Tot wanneer water koken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miracle1984, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje is 9 maanden. Vanaf het begin af aan geven we hem eigenlijk altijd barleduc voor zn flesjes (hij had na zn geboorte veel last van krampjes en dit leek fijner voor hem). Dit geven we eigenlijk nog steeds uit gewoonte!

Als ik nu kraanwater geef, gewoon koken? Of gewoon doorgaan met de barleduc?

En voor zijn sapjes?

Vast bedankt!

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb het ook elke dag gedaan maar eigenlijk is het niet nodig in nederland omdat de kwaliteit van ons water goed is .

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Volgens de onze kraamhulp mag je tegewoordig gewoon kraamwater gebruiken en hoef je deze niet eerst te koken.
    Alleen bij oude huizen met oude leidingen adviseren ze dat je dit overlegt met het cb.
    Zelf gebruiken we ook altijd barleduc omdat bij ons veel kalk in het water zit en ik niet zeker weet wat voor effect dit heeft bij langdurig gebruik ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou gewoon kraanwater geven. Dat hebben we vanaf het begin gedaan. Wel koud kraanwater en dan opgewarmd in de magnetron. Warm kraanwater wordt afgeraden door de waterbedrijven.

5. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Denk dat ik daar ook op over ga!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    flessen meng ik nog met barleduc. Water (met thee of diksap) wat ze gewoon drinkt, komt uit de kraan..

Wij hebben van begin van de fv gemengd met barleduc ipv kraanwater. Hier zit ontzettend veel kalk in het water en we hebben een oud huis waarvan we toen niet wisten wat voor leidingen er liggen..

7. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    ik kook het kraanwater en laat het dan afkoelen en doe het dan in een liter fles van evian en daar maak ik de fles mee klaar, we hebben hier in friesland nog al hard water.

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Je mag idd gewoon kraanwater gebruiken, maar wij koken het ook nog. Lars had in het begin nogal last van krampjes en sinds we het water kookten was dat (grotendeels) over. Ik wil binnenkort wel weer gaan proberen om het water niet meer te koken, men zegt dat krampjes met 3 of 4 maanden vrijwel over moeten zijn..

Deel Deze Pagina