1,5 jr en sinds paar weken weer een nachtfles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Royal, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Onze dochter is nu 10,5 maand en wordt vanaf dat ze 9 maanden is 3 a 4 keer per week s'nachts wakker. Wij dachten eerst ook dat het met tandjes, prikkels of mama honger te maken zou hebben. Eerst geprobeerd haar niet uit bed te pakken, speentje terug, sussen en weer slapen. Niet dus. Ze huilt tranen met tuiten. Water geven helpt niet. In slaap proberen te wiegen helpt ook niet. Ze heeft blijkbaar echt honger. Maken dan 120 cc met 3 schepjes. Is binnen no time op en daarna slaapt ze meteen weer. S'ochtends drinkt ze haar fles van 180 cc, 6 schepjes en 2 schepjes Bambix ontbijtgranen bijna altijd op. Of ze eet een hele boterham op met een klein flesje van 100 cc. Wij denken dat ze in een gigantische groeispurt en ontwikkelingsfase zit omdat ze al bijna een maand loopt en nu bijna de hele dag door loopt en alles aan het ontdekken is. Ze verbruikt nu mega veel energie dus dan zal ze ook wel meer willen/moeten eten. Wij hopen dat dit ook een fase is. Als jij denkt dat jou kleine echt honger heeft en niks anders helpt zou ik er gewoon in mee gaan. Wie weet is het bij jouw kleine ook een fase. Wij zitten er wel over te denken om haar voeding overdag onder de loep te nemen en om raad te vragen bij het cb.
    Want die gebroken nachten breken wel op. Succes, hoop dat je tot een oplossing kan komen.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Precies dit.wanneer onze uk in een sprong zit duurt het snachts wel 1 1/2 tot 2 uur voor hij slaapt. Hij eet dan slechter en slaapt slechter en is dan niet wakker voor de honger,al zal hij een fles of beker melk ook wel lusten.zou er geen gewenning van maken, voor je het weet sta je er elke avond.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Tja... en toch ga ik liever om 5.00 's morgens even naar beneden om een fles melk (verdunde halfvolle melk, geen poedermelk!) te maken, dan dat ik 2 uur in de weer ben voor hij weer slaapt.
    Af en toe komt hij al eerder in de nacht, rond 0.00/1.00, tijdens een sprongetje, tandjes of ziek zijn, dan gaat hij prima zonder fles weer slapen en dit duurt ook vaak maar een paar dagen.
    Die fles om 5.00 is hij al zolang gewend, inderdaad gewenning van al ruim een jaar.

Ik drink zelf ook elke nacht wel 1 of 2 bekers water, omdat ik dorst heb.
    Wij willen wel proberen om het steeds meer te verdunnen zodat hij uiteindelijk water drinkt, als hij dan goed uit een beker kan drinken krijgt hij gewoon een beker water bij z'n bed (maar zover zijn we nog lang niet), tot die tijd gewoon uit z'n fles.
    Hier heeft het trouwens totaal geen invloed om het eten/ drinken de rest van de dag. Of hij nu 's nachts wel of geen fles heeft gehad, hij eet 's morgens altijd 1 boterham en een plak ontbijtkoek en drinkt daarbij een beker thee, vrijwel altijd gaat alles op.

4. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ons ventje heeft standaard een anti-lek beker in z'n bedje staan met water erin. 9 van de 10 x is deze 's ochtends leeg. Dorst oké, maar een melkfles, nee die kon hij echt vergeten.

Deel Deze Pagina