1,5 week gestopt, nog steeds last?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cindy1986, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy1986

cindy1986 Lid

25 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 cindy1986, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
    Hallo,

ik heb mijn zoontje 9 maanden borstvoeding gegeven. Vanaf dat hij 8 maanden is heb ik elke week een voeding laten vervallen. Vorige week maandag heb ik de laatste ochtendvoeding gegeven. 3 dagen erna had ik erg veel last van mijn borsten, dus leeggekolfd. Uit de rechtse kwam misschien 5 ml, linkerborst 50 ml. 3 dagen erna last van mijn rechterborst, dus gekolfd, ongeveer 40 ml. Nu heb ik vanaf vanochtend weer last van mijn linkerborst (ongeveer 8 dagen geleden voor het laatst gekolfd). Zit een knobbeltje in, maar is verder aan de buitenkant niets aan te zien. Moet ik nou weer kolven of er gewoon even doorheen?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ik zou de borsten even helemaal met rust laten. Je lichaam moet het signaal krijgen dat het geen melk meer hoeft te maken. Dat betekent niet masseren, geen warme douche er op, helemaal niet aanraken die borsten. Een klein hard plekje zonder koorts kan geen kwaad, dat betekent dat de melk zich terugtrekt in je borstweefsel. Dat is even gevoelig maar dat gaat over. Ik denk dus dat je er even doorheen moet. Mocht je toch koortsig (38+) worden, dan moeten de borsten wel leeg.

Sterkte.

3. cindy1986

cindy1986 Lid

25 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, mooi :) In eerste instantie dacht ik het al, maar ik meende ook iets gelezen hebben over eerst na 3 dagen kolven, dan na 4 dagen, enz. Leek me erg omslachtig en onduidelijk.

Dan wachten we gewoon af. Is een voedingsbeha nu wel verstandiger i.p.v. een gewone beugelbeha? Of maakt dat ook niet uit?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Kies gewoon maar een beha die lekker zit en die je bijna niet voelt. In elk geval geen prikkende beugels oid.

Deel Deze Pagina