Overgang van wiegje naar ledikantje, hoe aanpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik zit nu al een plannetje te bedenken voor een goede nachtrust, voor mij en ons kindje straks.

Plan is om de kleine de eerste weken overdag in een wiegje op de slaapkamer te houden, zodat de nachten ondanks de voedingen rustig en donker blijven.

Overdag wil ik de kleine dan op een eigen kamertje in een eigen bedje doen. Op advies van velen hou ik het daar overdag licht, zodat de kleine snel het verschil tussen dag en nacht ontdekt.

Nu mijn vraag: hoe hebben jullie de definitieve overgang naar het eigen bedje opgebouwd? En na hoeveel tijd was dat ongeveer?

Dankjulliewel vast!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben toen ze ongeveer 5 weken oud was haar voor het eerst in haar ledikantje op haar eigen kamertje laten slapen. Wel stond het wiegje nog klaar mocht ze erg moeten huilen ed. We hebben het op een vrijdagavond gedaan zodat je niet na een onrustige nacht ook nog moet werken (of je partner).

We hebben haar niet meer gehoord en ze heeft heerlijk geslapen. Vanaf toen eigenlijk alleen maar in eigen bedje. Soms in het weekend als ze vroeg wakker is, leggen we haar even tussen ons in om te doezelen maar het wiegje is eigenlijk overbodig.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft 7 weken in een wiegje naast ons geslapen. De planning was om dat veel langer te doen maar ik kon zelf niet goed slapen. Hoorde ieder geluidje. Jarissa heeft er nooit een probleem van gemaakt waar ze moest slapen. Dat heeft ze pas sinds anderhalve maand. Ik heb eerst eens een dutje overdag geprobeerd. En de wieg nog even laten staan zodat als het ging, ik gemakkelijk Jarissa alsnog in de wieg kon leggen. Maar dat is helemaal niet nodig geweest.

4. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Bij ons ging het wennen aan de eigen kamer vanzelf. In het ziekenhuis sliep ze bij mij op de kamer. Thuis sliep ze in een wiegje naast ons bed.
    Vanaf de 6e week begon ze overdag langer te doen over in slaap vallen. Als ze dan nog wakker was had ze graag wat te kijken merkten we en de mobile enzo hingen nu eenmaal in de kinderkamer boven haar ledikant aldaar. Dus sliep ze vanaf toen overdag in de kinderkamer.
    En vanaf 8 weken wil ze ook 's avonds niet meer in de wieg. Als je haar erin legt gaat ze jengelen en zéker niet slapen. In het ledikant pruttelt ze gezellig tot ze in slaap sukkelt. :(

Dus, ons meisje gaf telkens zelf aan wanneer ze weer toe was aan meer ruimte. Op vrije dagen ligt ze na de ochtendvoeding trouwens vaak nog wel tussen ons in te spelen en kletsen in bed, soms wat doezelen. Gezellig! :D

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    maak je geen zorgen!
    Mijn dochter Yara heeft ruim 5 maanden bij ons in de wieg op de slaapkamer gelegen.
    Daarna gewoon overgegaan in haar ledikantje, zonder enige aanpak"", ze accepteerde het prima, totaal geen last!

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het wiegje bij ons op de kamer laten staan, en haar ledikantje in haar kamertje. Overdag liet ik haar in haar ledikantje slapen, 's nachts in het wiegje. De eerste nacht dat we haar in het ledikantje deden, sliep ze een hele nacht door.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano heeft de eerste 6 weken naast ons geslapen. WIj zijn toen begonnen met overdag wat slaapjes in zijn eigen ledikant, en na twee weken sliep hij alle slaapjes in zijn eigen bed. en practisch de hele nacht door.,

Deel Deze Pagina