1,5 jarige start de dag om vijf uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vijf uur. Dus strikt genomen zes uur, maar daar heb ik vandaag nog niets aan. De uitdaging zit hem in de komende dagen en weken...

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    De klok zei half 7, precies waar ik op hoopte. Nu zorgen het zo te houden!

3. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Shakes Mocht je vandaag al iets langer slapen?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hij was wakker om zes, en mijn man is op het bed ernaast gaan liggen sussen en dan heeft hij uiteindelijk toch nog rustig in bed gelegen tot zeven uur. Kijken of we daar iets mee kunnen...

Bedankt voor het meeleven :)

Blijdorp, Vero0504, Fristi2012 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dit niet zo goed... waarom zou een zomertijd alles oplossen...?

Ik neem aan dat als je kind altijd om 7 uut naar bed gaat je kind met de zomertijd ook om 7 uur naar bed gaat... waarom zouden ze dan ineens een uur langer gaan slapen

6. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Mijn zoontje een half uur later op bed gedaan. En die sliep nu tot 07.30 uur ipv 05.30 uur. Hij gaat wel vaker een half uurtje later maar slaapt dan nooit langer. Denk dat de zomertijd toch wat ermee te maken heeft. Maar het is indd vaak maar van korte duur na een paar dagen is hij aan deze tijden gewend en wordt dan ook weer steeds vroeger wakker.

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Omdat het niet uitmaakt of ik hem om 19.00 of 20.00 of 21.00 uur op bed leg. Of hij overdag 3 uur, 2 uur of helemaal niet slaapt, hij is altijd om 5 uur wakker. Vanmorgen was het 5 over 6. So far, so good!

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Maar dat hoopte ik dus ook bij de wintertijd. Deze ellende begon allemaal toen de klok een uur achteruit ging en is niet meer goedgekomen. Dus Ik reken erop dat hij zich nu ook niet aanpast.... :rolleyes:

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja tot dat de wintertijd weer komt :rolleyes:. Ik hoop ook mijn zoontje weer wat langer gaat slapen hij gaat altijd al pas om 20.00 uur op bed. En dan toch zo vroeg wakker altijd. Nog een paar jaar en dan kan hij zelfstandig maar beneden... ooit mag ik weer langer slapen. :D

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Biologische klok? Maakt niet uit hoe laat hij gaat slapen, hij is altijd rond vijf uur wakker. Met een beetje geluk wordt dat nu dus zes.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar als ze aan deze tijd gewend zijn dan worden ze toch gewoon weer om de normale tijd wakker...?

Dat ritme zit er nou eenmaal ingebakken dat word toch niet ineens anders omdat de klok een uurtje vooruit gaat...

Fijn dat hij vandaag wat later was! :)

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ga je hem dan ook een uur later nar bed doen?

Als hij altijd 10 uur per nacht slaapt(bijvoorbeeld he) dan blijft hij dat nu toch ook doen?

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dat is net het punt. Hij slaapt niet altijd evenveel uren. Hij wordt wél altijd op ongeveer hetzelfde moment wakker, ongeacht het aantal uren dat hij geslapen heeft. Vandaar: biologische klok.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd, hoop het voor je! :)

Misschien staat het trouwens al ergens, maar ben beetje te lui om 5 oagina’s Te lezen... is het wel ECHT donker in zn kamer? Geen last van buitengeluiden?
    Of vind hij helemaal donker juist niet fijn?

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze lezen niet de klok om te zien hoe laat ze wakker moeten worden he. Ze worden spontaan wakker omdat hun lichaam zegt dat het tijd is. Dus als dat al maandenlang vijf uur is, wordt dat nu zes uur omdat wij mensen even triviaal beslist hebben dat vijf uur plots zes uur is op de klok. Dat weet je lichaam niet.

Blijdorp vindt dit leuk.
  16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zijn kamer kan pikdonker zijn, of lichter met een nachtlampje. Beide opties helpen niet. Geen bijzonder lawaai van buiten op dat moment. Ook op andere kamers wordt hij op dat moment wakker.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gisteren de eerste 2 pagina's gelezen maar niet alles..je zoontje heeft dus een geweldige biologische klok en dat kan heel moeilijk zijn om te verzetten.
    Hij kwebbelt en speelt eerst en gaat dan pas huilen. Dat is wel al goed. Daar kan je iets mee omdat hij niet onmiddelijk huilt.
    Ik zou hem laten spelen en zodra hij huilt even naartoe gaan en zeggen dat hij nog 5 of 10 minuutjes moet wachten en dan opstaan.
    Als hij elke dag op hetzelfde tijdstip wakker wordt ga je dus elke dag op hetzelfde tijdstip naar beneden maar dan met die 5 a 10 minuten verlengt. Na een tijdje is hij dat gewoon en zal hij hopelijk 5 a 10min later wakker worden en ook later huilen.
    En dan kan je opnieuw beginnen en weer 5 a 10 minuten verlengen.
    Huilt hij die 5 a 10min veel kan je er bij blijven in het donker tot die minuten om zijn en samen wachten.

En op die manier kan je hopelijk die biologische klok een beetje verplaatsen.

18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Maar hij was dus niet later, wat vorige week 5 uur was is deze week 6 uur. Maar aangezien mijn lichaam zich snel aanpast aan het verzetten van de klok heb ik er nu al profijt van ;).

Blijdorp en Vero0504 vinden dit leuk.
  19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Mijn oudste had ook zo’n periode. In de winter was dat alsof ik als enigste ter wereld wakker was. Wij kozen ervoor om uiteindelijk wel met hem naar beneden te gaan zodat de ander verder kon slapen.

Wel heb ik altijd eerst geprobeerd of hij weer ging slapen. Erbij gaan liggen. Als dat niet werkt: gordijnen open en laten zien dat iedereen nog slaapt. Toen hij wat ouder was heb ik wel eens gezegd: “Jij gaat nu weer gewoon naar bed, mama gaat bij je liggen en het maakt me niet uit wat je doet maar IK ga slapen”. Af en toe legde hij zich erbij neer.

En nu? Net zaten we allemaal al beneden behalve meneer. Ondanks het aankleed/douche/vaatwasserlawaai sliep hij uit. Zegt ie:”Ik heb echt zooo kort geslapen!”

Het gaat weer over. Doe wat voor jullie werkt!

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zes uur! :)

Biny, Tuttebelleke, Luckyme96 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina