1-7 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cathrien, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Update van mij:
    Afgelopen nacht geen oog dichtgedaan van de onwijze buikpijn. Foute boel dacht ik meteen. Het voelde precies hetzelfde als de buikpijn bij de vorige miskraam. Ook vanochtend bleef de buikpijn, gelukkig wel minder heftig, maar een soort zeurderige stekende ongesteldheids pijn, uitstralend naar m'n bovenbeen. De verloskundige gebeld en ik mocht gelukkig om 11:30 heen, om te kijken hoe of wat. Met knikkende knieën en half huilend ging ik heen, wat n stress!
    Maar we zagen een super mooie beeb, bijna 12mm lang, met een duidelijk kloppend hartje! 😍
    Het ziet er allemaal goed uit, ook op de goede plek en er is niks om ongerust over te zijn. De buikpijn kan ze niet verklaren, ze weet niet waar t vandaan komt. Misschien zijn t groeipijnen.
    Maar ik ben zooooooo opgelucht en blij!
    De termijn klopte precies: 7w+2 dagen. Ik ben zó blij!

Bijgevoegde bestanden:

2. Marlies444

29 mei 2016
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gelukkig Cathrien , fijn dat je meteen langs mocht komen!

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Fijn cathrien! Ziet er mooi uit :)

Nog over werktijden: ik werk zelf 4 dagen op het moment en ik wil proberen dit te blijven doen als de kleine uk er is.. will het geld niet missen :D

4. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik ben na m'n vorige zwangerschap 4 dagen gaan werken, en ben altijd de woensdag vrij, breekt wel lekker de week! ;)
    Maar financieel gezien zou ik niet minder willen werken; we zijn beide best gesteld op het leven wat we nu hebben en door een dag minder te gaan werken zouden de luxere dingen toch wat lastiger worden. We kijken het wel aan, minder werken kan altijd nog wel..

5. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Met werken sta ik er dan toch n beetje anders in. Ik denk dan - meer werken kan altijd nog, deze jonge jaren van m'n kinderen meemaken kan alleen nu.
    Daarom hoop ik ook dat m'n vriend als dit tweede kindje geboren wordt 1 dag per week ouderschapsverlof weer op mag nemen. In elk geval de eerste anderhalf-2jaar.
    Ook dat zal financiële gevolgen hebben natuurlijk. Maar ik vind t niet erg om ietsjes luxe in te leveren en dat we dan meer tijd hebben met onze kleine.
    Tja, iedereen kan daar anders over denken natuurlijk. :)

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Daar heeft ieder zijn eigen mening over en dat is helemaal prima :)
    Ik vind tijd met je kinderen ook heel belangrijk. De tijd gaat al snel genoeg. Maar het geld is hier gewoon nodig, zeker als we ook nog af en toe leuke dingen willen doen en met vakantie willen gaan. En dat vind ik ook belangrijk. Als het te veel is dan kan ik best wat uurtjes missen maar dan moet je ook wat inleveren.. daarom wil ik eerst kijken of het gaat, 4 dagen werken. En mijn vriend en ik zijn beiden in de weekenden vrij dus dat is ook wel fijn

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb nu ook de woensdag vrij, breekt idd lekker de week. En dan ga ik lekker met mijn kleine ventje leuke dingen doen.

Ik vind het zo prima te doen, ben iedere dag om 17.00 uur thuis zodat ik lekker nog wat tijd kunnen doorbrengen met ons zoontje. Mijn vriend is altijd wat later thuis en werkt gewoon 5 dagen.

En idd, ik vond het ook belangrijk om leuke dingen te kunnen blijven doen en wil mezelf af en toe ook wel eens verwennen zonder daar eerst een hele tijd voor te moeten sparen.

Maar ieder zijn goed recht hoor...ik ben nu eenmaal wat luxe gewend en ook niet geschikt om de hele week thuis te zitten, dus ik lever daar liever niet op in ;).

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cathrien, goed nieuws zeg...nu ben ik nog nieuwsgieriger naar mijn echo van aanstaande maandag. Hoop dat ik ook zo'n mooi beeld te zien krijg!

9. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik ben de dagen dat ik werk rond 18:00 thuis.. Mijn man kan z'n tijden zelf indelen en begint vroeg zodat hij ook op tijd thuis is, ook werkt hij vaak thuis.. Dus dat zou bij ons mooi combineren met opvang etc.
    Wat sandra zegt, zo denk ik ook :)

Ik ben ook zooooo benieuwd naar mijn echo, maar heb 'm pas de 30e.. Duurt nog zo lang pff

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik werk 24 uur per weer. Maar alleen de ochtenden of de avonden. Heerlijk 's middags ben ik altijd thuis.
    Hebben jullie al bedacht wanneer je met verlof wil met 34 of 36 weken?
    Ik heb de vorige 3 keer 36 weken gedaan en dat ga ik nu weer proberen.
    Maandag eindelijk de echo ben zoo benieuwd.

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb de vorige keer ook 4 weken van te voren verlof genomen, dat wil ik nu weer. Heb liever meer tijd na de bavalling dan er voor ;)

Ik heb toen ook nog 4 weken extra vakantie opgenomen aansluitend aan mijn verlof. Dat wil ik nu ook weer doen (als ik genoeg dagen over heb uiteraard). Dat is me de vorige keer prima bevallen. Je gaat toch net meteen iets fijner gevoel weer aan het werk als ze 4 maanden oud zijn als ze naar de opvang moeten. Ik vond hem bij 3 maandjes nog zo klein ;).

12. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik heb de vorige keer tot 32 weken gewerkt, daarna ben ik de ziektewet in gegaan. Na m'n verlof was ik nog niet toe aan werken, ben toen van eind augustus tot in december aan het opbouwen geweest.,

Ik weet niet hoe het nu zal gaan, maar wil proberen om ook tot 36 weken te werken en daarna ook nog wat weekjes vakantie op te nemen.. Probeer nu vast wat te sparen, wellicht dat ik ook wat vakantiedagen vooraf opneem..

Hier met vaderdag niets gedaan.. Wel bij schoonouders geweest, daar was ook schoonzus+aanhang en opa/oma. We hebben ons (vooral ik) niet in kunnen houden en verteld dat ik zwanger ben.. Iedereen was in tranen; was een grote verrassing! :D

13. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Ik ben vorige keer met 35 weken en 1 dag met verlof gegaan. Ik kan het echt precies zo opnemen als ik wil. Dus moet even zien hoe het nu uitkomt. Maar als de uitgerekende datum op ongeveer 1 feb blijft staan, dan zou 5 weken en 2 dagen betekenen dat ik vanaf net voor kerst precies vrij ben. Dat klinkt wel echt super fijn! :)

Ik heb n druk weekend achter de rug; een verjaardag zaterdagochtend en een verjaardagsfeestje zaterdagavond. De kleine ging uitlogeren, dus we konden een beetje langer blijven liggen. Maar ik had ook allerlei lekkere dingen voor n vaderdag ontbijtje in huis gehaald, dus ik moest er toch n beetje op tijd uit.
    Ook omdat ik na t ontbijt ging wandelen. Bijna 20km gelopen vandaag. Ik kom nu net thuis. Ik ga snel douchen en nog ff vh mooie weer genieten met m'n boef. Na t eten gaan we nog ff bij mn ouders langs, op vaderdags visite.
    En dan vanavond moet ik nog knutselen, hahaha.. Dinsdag trakteert m'n zoontje bij de opvang, dus ik moet wat dingetjes in elkaar zetten. En dan morgen nog wat lekkers bakken wat erin moet. :D
    En dan vrijdag is ie jarig!! M'n grote vriend wordt alweer 2 jaar. Wat is dat snel gegaan......

14. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    En veel plezier en succes bij de echo morgen Mavi derya en Sandra! Uiteraard hoop ik dat jullie ook zo'n mooi kloppend hartje zullen zien! ♥
    Nog n paar uurtjes aftellen. Spannend!

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Leuk Malibuu! Mooi vaderdag cadeau he :)
    Wij zijn vandaag ook bij mijn ouders geweest en hebben het ook verteld.. Super blij!!

Ik wil ook graag proberen tot 36 weken te blijven werken.. lijkt me toch fijner om na de bevalling meer tijd te hebben

16. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Benieuwd naar alle echos komende week!! Voor ons nog 4 dagen vol spanning te gaan ...

En misselijk en moe , en nu al een enorme buik ....

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oooo spannend hoor ik zit nu in de wachtkamer voor de echo..

18. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel plezier !!

19. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Spannend!! Succes & plezier met kijken naar je kleintje!

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik ben benieuwd :)
    Hoop op een mooie echo!

Deel Deze Pagina