Hallo, Onze dochter is nu 5 maanden en weegt 6 kg. Gemiddeld drinkt ze 5 flessen van 150cc. We bieden haar 5 flessen van 180cc aan. Soms drinkt ze 160/170cc en soms 130cc. Gemiddeld krijgt ze totaal 600-700cc per dag binnen. Is dit gezien haar gewicht niet te weinig? We starten 's ochtends met de 1e fles tussen 6:30-7:30 uur (ligt eraan hoe laat ze wakker wordt). Tussen de flessen zit 3-4 uur. 's Avonds krijgt ze haar 5e fles tussen 19:00-20:00 uur. Daarna gaat ze naar bedje. Helaas komt ze 's nachts nog steeds voor een flesje. Meestal tussen 3:00-4:00 uur. Ze krijgt dan maar 90cc. We zijn dit al aan het afbouwen door er maar 2 schepjes in te doen. We hebben al geprobeerd om haar de laatste fles later aan te bieden tussen 22:00-23:00 uur, maar ook dan komt ze 's nachts. Zelfs nog eerder dan anders, meestal tussen 2:00-3:00 uur. Dit is dus ook geen optie. Ook is ons geadviseerd om te proberen om echt 4 uur tussen de flessen te laten zodat ze misschien meer wil drinken, maar ook dit doet ze niet. Laten we er 4 uur tussen dan drinkt ze nog 150cc. En als we er 4 uur tussen laten, komt ze op 4 flessen. Dit is toch veel te weinig? Weet gewoon niet zo goed wat te doen? Heb jij advies? Alvast bedankt. Groetjes Patricia
Gebruik je al nutrix bij de laatste fles? Dit geeft soms net een wat meer voldaan gevoel voor de kleintjes. 5 flessen van gemiddeld 150cc is niet erg. Biedt haar daarnaast wat (dik)sap aan. Als ze snachts komt geef haar dan steeds wat minder te drinken. Ipv 90cc water en 2 schepjes, 60cc met 2 schepjes. Je hoeft niet perse te verdunnen. Zo bouw je dit geleidelijk af. Heel langzaam zal ze over gaan op 4 flessen. Ilja
Ilja, We hebben inderdaad ook al al Nutrix door de laatste fles geprobeerd. Alleen het probleem hierbij is dat ze dan te hard moet zuigen waardoor ze net 100cc binnenkrijgt. Ik gebruik hiervoor zelfs een 1-2-3 papspeen op stand 3. Dus dit is ook geen optie helaas. Vannacht heb ik haar 60cc + 2 schepjes gegevens. Ze had het echt binnen 3 min. op en wilde eigenlijk nog meer. We hebben haar gewoon terug in bedje gelegd en uiteindelijk ging ze wel slapen. Moet ik met het afbouwen van haar nachtfles steeds minder cc erin doen? En om de hoeveel dagen zal ik dan minderen? Wat bedoel je met diksap? Dat ken ik helemaal niet? Is dat om tussendoor te geven? 's Ochtends probeer ik haar een beetje banaan (uit de blender) te geven. Dit vindt ze heerlijk! Ik hoor het graag. Groetjes Patricia
Probeer toch de nutrix eens te geven met een grotere speen. Desnoods maak je het gaatje in de speen zelf iets groter. Voor snachts een aantal dagen als ze komt 60 aanbieden en daarna steeds wat minder. Dan laat je haar steeds wat meer resten. Diksap is een aanmaak-limonade gemaakt van puur fruit. Hier zijn geen extra suikers aan toegevoegt alleen de fruitsuikers zelf. Je hebt dit in verschillende smaken en is verkrijgbaar in de meeste supermarkten. Drogisten verkopen het meestal ook wel. Ilja