1,5 jarige start de dag om vijf uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Maar met 3,5 snappen ze toch doorgaans de werking van een slaapwekker wel?
    Hier heeft zoontje 'm sinds hij 3 is en natuurlijk moesten we er even aan werken, maar inmiddels blijft hij gewoon in bed tot het schaapje wakker is. Ik verwacht echt niet dat hij weer gaat slapen, maar hij moet in z'n bed (in elk geval op z'n kamer) blijven totdat schaapje wakker is.
    Ik vind knuffelen heel gezellig, maar dat kan ook overdag, 's nachts slaap ik graag en zeker voor onze peuter geld dat het voor 7.00 nacht is.
     
  2. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ja bij mijn dochter werkte het ook prima, maar op de een of andere manier blijft mijn zoontje gewoon niet in bed. Ik heb alles al geprobeerd, rustig uitleggen, boos worden maar hij blijft uit bed komen. Verder luistert hij prima maar dit wil er gewoon niet in bij hem
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zelfde bij mijn dochter van 5 hoor. Ze snapt gewoon niet waaróm ze niet aan haar dag kan beginnen. Het helpt natuurlijk niet dat haar broertje 9 op de 10 ook al lachend beneden zit op dat moment...
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hmm... lastig zeg, hopelijk slaapt hij snel uit zichzelf weer wat langer dan. :)
     
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier betekende dat niet accepteren dat ik met beide kinderen de regel had dat ik voor 7 uur niet naar beneden ging. Ik vertelde dat het nog bedtijd was en ze mochten dan wel in ons bed komen liggen voor troost als ze verdrietig waren. Om 6.30 mocht wel de tv aan en konden ze tot 7 uur in ons bed tv kijken maar voor 7 uur gingen we er niet uit. Mijn kinderen zijn met deze manier nooit overstuur geworden dus ik heb makkelijk praten in de zin van dat accepteer ik niet. Ik zou niet weten wat ik had gedaan als mijn kind helemaal overstuur was en echt niet meer kon slapen. Want ik zelf kan ook niet meer slapen als er een huilend kind in de kamer naast me of naast me in bed ligt.
     
  6. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Mijn zoontje van 2 begint de dag ook gewoon om 05.30 uur. Vanochtend hadden we geluk en was het 06.00 uur. Hij krijgt nog een fles bij ons in bed.. ik probeer het altijd wat te rekken en dan ga ik uit bed, of mijn vriend. Wij wisselen de ochtenden af zodat een van ons wat langer kan blijven slapen.
    Heel soms wordt hij om 07.00 uur wakker. Ik vind het inmiddels niet meer zo erg en straks als het vroeg licht is ook wel lekker zelfs om de dag vroeg te beginnen.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik kom maar even weer klagen hier.... Na dit topic is het een paar dagen beter gegaan, waarin hij steevast om half zeven wakker was. Zalig!

    Inmiddels zijn we alweer een hele tijd terug bij vijf uur. En omdat mijn man deze week elke dag vreselijk laat moet werken, ben ik dus al de hele week elke dag op een goddeloos uur op met de kleine man. Maakt niet uit hoe vroeg ik ga slapen, steevast op om vijf is me behoorlijk aan het nekken.

    Ik hoop dat dat zomeruur morgen soelaas kan brengen.
     
  8. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Hier ook!!! altijd 5 uur wakker. Hij is nu 19 mnd. Gaat rond 19 naar bed want is dan bekaf. Slaapt ook maar 1 keer 1,5 uur.
    Ook altijd slecht geslapen. Wij hebben het maar geaccepteerd en gaan 's avonds op tijd naar bed. Hij is ook echt wakker en uitgerust om 5.00:(
    Vanavond zomertijd...hopelijk wordt (en blijft) het dan 6.00 maar heb er een zwaar hoofd in.
    Ga ook maar eens de slaapwekker introduceren...zet hem dan eerst om 5.15.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ugh, sterkte! Mijn kind wordt sinds een paar weken ook om 5u wakker voor zijn fles. Vaak begint hij om 4:30u al. Daarna nemen wij hem in bed en vaak slaapt hij daarna nog wel een uurtje door. Ik weiger om mijn dag om 5u te beginnen. Maar goed, dat zeg ik ook alleen maar omdat zoon daarna nog wel slaapt :p Mocht hij dit ook niet meer doen *klopt af* dan moet ik toch echt je bed uit.

