hoi allemaal.. ik heb een normale cyclus van ongeveer 28-30 dagen. Mijn cyclus begon op 3 februari, dus mijn NOD is 3 maart waarschijnlijk.... Maar ik heb mijn innesteling gevoeld afgelopen zaterdag. Ik vond het zo spannend dat ik afgelopen maandag heb getest en jawel hoor. positief!.. Maar kan dat al? Ik twijfelde al aan de test omdat hij niet direct werkte ( was een digitale van testpoint). Dus ik had hem opzij gelegd en ging douchen. Maar tijdens het douchen begon dat ding te piepen. Ik heb ook maandag en dinsdag hele duidelijke klachten gehad, alleen maar hevige krampen, rugpijn en met vlagen misselijk. Maar sinds vandaag is de buikpijn grotendeels weg. De rugpijn is wel nog deels aanwezig. Het enige dat ik voel is een plekje rechtsonder mijn navel alsof daar iets zit aan de binnenkant. Maar op internet lees ik zoveel tegenstrijdige info over wanneer de bevruchting plaatsvindt en hoe lang het duurt voordat je iets kunt voelen. Dus nu twijfel ik... zelfs aan de test. Heeft iemand ervaring? Of moet ik dan maar gewoon wachten tot 3 maart en dan testen (weer?). Is trouwens zover ik weet mijn eerste zwangerschap. (Ben al 2 jaar van de pil af, maar sinds kort een vaste relatie). Dus ontpillen is er zeker niet bij.
Wat ik geleerd heb is dat een positive test altijd positief is. Ik heb ook een week voor me NOD getest. Alle twee de testen waren positief. Maar voor de zekerheid heb ik gewoon gewacht tot me NOD en ja hoor die was toen ook positief. Wacht anders een paar dagen en doe dan nog een keer een test (Clear blue digital). Maar ik denk stiekem dat we je al kunnen feliciteren.. Xx Samantha
Helaas Samantha.. vandaag opnieuw getest met de clear blue digital en ik ben niet zwanger. En aangezien ik ook weinig meer voel in mijn buik kan ik de test als waarheid zien. Ik denk dan dat de innesteling niet helemaal goed is gegaan. In ieder geval er is niets blijven plakken denk ik. Nu maar afwachten totdat ik ongesteld wordt en de nieuwe ronde ingaan. Maar was wel de eerste keer dat ik 'zwanger' was, ook al was het maar heel eventjes. Nu weet ik wel hoe het voelt. De volgende keer test ik pas echt als ik overtijd ben. Ik weet nu duidelijk hoe het voelt. Succes!
Jammer meid! Ik zou zelf nooit testen voor mijn NOD, er gaat nog zo vaak iets mis voor die tijd...Ik heb altijd gewacht tot ik een week overtijd was. Die eerste 12 weken die spannend zijn duren toch al zo lang, ik wilde eigenlijk zo lang mogelijk onwetend blijven
Weet je overigens zeker dat het niet je eisprong was die je voelde en waarop de zwangerschapstest gereageerd zou kunnen hebben? Want sommige zwangerschapstesten reageren, hoe bizar ook, op je eisprong. In dat geval zou je dus een late eisprong hebben gehad en een korte luteale fase.