4 1/2 jaar, pfff vermoeiend!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikke1981, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zoals de titel al zegt, vermoeiend dus, letterlijk en figuurlijk.

Sinds dat Quinn op school zit, is hij enorm gegroeit in zijn ontwikkeling, super gaaf om te zien natuurlijk.
    Maar sinds een aantal weken, jemig.......luisterd werkelijk voor geen meter, weigerd soms gewoon antwoord te geven, en als ik antwoord krijg, is het schreeuwend!

Daarbij komt het ook nog dat meneertje al bijna 3 weken rond 5 uur wakker word, en niet meer slaapt!
    Gevolg, Quinn totaal niet uitgeslapen, ik niet uitgeslapen, en dat is actie op reactie natuurlijk.

Wie herkend dit, en heeft nog super tips??

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik herken het een heel klein beetje ;). Dat slechte luisteren wel trouwens, brutaal of schreeuwend antwoord geven gebeurt hier heel zelden en heeft dan idd te maken met vermoeidheid. Dan zeg ik dat ook: 'Och meissie ben je zo moe?' en ga ik lekker boekjes lezen op de bank oid.

Het slechte luisteren is heel herkenbaar, ik denk dat het ook een kwestie is van vermoeidheid. Als ik tegen M praat helpt het heel goed om echt contact met haar te maken. Wel lastig als ik een huilende en hongerige baby op mn arm heb en T die ook wat wil :D.

Wat betreft het vroege wakker worden, dat is hier niet aan de hand, maar ik had vroeger een ouderwetse analoge klok met een sticker op de 7. Ik mocht pas naar mn ouders als de kleine wijzer op de 7 stond. Hielp voor mij erg goed :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met contact maken bedoel ik:

"M, ik wil even iets tegen je zeggen, kun je me aankijken" en dan pas de boodschap overbrengen.

In de praktijk gaat het ook wel eens zo:

"M wil je je boek terugleggen in de kast?"
    "..."
    "M wil je je boek terugleggen in de kast?"
    "..."
    Iets luider: "M?!"
    "..."
    Nog iets luider: "Joehoe M-eke, ben je thuis?!"
    *gegiegel*

:D

Meestal kan ik dan wel de boodschap overbrengen.

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    En je bent er nog niet van af. Hier een vijfjarige waar de oren werkelijk zoek zijn. Niet luisteren als je iets vraagt en zodra je er consequenties aan verbind (niet opruimen voor het eten, dan geen ....), moet je zien hoe snel hij het wel kan.
    merk wel dat hij veel moeite heeft met regels/ mag niet ed. Kan ie echt kwaad over worden met schreeuwen en stampen. Maat als we dan uitleggen dan komt het meestal wel over. Hanteren nu wel als hij erg dwars is dat hij even op z'n kamer mag afkoelen. Meneer stampt naar boven, gooit met deuren en komt meestal kwartier later weer opgeruimd naar beneden. Zegt dan wel eens dat ie zelf niet zo gezellig was en boos op zichzelf is

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik herken het. Fabian heeft ook weken gehad dat hij supervroeg uit bed kwam en niet meer wilde slapen. Wij hebben nu een slaaptrainer voor hem gekocht. Dat werkt supergoed. Hij mag pas naar ons toe als de oogjes van het aapje open zijn.

Over de drift buien hier hielp het goed met positieve aandacht. Al kost het soms veel energie van jezelf want laten we eerlijk zijn na drie weken om 5 uur opstaan en een driftig kind word daar word je niet altijd vrolijk van.

Fabian vind het heerlijk om samen een boekje te lezen of om even samen te spelen.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes.

6. Medine

Medine Lid

17 jun 2012
    16
    0
    0
    thuismoeder
    Gelderland
    Onze tweeling meiden van 4 jaar die waren ook altijd vroeg wakker en nu hebben we een grote wandklok gekocht net als Salapio met een stickers erop hoe laat ze uit bed mogen. Ze krijgen als ze stil blijven en netjes in bed dan een op hun beloning bord ook een sticker. Als de belonging bord vol is dan mogen ze wat leuks uitzoeken in de speelgoed winkel.

