hebben nog niet volledig leeg te zijn maar er komt niet meer

    Baarmoeder verzakking kunnen ook door je blaas komen bij mij was die gekanteld veel blaasontsteking door niet goed uit kunnen plassen nadruppelen urine verlies niet meer op kunnen houden

    Bij een vriendin die op jonge leeftijd een tia gehad heeft en vanaf dat moment anti depressiva slikt en is gaan roken werd haar moeilijke stoelgang op de anti depressiva gegooid maar naar haar 2de zwangerschap kwam de arts er achter dan ze spastische darmen heeft met obstipatie. Dit wordt verergert door de medicatie, stoppen met roken heeft de arts haar hulp bij geboden maar het wil niet lukken.

    Je huisarts kan je echt op weg helpen.
     

Deel Deze Pagina