1,5 jarige start de dag om vijf uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja hij is echt uitgeslapen. Overdag slaapt hij anderhalf uur. Soms minder.

    We hebben beide opties al geprobeerd: meteen ernaartoe om hem te sussen vóór hij echt wakker wordt, of hem laten doen. Het eerste heeft meer kans op slagen in de zin dat hij dan vaak nog een kwartier gaat liggen rusten voor hij écht begint te zingen.
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Als ik het allemaal zo doorlees vraag ik me af hoeveel slaapjes doet hij overdag en hoe laat gaat hij savonds naar bed?
    Hier gingen we namelijk rond die leeftijd naar 1 slaapje.
    En snap dat het moeilijk is met nog een ander kindje maar op die leeftijd hebben ze al donders goed door dat bepaalt gedrag leidt tot wat ze willen. Dus ja ik snap dat mensne zeggen niet accepteren want daar komt het wel opneer. Hoe klein ze ook zijn ze hebben donders goed door hoe ver ze hoeven te gaan.
     
    mutskuh en Glimmer vinden dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hij slaapt al maanden slechts één keer, anderhalf uur ongeveer. Langer doet hij nooit, korter soms wel.

    's avonds gaat hij tussen zeven en acht slapen, al naargelang hoe moe hij is.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het niet accepteren werkt denk ik alleen als er ergens nog winst te behalen valt, maar hij is om 5.00 wakker tot 19.00/20.00 en doet maar 1 slaapje van 1.5 uur
    Ik ben bang dat het toch echt zijn eigen tijd is.
    Een vriendin van mij heeft ook een vroege vogel die om 5.30 wakker wordt.
    Hij is een stuk ouder en gaat naar school, maar kan in de avond met gemak ook nog eens tot 22.00 opblijven en is dan gewoon om 5.30 weer wakker.
    Vroeg naar bed doen heeft hetzelfde effect.
    Haar andere kindje is juist het tegenovergestelde en ligt er al vroeg in en moet elke ochtend wakker gemaakt worden.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ja dan kan je daar ook dus helemaal niks aan veranderen, jeetje lastig zeg!
    En wat je aangeeft zijn dag begint dan dus echt, zet hij het elke keer meteen op een krijsen of blijft hij ook nog weleens spelen in bed? Dat doe ik namelijk vaak met onze dochter als ze meer dan een uur wakker is dan normaal dan laat ik haar dat uurtje nog liggen en dan voert ze hele gesprekken met haar knuffels. Of komt dat bij hem nooit voor?
    Ik zou helaas anders ook geen ideeen meer hebben dan wat hier al genoemd is.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het gaat een beetje crescendo. Eerst wat babbelen, dan giechelen, dan luidop zingen en dan krijsen :D
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier was de oplossing eentje die vanzelf moet komen :cool:

    Namelijk langer zichzelf kunnen vermaken in bed en snappen wat een klok cq wekker is en wat zo'n slaaptrainer betekend. :roflmao:
     
    Shakes vindt dit leuk.
  8. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    ja, herkenbaar. Hier is het om 5:30 ochtend in mn zoon zn hoofd. Hij is dan ook echt uitgeslapen, dus ik denk dat er weinig aan te veranderen valt.. Wat je misschien wel kunt proberen is om met alle slaaptijden te schuiven en hem dus later op bed te leggen zodat hij dan hopelijk ook wat later wakker wordt. Hier hielp dat wel. Mijn zoontje bracht ik eerst om 19:00 naar bed, toen was hij rond 05:00 helemaal uitgeslapen. Daarna ben ik gaan schuiven en hem om 20:00 op bed gaan leggen en nu slaapt hij dus tot 05:30/06:00.
    Hij wordt s nachts ook nog wel eens wakker, maar dan reageert hij inderdaad heel anders. Dan is hij duidelijk nog moe en krijg ik hem weer makkelijk in slaap. "s ochtends" kan ik hem blijven terugleggen, maar slapen doet hij dan echt niet meer.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  9. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Met de oudste ook een hele periode gehad. Altijd 5 uur wakker. Ook alles geprobeerd. Op een gegeven moment maar laten gaan zoals t was. Dan was die wel om 11 uur bek af en ging dan zn middag slaapje doen. Als die om half 6 wakker werd sprong ik een gat in de lucht. Dit was ook rond 1.5 tot 2.5 :eek: (oh halleluja das niet bevorderlijk voor je om te horen ;))
    Nu slaapt die tot half 7 en heeeeeeel soms 7 uur. En 1x per jaar half 8 ofzo :roflmao:
    De jongste slaapt van half 8 tot half 7 dus die heeft gelukkig een vernieuwde gebruiksaanwijzing mee gekregen :D
     
