Als we het over artsen e.d. gaan hebben. Mijn VK heeft tegen mij gezegd dat vocht belangrijk is, maar dat het niet persé water hoeft te zijn. Ook heeft mijn HA dit tegen mij gezegd. In het begin van mijn zwangerschap hield ik weinig binnen en ik hoefde echt geen 2liter water weg te werken. Maar er zijn toch ook onderzoeken naar buiten gebracht door de media dat het wel goed is om water te drinken.. Geloof ij die ook?
ik drink bijna 4 liter op een dag, heb zon 75 CL flesje van spa en die vul ik 7 keer per dag met ijskoud water uit de koelkast (amerikaanse) Ik moet zoveel drinken omdat mn nieren niet goed meer werken etc. Geowon zon flesje halen, zon grotere spaflesje, als je er al 3 van drinkt is het super!
Ik drink ook veeeels te weinig! Wat ik nu doe is voordat ik weg moet een halve liter drinken,dan moet ik veel plassen maar ben nog thuis. Als ik dan wegga hoef ik al niet veel meer en dan nog een halve liter als ik weer thuis kom. Mooi verdeeld zo.
Dan zijn die patienten die bij mij op de afdeling aan het nacl infuus met kalium erin ook onzin Jij je zin maar als communicatiedeskundige weet je het wrs beter dan mij. Ik heb het dan ook maar van de internisten gehoord en wat weten die nou helemaal van een menselijk lichaam.
Ik heb je al uitgelegd dat ik geloof wat MIJN artsen zeggen. Ik kijk met interesse naar het nieuws en neem het grootste deel met een mega korrel zout
Ik zeg niet dat ik als communicatiedeskundige meer weet dan jou of een arts, dat had je zelf ook wel kunnen lezen denk ik? Nee? Ik zeg dat ik heel goed weet hoe de media werkt. Zit namelijk zelf in dat wereldje.
Hmmmmm ff denken......................ah ja door bovenstaande zin meende ik te denken dat je het beter wist. En dat mag, uiteindelijk ben ik ook geen dokter. Ik behandel alleen in opdracht van de dokter mensen die teveel water hebben gedronken. Even ter aanvulling; meestal zijn dat mensen die met warm weer ineens van de ene dag op de andere 2 liter water zijn gaan drinken. En dat gaat dan soms na een paar dagen flink mis. Dus er zijn gevaren maar als je al jaren liters water wegwerkt en je hebt daarbij nooit klachten dan is er niks aan de hand.
Misschien kunnen we het ontopic houden en reactie geven op de vraag van de TS. Ik dronk ook nooit zo veel, maar tegenwoordig vul ik ook halve liter flesjes met water, en als het water me uit de neus komt doe ik er slimpie in. Suikervrije ranja. Op deze manier drink ik wel genoeg.
toen ik tegenoverstimulatie aanzat, kon ik opeens wél drinken. Ik kan het dus wel, ik ben gewoon te lui. Dus als ik wat minder misselijk ben, ga mezelf weer een schop onder mn kont geven.
Ligt het er ook niet aan hoeveel je beweegt, hoe warm het is etc. Als je de hele dag op een kantoor zit met 18 graden, weinig beweegt en amper zweet lijkt het mij minder goed om (heel) veel te drinken als dat je bijvoorbeeld bouwvakker bent die in de brandende zon werkt en zich kapot zweet. Verstandig om het sowieso aan je leefwijze en dagritme aan te passen maar dat is met alles.