is het raar om nu al bij een basisschool te gaan kijken..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debozoe, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Mijn dochter is in oktober 2 geworden en zit momenteel nog niet op een peuterspeelzaal, omdat zij ook 2 ochtenden een therapeutische peutergroep op een revalidatiecentrum bezoekt. Nu wil ik haar graag over een poosje een ochtend per week op een reguliere peuterspeelzaal laten starten zodat ze ook contact krijgt met kindjes uit de buurt, zonder dat deze ochtend op therapie gebaseerd is. Nu hebben wij drie basisscholen om ons heen waar de peuterspeelzaal bij in zit. Het lijkt mij handig om haar naar de peuterspeelzaal te laten gaan waar ze ook als ze 4 is naar school zal gaan, maar dat betekent wel dat wij al op korte termijn een keuze voor een school moeten gaan maken. Is het vreemd om nu al bij de scholen te gaan kijken en praten of is dit veel te vroeg?
    Hier in de omgeving zijn overigens geen wachtlijsten..

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind het helemaal niet raar hoor!! Hier op school hebben ze juist het liefst dat je ze tussen de 2 en 3 jaar inschrijft dat kunnen ze alvast kijken hoe ze de klassen gaan indelen.
    Er is hier ook een school hier om de hoek die nogal geliefd is daar moet je je kindje voor 1 jaar inschrijven anders is er geen plek meer, maar dat vind ik zelf behoorlijk extreem.:(

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nee hoor, is helemaal niet raar. Zeker, omdat je toch een psz wilt kiezen, die bij de school hoort.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou niet perse mezelf nu al ophangen aan een schoolkeuze.
    Maar zo'n psz is natuurlijk wel ideaal om vast kennis te maken met de school. Bevalt dat prima dan scheelt het toch met 4 jaar weer.

Daarentegen had ons kdv strakke samenwerking met een school waar wij niks mee hebben.
    Maar kdv is tegenover ons huis en gewoon prima en practisch.
    Dus ze heeft daar gezeten tot ze naar school ging.
    En de andere school die wij uitkozen heeft gewoon dezelfde overdracht gekregen als de "gekoppelde" school zou hebben gehad.
    Prima geregeld dus toch. Enige nadeel is dat bijna alle kindjes van kdv nu op een andere school zitten dan mijn dochter. Maar dat vindt ze zelf helemaal geen probleem en in no time was ze vriendjes met iedereen in dr klas.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Nee is helemaal niet raar hoor!! Hier meisje al ingeschreven toen ze 6 maanden was!!

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb mijn dochter ook met 2,5 ingeschreven op de basisschool. Zelfde reden als Diadeem. School heeft elk jaar in januari/februari soort van open dagen waarvoor ouders uitgenodigd worden van wie het kindje in het schooljaar erop 4 jaar wordt. Zo kunnen ze een inschatting maken hoeveel kindjes er in dat schooljaar in zullen stromen en daar ook de klassenindeling op baseren.

Als je dan ook nog eens uit 3 scholen kunt kiezen, waarbij elke school z'n "eigen" psz heeft, vind ik het helemaal niet raar dat je je nu al gaat oriënteren :)

Deel Deze Pagina