1-7 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cathrien, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Die vermoeidheid is erg herkenbaar..ik lig voor mijn doen vroeg op bed. Meestal ging ik rond 11 uur slapen, maar nu begin ik na het avondeten al te geeuwen en om 10 uur is het echt gedaan, dan moet ik gewoon gaan liggen.

Ik ga wel eens sporten met mijn zusje en dat wil ik voorlopig nog blijven doen. Maar ben dan inderdaad om bang dat het dan niet goed is voor de uk of dat ik een te hoge hartslag heb 😅 ik doe dan maar rustig aan op de loopband denk ik haha.

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sporten doe ik zoiezo al niet ;).

Moe ben ik ook, loop de hele dag te gapen, ook op mijn werk dus...beetje genant haha.

Gaan jullie ook (weer) een zwangerschapscursus doen? Ik heb tijdens de vorige zwangerschaps yoga gedaan. Twijfel of ik het nu weer ga doen. Denk het wel, is wel leuk voor de sociale contacten. Woon sinds 5 jaar in deze regio en ken hier buiten de buren en mijn collega's om vrij weinig mensen.

3. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    #23 Cathrien, 15 jun 2016
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
    💖 Bevallingslijst 1 t/m 7 februari 2017 💖

1.
    Poppy14 - 27 - 3e kindje
    Cathrien - 36 jaar - 2e kindje
    Joos1 - 36 jaar - 2e kindje

2.
    Mamaliefde1 - 25 jaar - 2e kindje

3.

4.
    Marlies444 - 36 jaar - 2e kindje
    78Sandra - 38 jaar - 2e kindje

5.
    Mavi Derya - 27 jaar - 4e kindje

6.
    Spectre - 25 jaar - 1e kindje

7.
    Anke -28 jaar- 1e kindje

Totaal aantal: 9

📅Afspraken:

Juni
    20 juni - Mavi derya / eerste echo
    20 juni - 78Sandra / eerste echo
    22 juni - Marlies444 / eerste echo
    22 juni - Cathrien / eerste echo
    22 juni - 78sandra / intake
    24 juni - Cathrien / intake
    24 juni - poppy14 tweede ech
    24 juni - anke 1ste echo
    29 juni - joos1/eerste echo

Juli
    1 juli - poppy14 intake vk

Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Vul de lijst zelf even aan met je naam, juiste datum etc.
    P.s. Kom je net op de lijst? Pas dan ook het totaal aan onderaan.

Dit doe je door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst. Deze lijst kun je dan aanvullen en/of wijzigen.
    Vergeet niet de tekst [ QUOTE] aan het begin (en de naam+cijfers tot aan de hartjes) en de [ /QUOTE] aan het einde van het bericht weg te halen.
    Om te kijken of het gelukt is, kun je op 'voorbeeld van bericht' klikken.

4. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Ik heb de lijst weer even bijgewerkt. Hopelijk staat iedereen er nu op..?

@Poppy: spannend zeg! Lijkt me idd best heftig 2 kindjes er nog extra bij. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag vd volgende echo!
    Mijn zus zegt al weeeeken lang dat ze het gevoel heeft dat ik n tweeling krijg. Zelfs dus al voor ik zwanger was. Ik heb er zelf ook over gedroomd. Nou zit t niet in de familie en ik voel me niet extra zwanger of misselijk of zo. Dus ja, we gaan t met de echo wel zien. Zal wel niet.

@78sandra: onze ouders en zussen weten het en 2 goeie collega-vriendinnen van me. Verder hou ik t voorlopig nog stil. Ik denk dat ik wacht tot na de 2e echo.

@Spectre: ik ben vooral super snel over de zeik. M'n vriend moet t vaak ontgelden. Echt n kort lontje. Baal er erg van. Zo ben ik normaal helemaal niet! Bah. Daar word ik dan weer n beetje verdrietig van.

Vermoeidheid: heel herkenbaar. Ik ben zoooo moe. Viel gistermiddag achter m'n pc zelfs in slaap. Gelukkig werkte ik n dagje thuis en zag niemand me knikkebollen. Hahaha...

Sporten: ik train sinds begin vh jaar voor de 4daagse van Nijmegen. Laatst in het weekend nog bijna 40km gewandeld om dus te trainen. Er staan nog n paar trainingsrondjes op het programma en dan half juli ga ik 'm lopen. Dan ben ik 12 weken. Hopelijk heb ik dan nog niet echt n buik, dat zou het qua wandelkleding en m'n heuptas misschien wel wat onprettig maken. Maar verder heb ik er wel vertrouwen in dat ik het uitloop. Ik heb 'm al vaker uitgelopen, dus komt nu ook vast goed.

5. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hoi dames,

Ik zit ook in de 'grote' groep, maar wil ook hier met jullie mee kletsen!

