Hallo Ilse, Hier nog eentje met problemen met afgekolfde melk uit een flesje laten drinken.... Ik werk 3 dagen (wo, do en vr) en moet regelmatig bij het KDV of thuis langskomen, omdat meneertje in hongerstaking gaat. Ik geef nu in het weekend en op mamadagen ook 1 of 2 keer per dag een flesje, maar er gaat gewoon niet veel naar binnen... soms 40, soms 80 en met hoge uitzondering 100 cc per keer. Dit lijkt mij echt weinig voor een baby van 4 maanden met een gewicht van ca. 6,5 kg. Als ik niet ben gaan voeden op werkdagen, dan valt hij letterlijk aan op mijn borst als ik thuis kom en valt dan uitgeput in slaap om vervolgens 's nachts 'zijn gram' te halen Nu weet ik wel dat sommige baby's gewoon niet zoveel borstvoeding drinken en toch goed groeien, maar ik denk dat hij met de fles echt niet genoeg krijgt. En dat hij 's nachts dan vaker komt, is niet echt een wenselijk ritme om het maar netjes te zeggen Ik denk dat ik dinsdag nu toch maar een keer naar het weeguurtje ga. Zou ik ook die tips mogen krijgen? En wat vind je van die hoeveelheden? Is dat inderdaad zorgwekkend of 'gaat' het nog? Of toch maar even laten wegen? Alvast bedankt voor je reactie, Groet, Jem
Hallo, Ik denk dat het nog wel gaat met de hoeveelheden. Soms zie je inderdaad dat kindjes overdag "overleven" met minimale hoeveelheden en dan thuis bij mama weer inhalen en de hele nacht zich laten voltanken.........OOk de flesjes die jij geeft zullen niet van harte gaan....er is immers beter te krijgen en ook nog heel dicht bij (dat ruikt hij ook wel). Ik mail je de tips. Niet dat ze zo bijzonder zijn maar ze staan in een ander documentje wat ik dan makkelijk meestuur. Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je reactie. Was een weekje op vakantie (toen heeft Daniel in 1 week maar 2 flesjes gedronken). Het gaat nu al beter met drinken. Hij drinkt iets meer (bijv. 2x 100cc en 1x 120cc) en iets makkelijker. Het gaat bij Daniel beter als je wacht tot hij best wel honger heeft. En dan moet hij liefst nog even slapen. Als hij wakker wordt en echt honger heeft, dan pakt hij de fles het beste. Maar bedankt voor de tips! Groet, Jem
Hallo Excuses voor de late reactie. Een griepje en de Sint hebben de boel hier aardig opgehouden. Goed te lezen dat het in elk geval een beetje lukt nu. Hopelijk kunnen jullie een weg vinden zo. Succes Ilse