klachten weg, dalend HcG?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sophora, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophora

Sophora Lid

16 okt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu (ongeveer) 7w5d zwanger. Sinds een week nemen alle klachten af en ze zijn nu zelfs helemaal weg. En dan bedoel ik echt álle klachten. Tot het feit dat ik sinds de zwangerschap kaas op brood lust en nu weer niet... Hoewel ik tegen mezelf probeer te zeggen dat klachten komen en gaan, maak ik me nu toch zorgen, nu ze allemaal weg zijn...
    Vanmorgen een zw.test gedaan, ik had er nog 1 liggen. Precies dezelfde als die ik op 5w1d heb gedaan. Toen 's avonds en binnen 3 seconden een knalstreep, drie keer breder en donkerder dan de controlestreep. 3 dagen later deed de test van MvM (ook 's avonds) hetzelfde. Nu ('s ochtends!) moest ik wachten op de streep (20 seconden) en is deze minder duidelijk dan de controlestreep... Dit doet mijn gevoel dus geen goed.......
    Hoe is dit te verklaren er van uit gaande dat alles goed is? Mijn HcG zou toch nog steeds flink moeten stijgen??? (ondanks eventuele fluctuaties gedurende de dag zou het nu toch sowiezo meer moeten zijn?)

dankjulliewel alvast
    Sophora

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een test wordt niet sneller positief bij meer HCG dus dat het langer duurt zegt niet dat het niet goed zit, ook dat je klachten weg gaan zegt ook niet dat het HCG daalt, je went eraan.
    Er is geen reden om je zorgen te maken.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina