Beste verloskundige, ik heb ook een vraag die me vanaf het begin af aan al bezig houdt. Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen. Ik had op 25 december ongesteld moeten worden, maar teste 2 dagen ervoor al positief! Hartstikke blij natuurlijk! Toch had ik er al niet eens meer op gerekend dat ik zwanger zou kunnen zijn, want ik had een week lang bruine afscheiding gehad, en heb 5 en 3 dagen voor mijn NOD bloedverlies gehad. Het waren echt flinke druppels helderrood bloed, en bij de laatste keer zat er ook een vliesje/stolseltje bij. Het bloeden stopte daarna vrijwel meteen weer en het is ook niet meer teruggekomen. Afijn, ik bleek dus toch zwanger te zijn. Mijn hele lichaam is al druk aan het veranderen; continu misselijk, oprispingen, diarree, pijnlijke tepels, moe, donkere urine, bandenpijn etcetera. Maar wát is nu de kans dat ik alleen nog maar een lege vruchtzak bij me draag? Dat dat stolseltje wat ik 3 dagen voor mijn NOD vond niet het vruchtje was dat toen al niet meer leefde? Ik ben er zó onzeker van! Ik heb 30 januari mijn eerste afspraak bij de VK, maar ik ben zo bang voor slecht nieuws! Dat er geen hartje te vinden is bijvoorbeeld en dat ik dan al die weken voor niets zo blij geweest ben. En een molazwangerschap? komt dat veel voor?
Hoi migga, Het is nu een hele onzekere periode voor je vooral om dat je bloedverlies hebt gehad. Ik kan je helaas niet vertellen of je een goede zwangerschap hebt maar het komt vaak voor dat er in het begin van de zwangerschap bloedverlies voorkomt. Je bent nu rond de 7 weken zwanger als je een miskraam zou hebben gehad zou je veel meer bloed verlies moeten hebben gehad dan dat je beschrijft het vruchtje met de vliezen en het vruchtwater is ongeveer zo groot als een kippeei. je zou dan ook flinke krampen ervaren. Heb je ook al een afspraak voor een echo? zo nee dan, doe dat maar en zeg dat je bloedverlies hebt gehad en je zorgen maakt. Het hartje is nu al te zien! En is de echo ook de 30e dan zeg maar dat je eerder wilt. Laat je geruststellen en Probeer te gaan genieten van je zwangerschap! Liefs imke