1,5 week minder ver, dat kan toch niet..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rikki, Oct 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rikki

rikki Bekend lid

Aug 6, 2012
    739
    27
    18
    Beste verloskundige,

Mijn echo was een beetje schrikken..
    Volgens de VK zou ik nu 4,5 week zijn, terwijl ik volgens mij eigen berekeningen 6 weken ben.
    Ik had er wel rekening mee gehouden dat ik iets minder ver zou kunnen zijn i.v.m. mijn VMK vorige maand en dus niet precies weten hoe mijn cyclus zou verlopen..
    Maar ik vind 1,5 week ernaast zitten wel erg ver! De VK vond het er verder prima uit zien, maar vond het ook een beetje gek dat ik er 1,5 week naast zit.. Heb nog steeds gevoelige tepels, slaap slecht en misselijk in de ochtend, dus de klachten zijn er gewoon.. Ik maak me nu wel echt zorgen.. :(

Over 1,5 week heb ik weer een echo om te kijken of het vruchtje netjes gegroeid is..

Mijn gegevens:
    VMK vloeien begonnen op 2-9, vloeien over op 10-9
    Eisprong vermoedelijk in de week van 17 september (op 18 sept het dikke eiwittige slijm gehad.
    Eerste tuurtest op 1-10, CBdigital met indicator gaf toen aan niet zwanger. (was wat ik dacht NOD heb normaal een regelmatige cyclus van 30 dagen, maar na een VMK weet je het natuurlijk maar nooit..)
    Test op 2-10 wat donkerder (nog steeds wel tuur) en CB digital gaf aan 1-2 weken.

Dus theoretisch gezien als ik nu pas 4,5 week ben, testte ik al op een paar dagen na de eisprong licht positief.. Dat zou toch heel gek zijn.

Mijn vraag is of de VK er ook een paar dagen naast kan zitten en ik dus wel verder ben..?

Groetjess Rikki

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Ik kan je ook niet direct een verklaring geven. De meting van de verloskundige klopt wel gewoon. De echte termijn kan pas bij 10-12wkn echt bepaald worden, die periode is het meest betrouwbaar. Het kan zijn dat de meting over 1,5 week toch iets anders zegt, een verschil van een paar dagen. Verder kan ik er ook echt niets over zeggen helaas.
    In ieder geval gefeliciteerd!

Groet Evelien

3. rikki

rikki Bekend lid

Aug 6, 2012
    739
    27
    18
    Ik had een vruchtzakje van ongeveer 8 mm en in de verte was ook een vruchtje te zien (wit stipje)... Zou dat dan niet duiden op een zwangerschap van ruim 5 weken? kan de VK er niet toch een paar dagen naast zitten?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het is allemaal heel klein nu, dus ja de verloskundige kan er een paar dagen naast zitten, want het blijft meetwerk en een beetje naar links geeft al verschil.
    Dat is ook de reden dat de definitieve zwangerschapsduur tussen 10-12 wkn wordt bepaald.

Groetjes Ineke

Share This Page