Herkent iemand dit? Mijn meisje is net 6 maanden en doet sinds paar dagen een holle rug maken als ze op schoot zit of in de box en maakt zich daarbij heel boos. Kan het zijn dat ze dan gewoon al meer wil dan ze kan, zou ze het daarom doen? Benieuwd naar ervaring/advies.
ja dat zou ook kunnen inderdaad.. soort overstrekken las ik ook op internet? Maar ze heeft nu ook blaasontsteking zo zielig nog zo klein dus hoop niet dat het daarmee te maken heeft.
ja overstrekken idd .. dat kan zeker bij pijn! mijn zoontje had verborgen reflux dus dat was daar ook een symptoon..maar later dus rond 6 mn, toen ik zeker wist dat het niks lichamelijks was...werd het duidelijk dat het een "nieuw" iets was...ging wel weer over.. nu doet ie het vooral als ie los gelaten wilt worden hihi (zielig zeg voor je meisje, knuffel haar maar lekker)
ja heel zielig. We moeten woensdag naar de kinderarts daarmee dus dan kan ik het gelijk aangeven en als het dan niks lichamelijks is dan zal het inderdaad driftigheid zijn. Dank je wel voor je reactie!!
Hier deed mijn zoontje dit ook rond 6 maanden opeens. Heel erg overstrekken als hij iets niet wilde. Dit was tijdens het eten (hij wilt absoluut geen groente) in de box en op schoot. Als iets niet ging zoals hij het wilde, was het gelijk overstrekken en heel boos worden, dus echt gillen! Dit heeft ong. 2 weken geduurd. Nu doet hij het heel soms nog.
buikspieroeffeningen helpen tegen t overstrekken. je kindje wil waarschijnlijk meer doen dat ze kan, kinderfysio kan je daarmee helpen.rolt ze al?
Ah, de banaan Mijn jochie deed het ook. Meestal uit frustratie inderdaad. Het trok ook vanzelf wel weer weg.
dank jullie wel voor de reacties! Ze rolt al een maand van rug naar buik maar eigenlijk pas sinds gisteren rolt ze terug van buik naar rug! Als haar iets niet zint of ze wil anders zitten o.i.d. dan is het dus die holle rug en dan maakt ze er echt een boos geluid bij dat ze rood wordt ! Als ze moe aan het worden is doet ze het trouwens erger