1.5 week oud en niet poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamalijntje, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Onze dame heeft zo'n last van krampjes.. Maar daarbij poept ze ook niet. We hebben al twee keer een drupje olie in haar fles moeten doen zodat ze kon poepen..

Maar nu weer zit ze verstopt....

We zitten toch te denken om over te gaan op Onmeo. Mensen ervaring mee?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    je kan ook nog proberen om 5-10 cc extra water per flesje toe te voegen. De darmpjes moeten echt nog wennen aan voeding, dus overstappen kan ook weer meer klachten met zich meebrengen.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overstappen zou ik niet zonder overleg met cb of huisarts doen. En violetriot heeft ook al goede tips gegeven (extra water en afwachten). Krampjes horen er de eerste 3-4 maanden echt bij, maar 1,5 week niet poepen met flesvoeding is geloof ik echt niet de bedoeling. Ik zou morgen dus toch even bellen met ha.

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ja zowiezo bellen we morgen even met het cb. Is echt zo rot om te zien.. Ze drukt maar komt maar niks uit.

Helaas werkt de extra water in de fles niet omdat ze dan weer gaat retouren.. Meisje is nog bezig met ophogen van haar flesjes.

5. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Wat je ook zou kunnen doen is het volgende: Haar een beetje helpen door het anusje te masseren. Als er dan nog niets komt kun je met de thermometer een klein stukje in haar anusje gaan en dan een beetje bewegen zodat de ontlasting op gang komt. Siem heeft hier in het begin ook veel last van gehad en voorgenoemde hielp echt om hem te ontlasten.

Ik zou het gewoon doen, aangezien het kindje er zo meer last van heeft.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Uiteraard moet je het wel voorzichtig doen, maar dat spreekt voor zich.

Succes ermee.

Groetjes Foekje

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    soms helpt groter flesje, of meer eten. ik zou echt geen olie in het flesje doen.ons was cb advies fopspeen geven(dat hielp echt). en dat t geen ramp is als n keer per week poep is. ze nemen alles op van hun eten omdat ze heel hard moeten groeien. anus masseren met babyolie, laten fietsen met de beentjes waren ook cb tips.

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    omneo werkt hier super goed, alléén kreeg ik er een hongerige baby van! dus over naar de hongerige voeding met als gevolg wéér extreme krampen
    heb lactulose op een gegeven moment gekregen van de ha en ze zijn nooit meer terug gekomen!
    wondermiddel!

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land

Deel Deze Pagina