hebben jullie je eigen laten controleren bij miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door sannie1981, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal helaas maak ik momenteel voor de tweede keer een midkraam door. ik vloei nu enorm en heb erge krampen.was pas vijf weken zwanger. om t voor mij zelf een plekje te kunnen geven wil ik graag op controle. een echo om te kijken of alles schoon is. is dit raar?wat deden jullie bij zon vroege miskraam?gr sannie

2. pally

pally Niet meer actief

Heb verloskunidge gebeld, ben toen voor spoed echo geweest.
    o.a om bbz uit te sluiten.

3. Chrizzy

Chrizzy Lid

16 apr 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb inderdaad 2 weken na de miskraam een inwendige echo gehad om te kijken of alles schoon was.
    De verloskundige bood dit zelf aan, als dat niet zo was geweest had ik er zelf om gevraagd.
    Vooral voor het gevoel om weer met ''een schone lei'' verder te kunnen. Maar ook voor een eventuele volgende zwangerschap is het natuurlijk beter.
    Sterkte ermee, is echt balen voor je!

liefs..

4. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik had bij mijn miskraam van 6 weken ook een afspraak gemaakt om te kijken of alles weg was. Is inderdaad gewoon fijn om te weten. Dus gewoon doen!
    En heel veel sterkte...

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Mijn vk heeft een spoedecho geregeld toen ik met 6w een vmk kreeg om te kijken of het schoon was. Dus ik zou het ook gewoon doen.

Sterkte!

6. C78

C78 Niet meer actief

Ik zou het nu ook doen.
    Ik heb in september ook een vmk gehad, maar die wordt nu niet meegeteld omdat die medisch niet is vastgesteld...
    Het is in elk geval helemaal niet raar om daar een vk of gyn voor te bellen! Dat hoort ook bij hun werk...

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb er 2 gehad, en bij beide geen controle gedaan.
    ik was daar heel droog mee, het is niks voor niks een miskraam, was niet goed klaar. ik denk als ik nu een miskraam krijg dat ik er heel anders over denk (bensoftie geworden)

wel ben ik na de 2de miskraam niet meer ongesteld geworden, zelfs niet na pillen van de huisarts, dus na 4 week wel een echo gehad, maar meer om te kijken waarom ik niet ongesteld werd.

eerst werd mijn angst bevestigd er zat nog een vruchtje in, gelukkig keek hij verder want er klopte een hartje.:D

dus ik ben weer zwanger geworden zonder zichtbare menstruatie

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    bij 1 geen controle gehad meer, bloedde vrij hevig, voelde me 2 dagen flink bont en blauw bij me baarmoeder, en daarna netjes weer ongi geworden zoals het hoord.

Bij de andere wel, omdat ik bijna niet bloede, bleek achteraf dat me lichaam er gewoon wat langer over deed om het "weg te krijgen"

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij laatste MK heb ik een echo gehad.. die echo afspraak stond al omdat ik zwanger was... toen het mis ging zeiden ze in ZH dat ik maar gewoon moest komen zodat ze het konden checken of alles in orde was, baarmoeder schoon was etc

10. pally

pally Niet meer actief

wow!! :D

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd, heb wel een week met een smile rond gelopen, zeker de 1ste dag was er niet af te krijgen hahahaha.
    en nu loopt het alweer 1,5 jaar rond en breekt mijn huis af, hihihihi

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    zeker om een echo vragen aan je vk of anders aan je ha. En laat ze ook verder kijken dan alleen je baarmoeder.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap bij 5 weken bloedverlies gekregen. Bij 6 weken een echo en mijn baarmoeder was schoon. ALLEEN bleek het niet in mijn baarmoeder te zitten maar in mijn eileider. Dus helaas met spoed opgenomen in een buitenlands ziekenhuis nadat de eileider gebarsten was en de eileider was niet meer te redden.
    Dit had voorkomen kunnen worden door bij de echo ook goed naar de eileiders te kijken of anders 2 x bloed te laten prikken op een stijgend HCG gehalte.

13. Nogeenkindje

Nogeenkindje Actief lid

5 mei 2010
    113
    0
    0
    Inderdaad gewoon naar de VK bellen en dat is heel normaal hoor dat je dan een echo wilt om het zeker te weten of alles schoon is. Hetzelfde geldt blijft er nog wat achter, kan je ontstekingen van krijgen. Daar moet je toch niet aan denken?
    Heb vrijdag 25 juni een echo gehad en bij mij bleek het ook niet goed te zijn:( Heb afgewacht tot dat het afkwam. De dinsdag daarop is het begonnen met vloeien en donderdags heeft het vruchtje mijn buik verlaten! In die tussentijd heeft VK contact met mij gehouden en zei het zelf tegen mij, wanneer je straks bijna klaar bent met vloeien even naar ons bellen dan maken wij een afspraak voor de echo om te kijken of alles schoon is. Dat is gewoon standaard bij hun.

Sterke meid!! Het is iets verschrikkelijks en hoop het niet meer mee te hoeven maken!

14. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Yep ook ik heb 2 miskramen achter de rug (bij ruim 7 en 8 weken). Overigens zijn die zwangerschappen ook nooit medisch vastgesteld zoals ik dat ergens lees. Heb zelf testen gedaan en had ook wel zwangerschaps verschijnselen. Als alles goed gaat hoef je toch ook pas bij week of 10 voor een echo? zelfs nu geeft ziekenhuis dat aan, heeft niet zoveel zin om eerder te doen omdat ze dan te weinig zien en geen garantie is dat het nu wel goed zou gaan.

Heb dus beide keren inwendige echo gehad om alles te checken, ook eierstokken bekeken. Zag er gelukkig allemaal goed uit. Ook baarmoeder was goed schoon. redelijk snel weer ' gewoon' ongesteld (na week of 6). Kortom, mijn lichaam heeft het zelf opgelost. Dat kan het dan weer wel :)

Nu nog opnieuw zwanger raken en nu wel goed blijven zitten! we gaan er weer voor dus hoop dat het snel raak is en we dan echt kunnen gaan genieten van iets wat we heel graag willen! Hopelijk is 3 x scheeprecht!

Veel sterke in ieder geval, doe een echo (zou ik adviseren) dan weet je of alles ok is. Kleine moeite en geeft veel rust.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb een mk gehad met 9,5 week, het vruchtje was pas 7 weken. ik vond dat ik na 4 dagen nog wel erg veel bloedverlies had en ik wilde ook graag voor de zekerheid een echo om te kijken of alles schoon was. (ook omdat ik 2 weken later voor 3 maanden naar het buitenland zou gaan)
    ik heb toen de vk gebeld en ik kon een half uur later terecht in het ziekenhuis voor een controle-echo, dat was wel erg fijn.

16. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    bedankt voor jullie reacties. ik kan morgen in het ziekenhuis terecht voor een controle echo om te kijken of alles schoon en goed is. en mogelijk een 1e stap voor verder onderzoek. al verwacht ik daar ook niet veel van.maar het is ook meer voor mijn gevoel. en inderdaad laten we hopen dat de volgende keer , de 3 keer scheepsrecht is.

groetjes sannie

Deel Deze Pagina