20 maanden en niet zelf willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnestraal83, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn dochter is nu 20 maanden en wil nog niet zelf eten. Brood van een bordje pakken met de handjes gaat redelijk, maar ik moet altijd wel helpen omdat ze anders de helft niet opeet. Als we iets eten zoals groente ofzo, dan leg ik alles gewoon op haar bordje en eet ze wel met haar handjes. Maar met een vorkje eten of yoghurt met een lepel, doet ze helemaal niet. Ze doet niet eens een poging. Hoe kan ik haar dit leren om wel zelf te gaan doen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon blijven voeren, en aanmoedigen om af en toe zelf een hap te nemen. Komt vanzelf wel goed.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Inderdaad gewoon blijven proberen. Ze is ruim 1,5 met bestek eten is best moeilijk en hoeft op die leeftijd nog echt niet.
    Wij hebben een vork gegeven bij de boterham en hem daarmee laten rommelen. Heeft lang geduurd maar hij kan het inmiddels wel (23 maanden) maar met je handen is toch gewoon makkelijker!

4. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Ons zoontje is dan wel jonger maar hem lukt het ook echt nog niet om zelf iets goed op zijn lepel of vork te krijgen, met zijn handjes gaat het prima.
    Eten wat niet mijn zijn handen kan ( athans papa en mama vinden het dan wel een hele grote rotzooi worden :) ) geven wij hem.
    Soms prikken we wel het eten voor hem aan de vork en dan eet hij wel zelf en geeft het vorkje dat steeds aan ons terug hihi.
    Vla of pap met een lepel zelf eten is hier echt nog geen doen, de lepel word dan meer als een soort kwast gebruikt om de tafel te versieren :D.
    Gewoon blijven proberen en spelender wijs wat oefenen, komt vanzelf wel goed.
    O ja wat wij ook wel eens doen is dat we hem de lepel of vork vast laten houden, onze eigen hand om zijn hand heen pakken en helpen met opscheppen en naar zijn mondje sturen (als je begrijpt wat ik bedoel ;))

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten is bijna 15 maanden en bij haar eten leggen we altijd een lepel of vork neer en ze mag dan zelf kliederen. en af en toe gaat er een hapje in maar wij voeden haar ook tussendoor.

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ok, dank jullie wel. Ik dacht dat ze het allang moest kunnen nu en ik vind het natuurlijk ook wel makkelijk als ze het zelf kan. Maar dan laat ik haar maar gewoon lekker zelf aanrommelen.;)

Deel Deze Pagina