1,5 maand bijvoeding - nog geen verschil in aantal flessen

Discussion in 'Voeding' started by Inez01, Feb 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Op het CB hadden ze mij verteld dat zodra ik met bijvoeding zou starten en ook opvolgmelk zou geven, dan zou er waarschijnlijk heel snel een flesvoeding afgaan op een dag.

Niets is minder waar. De hoeveelheid melk die mijn zoontje (overmorgen 29 weken) is inderdaad een flesvoeding minder, maar nog steeds verdeeld over 5 flessen. Verder krijgt hij als extra een groentehap (4 mnd) en fruit (4mnd) en soms een hele liga (4 mnd 1e stap). Meer gaat er nog niet in.

De late fles van 23 uur zijn we in januari meegestopt en dat ging een week goed, maar toen is er een week heel weinig gedronken ( ziekjes) en sindsdien wordt er weer een 5e fles gedronken. Tijdstip van die fles is ook verschoven naar ongeveer 1 uur 's nachts.

Soms heb ik het gevoel dat we weer terug bij af zijn. Ik neem me iedere keer voor om hem dan om 23 uur maar wakker te maken, maar vaak ben ik dan zelf zo diep in slaap en wordt dan wakker als mijn zoontje honger heeft. Ik wil hem ook niet laten wennen aan het feit dat hij middernacht weer een fles krijgt.

Is het nu echt zo vreemd dat ik nog steeds op 5 flessen zit, of beeld ik me dat in? Waar ik gewoon ook benieuwd naar ben, hoe snel zaten jullie kindjes op de hoeveelheid van een 6 mnd potje na de start met bijvoeden?

Groetjes Inez

2. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    ik ben ook steeds aan het uitzoeken wat een beetje normaal is, dus heb zelf een hoop geggoogled op voeding baby 6 maanden.

heel gek is het niet dat hij nog 5 flessen wil las ik, wel scheelt het als je de eerste en laatste fles een papfles van maakt.

jammer dat je nog snachts moet, bij mij verschoof het van 23 uur/naar 22/ 21/20 en nu dus half 7. ik heb steeds de laatste een papfles gegeven en vervroegd langzaam. misschien een idee voor je.

hoeveelheid opschoeven in de flessen misschien, zodat hij lang vol zit en dan valt er als het goed is ook een fles weg.

heel veel succes

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik geef al de 1e en 1 na laatste een papfles. Ik wil ook niet midden in de nacht aan een papfles beginnen ;)

Share This Page