Wat voor echo bij 7,5 week zwanger??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door FB1984, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat voor echo kregen jullie met 7,5 week zwanger?

1. Binnenwaardse Echo

2. Gewone Echo

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hallo,

Op 19 aug. heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn.
    Ik ben dan ongv 7,5 week zwanger.
    Waarschijnlijk krijg ik dan ook een echo.

Wat voor echo krijg ik dan???
    Ik wil super graag een echo dan, maar zie er heel erg tegenop als ik een binnenwaardse echo zou krijgen. Lijkt me helemaal niks:$

Ik heb best een vet rolletje, dus zal een gewone echo dan al mogelijk zijn??

Liefs

2. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik zag er ook tegen op, was dan wel 5w5d, maar ze deed eerst gewone echo, en daar was ook al het vruchtzakje op te zien, Alleen voor de details wilde ze inwendige.
    Het doet totaal geen pijn, en eigelijk voelde ik er weinig van.....
    Ik moet as vrijdag ook met 7w5d dus ben ook benieuwd of ik weer inwendig moet of uitwendig. Maar maak me er nu niet meer druk over...... als mn kleintje maar goed te zien is!!!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij die zwangerschapsduur krijg je eigenlijk altijd een inwendige echo. Uitwendig is er vaak nog niks te zien, pas rond 10 weken. Een inwendige echo valt reuze mee, hoor!

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb met 7,4 weken echo bij de gyn gehad en die was ook inwendig..
    had al eerder een inwendige echo gehad dus wist wat ik kon verwachten en was al eerder bevallen dus met me benen wijd liggen was ook niet meer zo raar ;)

maar zoals romana al zegt het doet geen pijn.. het is een smal lang ding dat ze inbrengen met een condoompje erover heen en wat gel.
    ze doen het niet diep.

als tip zou je bijvoorbeeld een jurkje of lange tuniek over een jeans aan kunnen trekken dan bedekt dat nog een beetje de onderkant als je daar ligt.

5. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hier gewoon uitwendig met 7weken en 3 dagen.

en ik ben niet slank hoor.

bij mij gingen ze eerst kijken of het uitwendig kon,en dat lukte heel goed.
    moet wel zeggen,dat het mijn 5de goeie zwangerschap al is.

maar ik zou er gewoon vanuit gaan,dat je een inwendige echo krijgt.

6. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb i.v.m. PCOSen vorm baarmoeder ook een inwendige echo gehad, en het is me echt 1000% meegevallen. Voelde er vrijwel niets van, was zelfs een verademing t.o.v. zo'n metalen eendenbek.

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Inwendig zien ze veel meer heb er tientallen gehad. Maak je er niet druk om hor!! Doet totaal geen pijn hoor echt niet!! En mutsen zien ze zoveel als dat t is;) Ze hebben heb 1 keer op 7 weken uitwendig gedaan en zag je ook de babe goed. Maar dit was wel n spoedechotje. Maak je niet druk hoor!!

8. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Met een termijn van 7,5 wk doen ze de echo altijd inwendig. Stelt weinig voor. Je kunt echt alles beter zien. Ik weet niet of het wat uitmaakt als je wat dikker bent. Het is misschien even wat vervelend maar je went eraan.

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb maatje 38 en ik kreeg een uitwendige echo met 7 wkn 5 dgn en daarop was alles te zien.
    Ik raad je aan om in ieder geval met een volle blaas te gaan, dan heb je meer kans dat je uitwendig iets ziet.

10. 4days

4days Niet meer actief

Hier gewoon uitwendig met 7w3d. Het was prima te zien. Maar dat was wel bij de vk, volgens mij doen ze bij de gyn standaard inwendig.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier niet hoor. Ik heb met 6 weken en 2 dagen de eerste echo gehad, en die was al uitwendig, er was genoeg te zien ;). Met 7 weken en 2 dagen weer een echo en weer uitwendig.
    Ik denk dat ze 't meestal eerst uitwendig proberen en ze pas inwendig doen als er anders niks/weinig te zien is.

12. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik heb met 8 weken 3 dagen de 1e echo gehad bij de gyn en deze was inwendig. Uitwendig wilde de gyn nog niet omdat het dan niet altijd duidelijk te zien was, vandaar inwendig!

13. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    de vorige keer mijn echo inwendig gehad met 8 weken en 3 dagen.. was helemaal niet vervelend... en je ligt daar voor je kleintje, maakte mij helemaal niet uit wat ze d'r allemaal in zou stoppen, ik wilde gewoon een kloppend hartje zien!

nu heb ik mijn echo met 9 weken en 2 dagen.. ben benieuwd!

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik had met 8 weken 2 dagen gewoon een uitwendige echo, was allemaal prima te zien :) (en ik ben niet echt de slankste) :p

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij mij niet: ik loop ook bij de gyn en die probeerde het eerst gewoon uitwendig (wat dus lukte).

16. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Ik heb vandaag mijn 1e echo gehad, bij precies 7 weken (dokter dacht dat ik 8 weken was, maar hij wilde oook niet horen dat mijn cyclus onregelmatig en vaak langer was dan 28 dagen). Deze was uitwendig. Van het kindje zelf niet heel veel gezien (was nog geen cm) maar wel gezien dat het mooi in de baarmoeder zit en het hartje klopt. Voor mij genoeg om heel blij te zijn. Met 11 weken nog een echo en hopelijk zien we dan meer.

Volgens mij doen ze bij het ziekenhuis zo vroeg wel altijd een inwendige echo.

Deel Deze Pagina