ik vroeg me af wat slimmer is voor ons eigen bed ivm t eventueel 's nachts breken vd vliezen natuurlijk heb ik over de matras een zeil liggen maar ik zat te denken wat is slimmer ook met t oog op t beddengoed. hoe doen jullie dat en is alles wel weer makkelijk schoon te krijgen?
ook ik heb een water dichte molton gekocht bij de action past ook op een matras van 90/220 op de verpakking staat de standartmaat
ja ik heb ook zo'n waterdichte molton.. maar ik bedoel de rest vh beddegoed zeg maar. ik ben zelf bijv iemand die zich nog wel eens in een dekbed kan rollen... gevolg dus dat die ook "nat" word... is dat wel weer gemakkelijk schoon te krijgen? heb zelf een lits jumeaux dus das ook niet ff makkelijk 1,2,3, in de wasmachine te drukken dus zat te denken om ff tijdelijk twee 1persoonsdekbedden op bed te gooien...
Hier een waterdichte molton bij de action gekocht. Zon 8 euro ofzo. Verder kan alles gewoon gewassen worden in de machine, dus dat is geen punt. Maar als je een groot tweepersoonsdekbed hebt, misschien is dan tijdelijk 2x een 1 persoonsdeken te gebruiken de laatste weken.
Ja dat zou je kunnen doen. Alleen de kans dat je vliezen EN in bed EN in 1 keer breken is wel erg klein, las ik laatst toevallig ergens....geloof dat slechts bij 2% van de zwangeren de vliezen breken als ze liggen en dan loopt het er nog niet allemaal in 1 keer uit. Dus ja. Ik hou het bij een molton.
Het is gewoon een soort water hoor, dus je kunt het makkelijk uitwassen. Alleen je matras past niet in de machine dus die moet je wel even beschermen.
ja en een lits jumeaux dekbed past ook niet makkelijk in de wasmachine... dus zit nog ff in een dubio wat ik doen zal... laat ik m erop liggen of ga ik ff voor de laatste dagen/weekjes voor 2x 1 pers....
Dekbed kan je wel heel goed laten stomen/chemisch reinigen dus zou me daar niet te druk over maken. Hier inderdaad een waterdichte molton van de action van 8 euro en die bevalt goed. Kraakt niet en zweet minimaal
ja stomerij is ook een optie.. maar ik ben meer vh gemak... als ik iets zelf kan doe ik t liever zelf haha plus dan ben ik mn dekbed ook kwijt en moet ik dan alsnog uitwijken naar of t zomerdekbed (heb zo'n4 seizoenen ding) of naar de 2x 1 persoons haha maar vind t wel grappig dat mn vriend een 2x 1 pers niet zo gezellig vind maar vroeg/vraag me ook af hoe groot is de kans dat je dekbed vies word... bedoel ik heb hier geen ervaring mee want t is de 1e x dat ik zwanger ben
Hier ook waterdichte molton van de action gekocht, en vanaf wk 37 gooi ik oudere dekbed sets erop, het "mooie " set bewaar ik voor na de bevalling Ga er niet vanuit dat je dekbed zelf ook nat zal worden hoor ! (en anders mochten je vliezen toch breken terwijl je in bed ligt, denk ik dat je dit direct zult voelen en dan gooi je je dekbed wel van je af , en loop je naar de wc .. tenminste zo'n beeld heb ik in mijn hoofd hoor haha )
haha wij hebben altijd twee 1-persoons erop liggen!! wij vinden het heerlijk!net zo gezellig hoor! en voor die paar weken zou ik het doen. de kans is klein dat je eigen dekbed vies word, maar zul je net zien dat JIJ dat hebt...
met die vraag loopt ik nu ook al en ik ben nog maar 8 weken zwanger het lastige bij ons ik dat we op een waterbed liggen met 1 zak zeg maar dus ik zou niet weten wat ik daar op zou kunnen leggen iemand ideeen ??
ik heb er niks extra's opliggen. Ik heb er geen ervaring mee in beddegoed, 1 keer braken ze onder de douche en 1 keer op de wc, dus ik ga er vanuit dat ze nu weer keurig op een plek breken waar ze breken kunnen
Ik neem het risico.. we hebben een oud goedkoop matras dus dan haalt vriendlief maar ff een nieuwe mocht het mis gaan En het beddengoed kan allemaal gewoon in de wasmachine. Ik was nl al 2 keer bij de action en toen hadden ze alleen de 1 persoons waterdichte molton en heb nu niet meer zo'n zin er heen te gaan eigenlijk. Heb wel ff een badlaken naast n bed gelegd, kan ik die snel grijpen als er iets gebeurd Zeiltje 1 nacht geprobeerd, wat een kraak en zweethel dat wordt em dus sowieso niet.