Hoi, Volgens de regels moet ik passend werk accepteren, en mag ik niet passend werk een bepaalde periode weigeren. Dit geldt voor de inkomsten en uren, maar geldt dit ook voor de werktijden? Ik heb een gesprek aangeboden gekregen maar de werktijden, liggen best wel rot ivm met de kleine en vriend, het werk is deels savonds. Mag ik dit dan afwijzen omdat ik niet savonds wil werken? Groetjes Nalia
Beste Nalia, Ik kan aan de hand van je vraag niet beoordelen of het hier om een voor jouw passende functie gaat. Je overlegt met je werkcoach over het eventueel weigeren van een werkaanbod. Hij/zij bepaalt of je met toestemming het werkaanbod mag afwijzen. Heb je deze goedkeuring dan heeft het afwijzen geen gevolgen voor je uitkering. Je kunt contact opnemen met je werkcoach via je werkm@p op werk.nl. Wil je liever telefonisch contact opnemen? Dan vind je hier het telefoonnummer van jouw vestiging. Actuele informatie over passend werk vind je hier. Ik wens je veel succes met je sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]