Luisteren dat kunnen de meiden soms ook niet goed en dan lekker mama of papa negeren. Dan wel met zijn tweetjes te gelijk, tweeling ! We pakken dan een voor een de meiden en laten hun ons goed aankijken en dan stellen we de vraag. De meiden weten dit en het helpt.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    De tip met de klok werkt voor Quinn helaas niet, hij word dan vroeg wakker (soms nog vroeger) en word boos dat het nog geen tijd is, hij gaat roepen, en huilen. Hij is er echt teveel mee bezig met de klok.

Ben op het moment ook heel duidelijk en kort met hem, en werkt ook wel hoor, maar het is denk ook een opeen stapeling van vermoeidheid van hem, en van mij dat we zo botsen op het moment.

Vanmorgen was Quinn ook weer vroeg wakker, en heb een lampje aangedaan ehij is weer gaan slapen, voor het eerst sinds weken, dus dat was wel even erg fijn, voor hem en voor mij. Vanmorgen was hij duidelijk beter te pruimen!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn Ikke!

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Oh dat beloofd nog wat voor straks!
    Zoonlief hier bijna 4 maar ook brutaal ( nou en? Ik ga niet luisteren! je bent stom/niet lief en anders gillen ) oren doen het niet moet wel 5 keer iets vragen en mij aankijken doet hij langs me heen...zo vervelend.
    Ook hij en ik zijn op van vermoeidheid want hij valt pas laat in slaap tegen 21.00 ( of houd zich slapend) en vind alles tussen 4.30 en 6.00 tijd om op te staan...hij komt me gewoon wakker maken :x Boos worden of terug sturen helpt niet en ik slaap natuurlijk ook niet verder als ik weet dat me zoon klaar wakker is!
    Hier is hij zo veranderd sinds hij in maart van het kdv is overgegaan naar psz.
    Na de zomervakantie start hij op de basisschool en ik lees uit jullie verhalen dat deze fase nog wel even blijft hangen OMG!

10. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter van 4 is in april naar school gegaan. Op school echt poeslief! De juf wil nog wel 20 van zulke schatjes zegt ze. Ja, ja, kom thuis maar eens kijken....
    Brutaal, negeren/ niet luisteren, boos praten. Als ze iets vraagt en het mag niet, meteen heel boos en/ of huilen. Ze geeft zelf ook aan dat ze moe is. Lastige fase hoor. Ze wordt nu echt groot, ik mis soms dat lieve, schattige (nou ja, dat was ze ook niet altijd natuurlijk) peutertje wel eens...

11. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Check! Hier ook zo'n dametje dat moeite heeft met luisteren, boos wordt om niets, noem het maar op.... hoor het op school ook veel van andere ouders; dus we zijn in ieder geval niet alleen!

Maar DE tip heb ik geloof ik niet voor je; ik lees daarom graag even mee! :D

Als ik hier een keer wat luider tegen Esmay spreek in de trend van; "Nu vind ik het echt niet leuk meer, je komt nu hier en gaat naar mama luisteren" dan draait ze zich naar me om, zet haar handen in haar zij en zegt dan doodleuk tegen mij; "Nee mama, nu ga JIJ naar MIJ luisteren, want ik vind het niet leuk meer!" met een gezicht dat op onweer staat..... (Ze begint nu wel in de gaten te krijgen dat dat niet werkt, want dan kan ze meteen 10 minuten op haar kamer gaan zitten....)

Wat ik gisteren overigens ook nog heb ingevoerd; zolang jij geen lief en luisterend meisje kan zijn wordt er niet meer afgesproken met vriendjes of vriendinnetjes van school... (Lijkt wel wat verbetering te geven, maar ik wacht nog even een paar daagjes af of dit doorzet...)

Voor het vroeg uit bed komen helaas ook geen tips voor je; hoop dat dat een kortdurend iets gaat zijn!

Sterkte met je mannetje!!

Deel Deze Pagina