Voor de lijst;
    Uitgerekend: 3 feb.
    Malibuu - 26 jaar - 2e kindje
    30 juni - eerste echo

Ik heb geen last van kwaaltjes; op vermoeidheid na..
    Ik hoop dat deze zwangerschap goed zal verlopen, en we in feb een gezond kindje morgen verwelkomen!

In onze familie weet nog niemand dat ik zwanger ben, iedereen is nog in de waan dat we wachten op het bericht dat het genetische onderzoek voor de PGD behandeling (=embryoselectie) klaar is.. Deze was begin december al klaar, en we hebben 'stiekem' het ivf traject doorlopen; met een fantastische uitkomst.. Des te leuker straks om te vertellen!

Ik hoop dat ik hier ook gezellig mee kan kletsen!

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Wat leuk malibuu, zal een mooie verassing voor je familie zijn. Wanneer wil je het bekend maken?

7. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Bevallingslijst 1 t/m 7 februari 2017 💖

1.
    Poppy14 - 27 - 3e kindje

2.

3.

4.

5.

6.

7.
    Anke -28 jaar- 1e kindje

Totaal aantal: 9

📅Afspraken:

Juni
    24 juni - anke 1ste echo

Juli
    1 juli - poppy14 intake vk

Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Vul de lijst zelf even aan met je naam, juiste datum etc.

Dit doe je door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst. Deze lijst kun je dan aanvullen en/of wijzigen.
    Vergeet niet de tekst [ QUOTE] aan het begin (en de naam+cijfers tot aan de hartjes) en de [ /QUOTE] aan het einde van het bericht weg te halen.
    Om te kijken of het gelukt is, kun je op 'voorbeeld van bericht' klikken.[/QUOTE]

8. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Ik verveelde me, dus ben maar even creatief met kurk gegaan op de lijst :)

Gisteravond voor het eerst naar een acupuncturist gegaan voor de misselijkheid en ik voel me vanmorgen al een stuk frisser! Nog wel misselijk, maar minder heftig.
    Hopelijk blijft dat zo.

Vermoeidheid: omg jaaaaa, ik ben écht bejaard nu en lig rond 19:30 al in bed (nu gaat mijn wekker/ sirene in kindvorm elke ochtend rond 5:00 af), maar ik ben gewoon kapot!

Het hele eerste trimester valt mij sowieso een stuk zwaarder nu we een kleintje van 6,5 maand rond hebben rollen.

9. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Bevallingslijst 1 t/m 7 februari 2017 💖

1.
    Poppy14 - 27 - 3e kindje

2.

3.
    Malibuu - 26 jaar - 2e kindje

4.

5.

6.

7.
    Anke -28 jaar- 1e kindje

Totaal aantal: 10

📅Afspraken:

Juni
    24 juni - anke 1ste echo
    30 juni - Malibuu / eerste echo

Juli
    01 juli - poppy14 intake vk

Om te kijken of het gelukt is, kun je op 'voorbeeld van bericht' klikken.

10. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Het weekend na de echo vieren we mijn man z'n verjaardag & hebben we de housewarming (zijn in okt. verhuisd :p) dus dat is iedereen tegelijk aanwezig en gaan we het vertellen.

Hebben jullie het al verteld aan familie & vrienden?

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ohh dat is wel een mooi moment ja! Aan mijn familie heb ik het nog niet verteld, maar mijn vriend was zo enthousiast dat hij het al wel aan zijn ouders heeft verteld. Ik denk dat ik het als eerste aan mijn zus wil vertellen, ze kan zelf geen kinderen krijgen. Ook al zal ze blij zijn voor ons, het blijft wel moeilijk voor haar. En ik vind het dan geen fijn idee om het te vertellen als heel de familie bij elkaar is. Ik zit alleen nog te twijfelen wanneer. Ik denk Na mijn eerste echo en wanneer we terug zijn van vakantie. Mijn moeder is in juli jarig dus dat is ook wel een mooi cadeau voor haar.

12. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Dat wordt dan idd n grote verrassing voor je familie malibuu. Leuk!

Tjonge Joos, een kleintje van 6 maanden, dat lijkt me erg pittig! En dat zal ook als het geboren wordt nog n heftige tijd zijn, want dan loopt de ander net. Pittig hoor. Werk je daarnaast ook nog, of ben je fulltime moeder/huisvrouw?

13. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Het zal zeker pittig worden!
    Ik werk (praktisch) fulltime en wil dat eigenlijk ook blijven doen :), we zien wel hoe het loopt!

14. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Jeetje! Knap hoor.. Ik werk 4 dagen en blijf dat ook doen, maar vraag me af en toe wel af hoe anderen dat allemaal voor elkaar boksen..

15. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Wow, bijna fulltime werken met twee kleintjes en een huishouden... Ik vind 3 dagen werken met 1 kleine man en een huishouden al best heftig. Ik zou het liefst nog minder willen werken. Fulltime moeder en huisvrouw zijn lijkt me geweldig en omdat ik dan nog meer tijd bij m'n kind(eten) zou kunnen zijn. Dat ze als ze ouder zijn in de pauze van school gewoon thuis bij mama hun broodje kunnen eten en ik er na school ook ben, met n kopje thee en koekje. Zoals mijn moeder er vroeger ook altijd voor ons was thuis. Dat is gewoon n soort ideaalbeeld wat ik heb.
    Maarja, financieel gaat dat gewoon niet lukken op dit moment. Maar wie weet over n paar jaar; dat ik nog iets minder kan werken of misschien ook een andere baan dichterbij huis, of vanuit huis werken.
    We moeten maar zien wat de toekomst brengt.

Vinden jullie niet dat je dan veel mist van je kind(eren) als je 4-5 dagen werkt? Ze groeien zo snel, leren zoveel, het gaat zo hard...
    Toen m'n zoontje geboren werd ben ik ook 6 maanden uit m'n werk geweest, bewust. Om die tijd er echt te zijn voor 'm, dat prille begin meemaken en veel tijd samen door te brengen. Vond dat heerlijk! Vervolgens ben ik ook meteen gaan sparen voor als er nog n tweede kindje zou komen, zodat ik weer onbetaald verlof kan opnemen. Dat wil ik dus straks weer doen.

16. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Ik heb naast de moeheid trouwens nu ook giga mega zere borsten. Ook m'n tepels zijn mega gevoelig. Ik ging vandaag af en toe echt door de grond als m'n zoontje tegen m'n borsten leunde of ff met z'n elleboog er in drukte. PIJN!! :$

Bij m'n vorige zwangerschappen kreeg ik er in de eerste 6-8 weken al ruim n cupmaat bij, dat valt nu gelukkig mee. Gelukkig, want dat extra van toen ben ik nooit kwijtgeraakt. Ik ben van n ruime A/kleine B, naar n volle C gegaan. Was ik op zich erg blij mee, maar nog groter hoeft van mij niet. :D

17. Marlies444

29 mei 2016
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik werk 3 dagen, dat vind ik ook echt genoeg. Vorig jaar werkte ik nog 4 dagen, ik vond het pittig. Ik ben alleen dus nog minder gaan werken is voor mij financieel ook geen mogelijkheid, maar 3 dagen is goed te doen.

Vanochtend na een uurtje lopen had ik echt last van m'n banden, voor m'n gevoel heb ik daar al wel snel last van, kan dat van m'n vorige zwangerschap minder herinneren.

Vanmiddag zijn ze van MvM geweest. Gelukkig een knallende test, was er eigenlijk best een beetje zenuwachtig voor.

Bijgevoegde bestanden:

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mooi testje hoor! Geeft toch altijd weer een vertrouwensboost ;)

Ik werk nu 4 dagen, ben 1 dag minder gaan werken na de geboorte van mijn zoontje. Is vooralsnog prima te doen. Of ik straks nog een dag minder ga werken weet ik nog niet, financieel gezien liever niet. Ik mag graag geld uitgeven, koop graag leuke kleding voor mijn zoontje, lekker eten in de supermarkt etc.....bezuinigen is niet echt mijn ding ;) en straks moet de tweede natuurlijk ook leuk gekleed gaan, pampers hebben etc, dus nog minder gaan verdienen per maand trekt me totaal niet.

Ons zoontje gaat momenteel 3 dagen naar een gastouder en 1 dag naar oma. Vanaf 1 augustus gaat hij overstappen naar een gloednieuw Agrarisch kinderdagverblijf in ons dorp, lekker dicht bij huis, scheelt een hoop heen en weer gerij naar de gastouder die aan de andere kant van de stad woont waar we tegenaan zitten met het dorp.

Wij hebben het nog niemand verteld. Eerst de echo van maandag a.s. maar eens even afwachten, dat lijkt mij vroeg zat.

19. Marlies444

29 mei 2016
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vorig schooljaar werkte ik 4 dagen, maar woensdag en vrijdag waren halve dagen. Ik ging 80 euro minder verdienen als ik er 3 hele dagen van maakte. Dus daarvan dacht ik dus wel,daarvoor hoef ik geen 4 dagen te blijven werken! En inmiddels is het verschil weer al kleiner geworden.

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mij is het verschil wel iets meer dan 80 euro tussen 4 of 3 dagen werken. Tussen 5 en 4 dagen zit ongeveer 160 euro netto en als ik 3 dagen zou gaan werken dan zou ik nog eens 150 minder gaan verdienen. En dat vind ik best veel, zeker als de kosten juist omhoog gaan met twee kinderen.

Deel Deze Pagina