    Nu is onze baby pas 9 maanden dus overleg, compromis, uitleggen of straffen is nog geen optie hier. Ik ben slaaf van zijn ritme :p

    Maar met 1,5 zou je in principe wel al wat meer kunnen doen toch? Wat als hij wat speelgoed meekrijgt in bed? Zou hij dan een tijdje zelf kunnen spelen?
     
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn jongste heeft ook veel gerommeld met zijn opstaan tijd. Hij heeft nooit veel slaap nodig gehad en was voor zijn tweede al helemaal van dutjes overdag af. En sliep dan vaak van half 8 tot half 6 ofzo en was de hele dag in goede doen. Maar ik heb geluk dat mijn man altijd vroeg op staat en dus hem vast een boterham gaf. Daarna kroop hij vaak weer bij mijn bed om daar te gaan keten. Bij hem zijn we met ruim 2 gestart met een schemerlamp op tijdschakelaar. Maar dat heeft wel tijd gekost omdat wij niet altijd doorzetten.
    Bij de oudste met 1,5 begonnen. Schemerlamp, tijdschakelaar eerst op 6 uur, en dan volhouden en heel consequent zijn. Als de Lamp niet brandt dan blijf je in bed. Later toen het werkte naar half zeven gezet en nog later naar zeven uur. Werkte perfect. En nu dus bij de jongste ook.
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan begint hij dus eerst te zingen en daarna te krijsen. En dan is zijn zus dus ook wakker, om vijf uur.
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Oeh, die van ons was gister 6 uur en vanmorgen half 7! Da's vanaf morgen dus zelfs 7 uur en half 8! Ik reken er echt op dat de zomertijd alle problemen op gaat lossen :rolleyes:.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  13. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zo herkenbaar momenteel en net wat je zegt. Dan gaat het een paar dagen goed en dan begint het gedonder weer. Geven hem een zacht boekje nu in bed, gaat meestal dan nog wat slapen als we geluk hebben. En dan kakt hij rond een uur of 11 in en is er geen land meer mee te bezeilen.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier wordt ze nu eerder wakker maar ik merk dat dat door t licht en de vogeltjes komt. Eerder wakker hier betekend voor velen nog extreem luxe tijden. Vanmorgen was t 07:50, wat voor haar vroeg is. Ff flesje en schone luier en ze draait zich weer om en slaapt nog ff verder. Middag slaapje daarentegen slaat ze meer over dan dat ze m nog wel pakt en anders is t een powernap tenzij ze met nieuwe dingen bezig is geweest dan maakt ze een lange ruk.
     
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Met 7.50 uur mag je niet mee klagen in dit topic :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Blijdorp en Shakes vinden dit leuk.
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is zonder overdrijven al járen geleden dat ik nog tot acht uur heb kunnen slapen...
     
  17. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ben je alleen dan? In het weekend wisselen mijn man en ik in principe af. Allebei een dag uitslapen.
     
  18. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik heb geluk dat mijn vriend wisseldiensten heeft en dat ik dus soms langer kan blijven liggen. Maar hier is mijn zoon van 2 ook tussen 5 en 6 altijd wakker. We hebben uitzonderingen van 06.30 uur ertussen maar dat is ook al weer een tijd geleden.
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee doen wij ook. Maar dan nog ben ik wakker om vijf uur. Echt slapen doe ik daarna niet meer, dankzij vrolijk spelende kinderen.
     
  20. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Hoe was het vanmorgen??

    Hopelijk goed!
     

Deel Deze Pagina