1,5 uur na voeding al weer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cookie, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje: wat doen jullie als je kindje al snel na de voeding weer wakker wordt en gaat huilen? Het duurt dan nog wel 1,5 uur tot aan de volgende voeding.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie doen!

2. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Ja dat zou ik ook weleens willen weten, die van mij doet dat namelijk ook!

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Gaat ie dan huilen omdat ie eruit wil (en is ie dus tevreden in de box, wipper oid) of is het echt huilen van de honger of krampjes?

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hier ook zo eentje.. Die van mij is heeeel moeilijk in slaap te krijgen en als ze slaapt, is ze na half uurtje weer wakker. Pas tegen de tijd dat ze weer voeding moet krijgen, valt ze pas in slaap. Hoezo koppig? :D

5. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Nou, honger zal het wel niet zijn. Spelen in de box is hij na een kwartier beu. Soms zit er wel eens iets dwars ja, maar lang niet altijd.
    Net als nu, ligt hij ijverig te duimen en rond te koekeloeren in zijn bed. Af en toe huilt hij een beetje. Ik laat hem nu maar liggen, totdat hij echt gaat huilen, dan pak ik hem wel eruit.

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Heeft Arend ook dat ie het ene moment vrolijk naar je ligt te lachen (maakt niet uit waar ze ligt, soms op schoot, soms in haar bed, soms in de box) en het andere moment ineens een keel opzet? Elena doet dat wel, word er soms moedeloos van! Dan pak ik haar op en ga rondjes met haar lopen, dan is het weer goed. Zodra ik ga zitten begint ze weer.. :cry:

7. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ja ja ja !
    Samen lopen vindt Arend fijner dan samen zitten (vind ik wel eens fijner ;) )
    En weet je wat er nu net is gebeurd? Hij is weer in slaap gevallen! :D

Soms slaapt hij wel tot aan de volgende voeding hoor, het is niet zo dat hij altijd korte slaapjes doet.

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahahaha, erg he, dat eigen willetje! En maar alles willen zien! Elena vind het vreselijk om tegen me aan te liggen met haar hoofdje, of op mijn arm te liggen als we lopen. Ze wil of rechtop met haar gezicht naar voren gedragen worden, of met haar gezicht over mijn schouder, zodat ze naar achteren kan blijven kijken.. hihihihi

9. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Grappig zeg, Arend ligt juist liever in mijn armen dan dat hij rechtop tegen me aan zit! Dan gaat hij de hele tijd met zijn hoofd bewegen als een zeehondje. (dan noemen we hem wel eens Stevie Wonder :oops: )

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Op een gegeven moment heeft je kindje minder slaap nodig en slaapt het niet meer van voeding tot voeding.

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hhahahahahaa, Stevie Wonder! :) Grappig he, die overeenkomsten maar ook de verschillen tussen beebjes.. Er wordt gezegd dat meisjes veel koppiger en nieuwsgieriger zijn ne jongetjes meer van het knuffelen, misschien klopt het?
    Tja, dat zeehondjesgedrag heeft Elena ook, maar echt niet dat ze haar hoofdje neer gaat leggen! Stel je voor dat ze iets mist van wat er gebeurd in de kamer.. :) Soms ondersteun ik haar hoofd maar met mijn hand.

12. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier een mannetje dat overal bij wil zijn en na 5 minuten knuffelen is het wel weer genoeg. Meneer wil al niet meer in de box liggen omdat hij dan niet kan zien wat er allemaal om hem heen gebeurt :D

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel slaapt ook niet van voeding tot voeding.'s Morgens gaat ze na de fles (ong. 7.00 uur) weer slapen, maar komt dan na een uurtje alweer. de fles geven is dan nog echt te vroeg. Ik probeer dan of ze in de box wil speln, in de wipper wil, of als het middag is, ga ik met haar wandelen. Zo lang mogelijk. Zo probeer ik de tijd een beetje te vullen. Is soms wel heel moeilijk en geef ik haar na 2 uur de fles wel (ze is namelijk een slechte eter, wil liever kijken dan eten).

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    dat hadden wij gister ook, ik was met de was bezig toen ik sophie ineens hoorde memmeren (ze huilde niet, maar wilde blijkbaar aandacht). heb eerst de was afgemaakt en juist toen ik bijna klaar was stopte het. anders had ik idd 3 uur voor de volgende fles alweer met een wakkere sophie gezeten, nu meldde ze zich keurig 3 uur later.

15. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Oh gelukkig...ik ben niet de enige met een Stevie Wonder. De heel familie zingt al: I just called..to say..I love you....

Die arme heeft een kaal rondje op haar achterhoofd.. :D

Als Fleur overdag slechter slaapt en niet te troosten is en veel wakker dan ligt het hier toch vaak aan de hoeveelheid voeding. Ik geef haar dan wat meer (15 cc per fles) en kijk dan hoe het gaat. Vaak is ze dan vrolijker. Maar ja, het is vaak moeilijk te weten wat er precies is. Ik vind haar ook nog te jong om 1 1/2 uur lang wakker te blijven na de fles en dat redt ze ook niet (zodat ze na haar slaapje dan precies op tijd is voor de volgende voeding), want ze drinkt nu 5 x 180 (precies) om de 4 uur.

Groetjes, M

16. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Nou vandaag dus ook weer hetzelfde!
    Meneer kwam om kwart voor 3, dus fles gegeven en daarna weer om kwart voor 6! Heeft ie nog nooit gedaan! En ook maar weer een fles gegeven.
    Om kwart voor 7 was tie in slaap gevallen, en nu om half 9 weer wakker..
    En dan maar weer proberen op te houden tot de volgende voeding! Vind het maar een gedoe hoor iedere keer......

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wil hij perse eten als ie wakker wordt? Of wil hij gewoon aandacht?

18. Els225

Els225 Lid

8 dec 2006
    66
    0
    6
    Mijn zoon huilde ook steeds tot de volgende voeding. Nu ik hem meer geef slappt hij beter en wil hij ook eens in de box liggen. En dan lekker lachen en brabbelen. Het is een tevreden kind geworden. Eerst was dat wel anders. Hij krijgt nu 3x 180 en 2x bv met eventueel een klein flesje erbij..

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je hem tussendoor meer aanlegt heb je geen last van de maximumhoeveelheid waar je met kunstvoeding aan gebonden bent. Flesje na een borst is dus niet zo'n goed idee. Borst voor en na een fles juist weer wel!

20. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Emma heeft het nu ook! Merk aan haar dat ze idd ook niet meer wil slapen van voedig tot voeding.
    's Ochtends gaat ze ook na haar voeding ( ong. 6.30 uur) direct terug het bed in. Ze slaapt dan volgens mij niet direct weer maar is in elk geval stil. Om een uurtje of 9 hoor ik haar vaak even dan jammert ze wat maar echt huilen doet ze dan niet. Dan laat ik haar nog even liggen en soms valt ze nog in slaap tot 10 uur/ half 11.
    Soms gaat ze na de fles direct naar bed maar het gebeurt steeds vaker dat ik haar nog even op hou en dat ze dan gaat spelen in de box of dat ik even lekker met haar ga tutten!
    's middags is vaak een ramp dan slaapt ze vaak maar kort en wordt ze huilerig als ze wakker is. Dus daar moet ik nog een "oplossing" voor zoeken.
    Ze gaat nu in elk geval wel 's avonds "op tijd" d'r eigen bedje in. Zo tussen 8 en 9 slaapt mevrouw al! Tot de volgende ochtend tussen 5 en 7! Dus daarover mag ik niet klagen!

Deel Deze Pagina