1,6 kilo aankomen in één week

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door twinkel85, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkel85

twinkel85 Lid

10 mrt 2012
    65
    0
    6
    Hallo verloskundige,

graag stel ik hier een vraag, ook omdat ik niet onnodig de verloskundige wil bellen. Maar ik ben benieuwd of dit 'normaal' is:

Mijn startgewicht van voor de zwangerschap was 58 kilo, een gezond gewicht bij een lengte van 1,61 m. Tussen de zesde en zestiende week van de zwangerschap ben ik erg misselijk geweest. Tot de tiende week ben ik zo`n 2,5 kilo afgevallen. Na de tiende week ben ik weer rustig aan gaan komen waardoor ik met precies 18 weken weer op mijn startgewicht zat. Ik weeg me iedere zaterdagochtend met lege maag en zonder kleding.

Wat ik erg opvallend vind ik dat ik vanmorgen weer op de weegschaal ging staan en nu opeens 1,6 kilo zwaarder ben dan vorige week zaterdag. Terwijl ik normaal dus zo`n 300 gram per week aankom. Ook heb ik sinds twee weken erg veel dorst, maar heb begrepen dat dit ook normaal kan zijn.

Het gaat mij niet om het aankomen op zich, daar heb ik geen problemen mee, maar meer over het grote verschil. Normaal zo`n 300 gram en nu opeens 1,6 kilo in één week. Ik ben een beetje bang dat dit een signaal kan zijn van diabetes.

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dit klinkt normaal, zeker na afvallen , kom je snel die kilo's weer aan. Veel dorst is ook normaal. Abnormale dorst is al je echt meer dan 2 liter water wil drinken op een dag. Echter treedt zwangerschapssuiker vaak pas wat later in zwangerschap voor, maar het kan wel al.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina