Curretage, hoe zit het nou ? :S

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Patty20, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty20

Patty20 Lid

8 jun 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Hallo,

Ik ben er vorige week achtergekomen dat mijn kleine wonder met 7,5 week er niet meer is. Ik heb een week gewacht tot mijn lichaam het zelf zou uitstoten maar dit mocht niet het geval zijn.. nu zijn mijn gedachte op dit moment zo dat ik de curretage wil en wil proberen verder te gaan met mijn leven.

Nu ben ik a.s. maandag als een spoedje ingepland in het elkerliek ziekenhuis, en moet ik naar de afdeling poliklinische gynacologie.

Nu vroeg ik me af wat een curretage precies inhoudt :oops: ik lees dat sommige vrouwen onder narcose gaan, en sommige niet.. waarom is dat?
    Moet je daar blijven?

Kan iemand deze onzekere meid helpen :oops: ?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat rot voor je dat je wondertje niet meer leeft... En nu dus een curretage. Heeft het ziekenhuis je niet uitgelegd hoe dit werkt? Je kan namelijk zelf heel veel kiezen! Je mag zelf weten of je onder narcose wil of een plaatselijke verdoving krijgt. Ik wilde onder narcose, omdat ik het niet wilde meemaken. Maar dan moet je dus wel een dag in het ziekenhuis blijven. Als je alleen een plaatselijke verdoving krijgt, dan sta je met een paar uur weer buiten. je kunt bv een mp3speler meenemen om het geluid van de curretage niet te horen.

Bij een curretage maken ze je baarmoedermond open met een soort buisje. Vervolgens brengen ze een slangetje in en 'zuigen' je baarmoeder leeg. Je kan daarna veel of juist weinig gaan bloeden. Elk lichaam reageert anders.

Maar als ik jou was, zou ik het ziekenhuis even bellen en vragen om uitleg. Je hebt er recht op te weten wat er gaat gebeuren en wat je opties zijn. Oh ja, wij hebben ons kindje mee naar huis genomen en in de tuin begraven. Je hoeft het dus niet achter te laten daar!

3. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Patty allereerst heel veel sterkte in deze periode!
    Ik ben met spoed gecurreteerd en ook ik ben onder narcose gegaan. De ingreep duurt maar 10 minuutjes of zo. Ze schrapen met een curet (soort lepeltje) je baarmoeder leeg. Ieder lichaam reageert inderdaad anders, maar na een curretage kan het wel even duren voor je cyclus weer op gang is/komt!

Als je google gebruikt op curretage kom je de informatieboekjes van de ziekenhuizen tegen. Kun je dat ook alvast lezen. En inderdaad gewoon even bellen wat nu echt de bedoeling is! Want als je onder narcose moet zul je nuchter naar het ziekenhuis moeten gaan.

Dikke knuffel!

4. Vlinder84

Ze schrapen het alleen leeg wanneer je verder bent dan 13 weken. Daarvoor gebruiken ze een zuig curretage. Dus er wordt bij de ts gelukkig niet geschraapt. Het is lichamelijk een kleine ingreep, is idd met 10 minuten klaar. Maar geestelijk is het wat anders. Vandaar dat je gewoon even moet vragen of de gyn je meer uitleg wil geven.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb in augutus 2006 ene curetage gehad met 12 wk zwangerschap (uk was 10,5 dg geworden) . Ik ben om 12 uur de ok in gereden en om 3 uur weer dik weer wakker. ze hebben me baarmoedermond opengemaakt en daarna een zuig en schrap curetage. mijn baby was goe dingenesteld waardoor ik erg veel bloed verloor tijdens de behandeling en heb ook ruim 1 uur op de tafel gelegen in de OK. na de behandeling voelde ik me lichameljk best goed alleen erg slapjes en moest nog 1 dag in het ziekenhuis blijven (lag er al ruim 1 week vanwegen koorts en uitdroging) De volgende dag wilde ze me nog houden omdat me ijzer gehalte nog steeds vrij laag was maar wilde zo graag naar huis omdat ik die huildende babys op de gang niet kon aanhoren :(. Ik heb me uk niet mee naar huis gekregen want hij moest onderzocht worden. Ik was zo erg ziek en het hartje was ook plots gestopt met kloppen dat we toch wel zekerheid wilde hebben. Uit onderzeok bleek dat me zwangerschapsweefsel (dus placenta en baby) een infectie had opgelopen maar wat precies weten we nu nog niet. hierdoor was ik ziek en na de curetage ineens stukken beter. Achteraf vidn ik het heel jammer dat ik hem nooit heb gezien en dus niet echt afscheid heb kunne nemen. dit alles is zo snel gegaan dat ik het geestelijk heel moeilijk kon verwerken. 2 dg na de curetage had ik veel bloedverlies en ook veel pijn (naweeen want voelde het zelfde als ik nu heb gehad na de bevalling) en verloor ik ook veel bloedproppen. dit heeft 1 week geduurt en 62 dg later kwam me 1e menstruatie.
    6 maanden later was ik weer zwanger en dit keer is alles goed gegaan :).

veel sterkte en als je meer infromatie wil kan je ook op google kijken. dit heb ik toen ook gedaan er er is best veel te vinden.

gr sandra

6. Vlinder84

Wat heftig Sandra! Jeetje, heel moeilijk hoor... Ik heb er gelukkig weinig last van gehad, al was ik al 13 weken en 1 dag zwanger en mijn meisje leefde ook nog. Ze hebben het echt heel 'goed' gedaan (raar en naar om te zeggen in deze context). Maar ik heb dus lichamelijk echt bijna geen klachten gehad, alleen geestelijk natuurlijk.

7. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ah vlinder nee ik was vantevoren "gewoon" bevallen alleen waren er resten blijven zitten...mijn zoontje was overleden tussen het moment van het breken mijn vliezen en het moment van de ingeleide bevalling een kleine 24 uur later. Ik heb mijn zoontje zelf opgevangen en dat was ook mijn wens....had het nooit willen missen...

8. Vlinder84

Ja ik weet het nog Sens, Remy* en Pippy* waren even oud. Alleen ben ik dus niet bevallen helaas... Had het achteraf graag wel gedaan, maar dat was toen niet echt een optie zeg maar.

9. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Verrebroek, 0ost-Vlaanderen
    Ik heb vorig jaar ook een curretage gehad. Men engeltje was slechts 8 weken mogen worden.
    Ik heb dan ook een week moeten uitwachten en toen stond de gynaecoloog er op dat ik een curretage onderging. Dit zou anders wel eens slecht kunnen uitdraaien voor jou.
    Ik ben helemaal onder narcose geweest, maar wel een lichte narcose.
    Dus toen ik wakker werd, was ik meteen goed wakker.
    Heb niets pijn gehad en heb ook niet veel meer nagebloed.
    Mijn curretage was op dinsdag en woensdag was mijn bloeding reeds gestopt.
    Ik had ook een geweldige schrik hoor, maar uiteindelijk was dit nergens voor nodig.
    Al is het geestelijk natuurlijk wel weer een klap.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Veel sterkte.

Deel Deze Pagina