In bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne24, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    Hallo allemaal!

Mijn kleine meid is alweer 8 maanden en ik merk dat het babybadje te klein voor haar is geworden. Ze spettert en beweegt zo wild dat ik daarna een zwembadje op de vloer heb. Ze kan zelfstandig zitten maar in t badje glijdt ze weg, dus ik moet haar continue vast houden. Mijn man moet daarom ook altijd helpen want haar haartjes wassen kan ik daardoor niet alleen.

We hebben een keertje geprobeerd haar badje in de badkamer te doen en met de sproeier te douchen maar dit was een DRAMA, dus maar gauw weer terug naar haar kamertje :( . De badkamer is namelijk klein en ik heb geen bad.

Nu weet ik het even niet meer en hoop dat jullie wat tips hebben voor mij, en wat zijn jullie ervaringen?

Liefs
    Suzanne

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Kun je niet gewoon het badje in de badkamer zetten, en het badje vol laten lopen i.p.v. de douche erop? Je hebt dan alsnog een zwembad onder je badje, maar dat is in de badkamer niet zo erg.

3. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Je hebt van die badzitjes die je kunt gebruiken. Deze zou je in de douche kunnen zetten en jouw kindje erin zetten. Ze zit dus in dat badzitje. En dan lekker haar douchen. Of gewoon samen met jou mee onder de douche nemen.

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    ik weet niet of je een douchebak hebt?
    bij ons zitten ze gewoon in de douchebak, in een laagje water lekker te spelen.
    Groetjes, Happymam

5. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0

Ja dat had ik in eerste instantie ook gedaan maar ik vond dit lastig omdat mijn badkamer heel krap is en ik heb daar ook nog eens geen plek om haar aan te kleden ... het was wel fijn idd dat ik niet meer haar hele kamer hoefde te dweilen na afloop maar wel teveel andere nadelen :(

6. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    Oh kijk aan...welke badzitje bedoel je precies? Heb je daar misschien een foto/link van?

7. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    douchebak zegt me niks, ik weet het ben nog een onervaren moeder :oops:

heb jij daar een foto van?

8. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    Wat ik me ook nog afvraag is hoe jullie je kindjes na het douchen dan aankleden, hebben jullie een aankleedkussen/blok in de badkamer of wikkelen jullie ze in een baddoek en dan naar de kamer lopen? Ik heb namelijk het idee dat ze het bij dit laatste te koud krijgen...

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    met douchebak bedoel ik gewoon de bak vd douchcabine, waar ikzelf insta om te douchen. Zal ff zoeken naar 'n foto.

11. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
  12. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    Oh zo, dacht dat je iets speciaals voor kindjes bedoelde, ik heb dus geen douchebak, gewoon overal tegels en in de hoek een douchekraan

13. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
  14. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik badder haar ook i/d badkamer, na het badderen wikkel ik haar in een handdoek en ga ik naar haar kamertje toe om haar aan te kleden. spelen we even vliegtuigje en ze vind het allemaal geweldig.

Zorg altijd dat haar kamertje lekker warm is zodat ik haar nog uitgebreid met olie in kan smeren enzo.

misschien een idee? er zijn speciale kinderhanddoeken met een muts-idee in de hoek, die gebruik ik altijd.

en soms als mn vriend gaat douche werp ik Romy in zijn handen haha, dan gaat hij even met haar spelen want ze hoeft van mij maar 1 keer in de week gewassen te worden, verder alleen maar lekker badderen en spelen. Als ze schoon is en uitgespeeld neem ik haar weer aan en kan hij lekker verder douchen. Andersom idemdito, en het is zooo leuk om met je kleine te douche! elke kleine reageert weer anders maar het blijft leuk!

15. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    Oh die kende ik nog niet! ziet er handig uit, dan heb ik in ieder geval mn handen vrij. Ik ga deze eens bestellen en badje op de grond in de badkamer doen. Hoop dat het dan allemaal wat soepeler gaat.

En ja er zit denk ik niks anders op dan wikkelen en naar t kamertje want zodra ik t badje in de douche doe heb ik bijna geen ruimte meer over :rolleyes:

16. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    gewoon lekker mummificeren en er dan een vliegtuig van maken 8)

17. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0

Fijn om ervaringen te lezen! :thumup:

Dat samen douchen heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, lijkt me ook leuk. Maar dat komt denk ik omdat ik hete douches neem, en ik denk niet dat zij dat fijn vindt .. maar ik zal t eens proberen met lauwwarm water voor haar ;)

18. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Die badzitjes waar ik de link van had neergezet passen niet in het babybadje. Deze zou je dus echt in de douche moeten zetten. Maar er zitten 'zuignappen' aan de onderkant, zodat je het zitje ook echt goed op de douchebak kunt vastzetten.

19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    zelf denk ik erover om in de toekomst als de kids iets groter zijn een bibabad aan te schaffen. ik heb ook een kleine badkamer. Ik kleed je jongste aan terwijl hij op een handdoek op de grond ligt (met vloerverwarming)( http://www.bibabad.nl )

Misschien ook iets voor jouw?

Heeft iemand daar ervaringen mee?

20. Suzanne24

Suzanne24 Lid

2 apr 2008
    71
    0
    0
    oh dat is jammer..

Deel Deze Pagina