1,5 jarige start de dag om vijf uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dat is dus niet zo. Later op bed, ook meerdere dagen na elkaar, verandert niets aan het uur van wakker worden.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het varieert. De helft van de voorbije week werd hij opnieuw om vijf uur wakker, de helft om zes uur of iets later. Bizar.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Blegh..

4. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Hoe laat gaat je kindje nu naar bed dan als het om 5u wakker is?

Mijn dochter is in dezelfde leeftijd en we merken hier ook een verandering in slaappatroon (minder moe). We hebben het middagslaapje beperkt tot een lengte van 2 uur en savonds gaat ze wat later naar bed. Soms is dat om 19.30 maar soms ook pas om 21.30u (hangt af van wanneer ze moe is). 21.30u naar bed en geen vaste slaaptijden is niet door iedereen geaccepteerd in de huidige maatschappij. Maar als het kind het er goed op doet en ze smorgens niet om 5u de dag wil beginnen, dan is iedereen in huis blij.

Overigens wordt onze dochter nog steeds vaak rond 4/5u snachts wakker. Maar doordat ze dan nog moe is valt ze ook weer gelijk in slaap nadat ze wat borstvoeding heeft gehad.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Rond 20u. Later heeft geen effect op het vroege opstaan. Overdag slaapt hij al maanden slechts een uur, maximum anderhalf uur.

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Het is bij ons gelukkig nog steeds niet terug naar 5 uur. Vanmorgen was het wel half 6 maar dat viel ons nog mee... hij wilde gisteren overdag niet slapen dus ik dacht dan gaan we weer eens testen of het zonder kan. Kruipt ie om 17:00 uur bij me op schoot en valt gelijk in slaap :rolleyes:. Geprobeerd hem om 18:00 uur en 19:00 uur wakker te maken maar dat ging gewoon niet! Uiteindelijk om 22:00 uur toch maar zijn luier gedaan, pyjama aangetrokken en een fles pap gegeven en hij sliep daarna gewoon weer verder :D. Hij is heel gezellig nu!

Shakes vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Niet alles gelezen maar, heeft je kindje honger als hij wakker wordt? Is het een goede eter?
    Mijn oudste zoontje is ook jarenlang vroeg wakker geweest, soms zelfs al om 4u, gek werd ik er van.
    Maar hij at ook heel slecht en weinig. Pas toen hij 4 was is hij een hele boterham gaan eten bij de lunch. Door het schoolritme en de energie die hem school kostte kon hij langer slapen. Hij is nu nog steeds om 6u wakker, maar hij kan nu zelf een boek lezen in bed gelukkig.

Wij hadden ook zo'n slaaptrainer met oogjes die open gaan, dat heeft ons ook echt geholpen.
    Wat bij ons ook hielp was op vakantie gaan en dan het dagritme helemaal op zn kop zetten, dus dat hij 12 uur in de auto had gezeten en dan savonds nog buitenspelen echt tot hij omviel zeg maar. Op vakantie konden we dat ritme dan ineens wel doorbreken, heel gek.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb niet je hele topic gelezen maar ik wilde even zeggen dat dit heel herkenbaar is. Hier was het een (lange) fase rond die leeftijd. En wat ik ook probeerde, niks hielp. Ik begon de dag dus maar om 5 uur want dat was voor iedereen het meest wenselijk. Uiteindelijk is onze dochter vanzelf weer langer gaan slapen. Toevallig heeft een vriendin van mij hetzelfde maandenlang met haar zoontje gehad. Hij is nu een paar maanden 2 en ik geloof dat het sinds een maand beter gaat.

Soms werkt dat niet accepteren gewoon niet, dan kun je het helaas maar beter accepteren. Het wordt vanzelf weer beter.

Shakes vindt dit leuk.
  9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hij is een zwijntje qua eten. Geen honger 's ochtends. Hij gaat ook super makkelijk slapen 's avonds, is dan echt heel moe. Gewoon al snel weer uitgeslapen, lijkt het.

10. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    En als je inderdaad een keer zn ritme doorbreekt, wat cowgirl zegt? Hou m wakker tot een uur of 23u, in ieder geval écht laat. Dat zn biologische klok even reset en op een fijner ritme verder gaat.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik weet niet wat voor peuters jij gehad hebt, maar hem wakkerhouden tot 23u, dat gaat écht niet hoor.

12. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik ben het verkeerde voorbeeld daarvoor ;). Mijn oudste is anderhalf en ging tot ruim één jaar om 23u naar bed, en sinds een half jaar om 22u.

Maar ook niet als je m mee op stap neemt? Goed afleiden? Dat ie moe wordt geeft niet.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op stap betekent at some point in de auto of buggy. Dan slaapt hij sowieso als hij moe is. En uren eenvoudig met hem wandelen in onze straat, dat gaat helaas ook niet lukken. Dan ga ik hem moeten voortslepen, denk ik, op dat uur:)

14. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Wij zijn niet anders gewend. Zoontje is ruim 15 maanden en de keren dat hij tot 7.00 heeft geslapen zijn op 1 hand te tellen. Nu is het weer tussen 5.15-5.45 uur...we gaan er niet voor 6.00 uit , dan huilt ie maar lekker, hij heeft namelijk niets. Uiteindelijk is het accepteren, zelf op tijd naar bed. Hij slaapt wel de nachten door en wij zijn wel van mening dat we liever dr nacht doorslapen en vroeg wakker, dan later opstaan maar er meerdere keren per nacht uit moeten.
    Sinds de klok vooruit is is het ineens weer vroeger, misschien heeft het daarmee te maken. Mijn oudste had het ook, bij haar werd het pas 6.30 of later sinds ze naar school gaat.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mag ik ook meedoen? Na twee dochters te hebben die 7 uur een schappelijke tijd vinden is de jongste al een maand om 5 uur half 6 wakker. Gaap.

16. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik lees stilletjes mee en gelukkig geen ervaring met een kindje wat zo vroeg wakker is, maar echt respect voor jullie! Ik zou omvallen....

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat zou ik ook altijd gedacht hebben. Maar ja, als het zover is, moet je er toch door...

Anyway. Het voorlopig goede nieuws: zomeruur lijkt te werken. Tegenwoordig steeds zes uur à half zeven. Het is nog steeds vroeger dan nodig, maar het is al een verademing. Het lijkt er dan toch op dat het momenteel gewoon zijn biologische klok is. Ik vrees dat aan zoiets verder weinig te doen is... Hopen dat het zo blijft!

Blijdorp en Vulpen vinden dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk ook dat daar weinig aan te doen is. Dafne sinds gisteren van dr middagslaap af en was wel pas om 7.45 wakker ipv 6.30. Ben benieuwd morgen! Wie weet is er nog hoop hier! (Hoewel 6.30 natuurlijk nog veeeel beter is dan 5 :$)

Shakes vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helaas @Shakes Vandaag gewoon weer normale tijd wakker o_O

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier opnieuw zes uur. En ik ben dolgelukkig daarmee. Zo zie je maar: alles is relatief ;)

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina