Carpaal-tunnelsyndroom

Discussion in 'Na de bevalling' started by aukie, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hi,

Tijdens mijn bevalling had ik erg last van het Carpaal-tunnelsyndroom.
    Ik ben nu al weer bijna 5 weken geleden bevallen, maar mijn pols en vingers doen nog steeds pijn. Sterker nog, het lijkt wel alsof ik nu ook last heb van mijn knie en mijn enkel. In de zijkant van mijn knie zit een zenuwknobbel die ontzetten pijn doet als er druk op komt. Ik kan dus bijvoorbeeld niet vanaf de vloer opstaan door op mijn knie te steunen. Dan voelt het echt aan alsof iemand een dolk in mijn knie duwt en die nog een keer lekker omdraait.

Herkent iemand dit en zoja, hoe lang duurde het voordat het wegtrok. Volgens de huisarts hebben ook mijn knie en enkel te maken met het Carpaal-tunnelsyndroom. Ik mag ook pas in januari terug komen als het dan nog niet weg is. :(

groet, Aukie

2. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo bij de 1e zo weg na bevalling maar 2e duurde ook langer denk zo echt rond maand of 2 a 3 dat ik geen tinteling meer had succes

3. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Na 7 maanden is er voor gekozen om eraan te laten opereren, dit is afgelopen maandag gebeurd.
    Bij mij is echt TE lang gewacht waardoor er 4 zenuwen supervast zaten,waardoor de ingreep voor mij smerig pijn deed..wat normaal niet is.
    Hou je tintelingen/pijn goed in de gaten en als het heviger wordt laat het dan checken in het zkh(verwijzing huisarts) Laat het niet zover komen als bij mij,want das echt geen lekker gevoel!!!

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Je hebt hetzelfde als mijn moeder, maar zij heeft het overgehouden na een ongeluk....

Zij is doodsbang voor een operatie en heeft nu een andere oplossing. Er zijn fysios die een apparaat hebben waar je aan kan die dit oplost (weet ff de naam niet)

T werkt als volgt je legt je arm in een soort steun en dan maken ze je pols vast. De machine doet dan als t ware zacht trekken aan je vingers en terugduwen in je elleboog. Ja ff ingewikkeld om uit te leggen maar zij is t volop aan t proberen.

Zij heeft dus ook een doodsgevoel in dr vingers en pols en hopelijk werkt dit goed voor haar, scheelt weer operatie

5. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook eerst info gevraagd over die fysio methode. Het wordt niet vergoed door zorgverz. behandeling zijn prijzig en kunnen oplopen tot wel 20x..en er wordt geen garantie gegeven op volledig herstel...geloof dat 70% resultaat heeft maar daarvan schijnt de helft het weer terug te krijgen. Al die zaken zijn de moeite waard om goed na te denken en praten wat bij jou het beste past....

6. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Mijn moeder krijgt het gewoon vergoed via haar verzekering.

7. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    Gelderland
    Ohwww??Dat wil ik ook wel voor mijn linkerhand!!

Share This Page