    Marchella en Shakes vinden dit leuk.
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Zelfde probleem hier. Dat niet accepteren hebben we geprobeerd, hij was 1 keer al om kwart over 4 wakker (!!!!!) en hij heeft letterlijk anderhalf uur gejankt. Erbij zitten, weer neerleggen, even troosten, tussenin nemen. Het maakte allemaal geen moer uit! Hij was wakker. En elke keer weer janken. Om kwart voor 6 hebben we hem maar de iPad gegeven zodat we nog een half uurtje konden slapen voordat de werkdag begon. Wat een ellende :$.

    Het maakt ook niet uit of hij om 19.00, 20.00 of 21.00 uur naar bed gaat, of hij overdag niet slaapt of 3,5 uur. Hij is altijd, altijd tussen 5 en 6 wakker.

    Ik hou me er nu maar aan vast dat het dan dus ook niets uit moet maken als de tijd dalijk weer een uur naar voren gaat :rolleyes:.

    Vrienden van ons hadden het ook met hun zoontje en dat ging pas over toen hij naar school ging :cry::cry::cry:.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Later naar bed zal trouwens ook niet altijd de oplossing zijn voor later opstaan.
    Het klinkt logisch, 19 uur naar bed is 5 uur wakker. Dus 20 uur naar bed is 6 uur wakker.

    Echter bij ons is en was het zo; 19 uur naar bed en 5 uur wakker, 20 uur naar bed en 4 a 4.30 wakker o_O en stik chagarijnig. Oh en eerder naar bed gaf ook geen verlichting :p
     
  12. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Dat werkte idd bij ons ook averechts. Later naar bed was nog eerder wakker...what the o_O

    Maar ik zag op Facebook, juf Ank zegt...bij elke keer dat een kind mama zegt mag je een slok wijn drinken...om 7 uur ben je al lazarus dus krijg je de rest van de dag maar half mee :roflmao:
     
    Riverdale87, Schuurpapier en Shakes vinden dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier inderdaad ook zo. Later gaan slapen is alleen miserie.

    Ik ken het hele riedeltje trouwens ook al van mijn dochter. Als baby een slechte slaper, als peuter ook héél weinig slaap nodig. Ze is pas vanaf een jaar of vier 'normaal' gaan slapen. Ik had gehoopt dat het bij de tweede anders zou zijn :)
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik denk dat er geen pijl op te trekken is. Mijn zoon sliep namelijk vanaf 3 maanden tot een jaar en 3 maanden altijd van 7-7. Dat was voor ons normaal :eek:. Hij is nu 2 jaar en 5 maanden...
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, dat laatste is volgens mij echt zo. Lekker makkelijk gezegd van die ouders, maar die hebben dan mazzel dat het werkt. Hier is het gelukkig geen 5 uur, maar rond 6.30. Maar echt niks van alle aangedragen ideetjes hier, hebben geholpen. Inmiddels is ze bijna 3 en komt rond 7 ook vaak voor in fases, nu weer tijdje al 6.30. Tja, ik doe er niks aan.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  16. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  17. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Oh zeker dat zo'n wekker wel werkt. Hier geïntroduceerd vanaf 1 jaar en 3 maanden. Even een weekje "afzien" en natuurlijk niet gelijk de wekker op 8 uur zetten, maar elke dag een paar minuutjes verder....
    Succes ermee!
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is net het concept 'haal je jas eens' aan het snappen. Ik vrees dat ik 'je moet wachten tot het schaapje wakker wordt voor je zelf uit bed mag' nog niet echt uitgelegd krijg.
     
  19. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Zoveel verschillen die opdrachten niet van elkaar hoor....
    - Als t "poppetje sliep" lieten we zien: poppetje slaapt, dus jij moet ook slapen/stil zijn
    - en gezegd: als t "poppetje wakker is" mag je naar beneden.

    Zoveel scheelt dat niet van "ga je jas eens halen".
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dan blijft de kwestie: hij moet nog kunnen slapen. Wat als hij uitgeslapen is?
     

Deel Deze Pagina