Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar ik erger me rot aan mensen die vinden dat ze, als je zwanger bent, alles tegen je mogen zeggen. De volgende opmerkingen heb ik al gekregen tot nu toe (en ik ben pas vier maanden zwanger): "Zo, je begint al flink uit te dijen he?" "Kijk daar wat een pens al!" (lachend) "Zo, je begint al te waggelen er van!" (terwijl ik scheef liep van de rugpijn, niet van de zwangerschap!) "Al flink aan het worden van voor en van achter he!" Ik weet dat mensen het goed bedoelen (meestal),maar ik vind het toch zooo lomp overkomen! En daarbij, wat moet ik er op zeggen? Het liefst zou ik zeggen: "Ja, maar ik heb een baby in mijn buik groeien, wat is jouw excuus?" Ik moet er even bij zeggen, ik heb maat 38/40 en ben dus niet echt flink ofzo. Ben sinds ik zwanger ben ook pas 3 kilo bijgekomen. Mijn buik begin je wel al aardig te zien maar daar ben ik alleen maar trots op! Ik vind alleen dat sommige mensen het zo tactloos doen, echt zo je achterna schreeuwen! Wat zeggen jullie op die grapjes/opmerkingen? Meestal - moet ik bekennen - lach ik maar schaapachtig mee en denk ik er het mijne van. Het valt me op dat de meeste mensen die het op deze manier brengen, zelf overgewicht hebben.... Alsof ze blij zijn dat jij ook begint uit te dijen ofzoiets? Ik ben zelf ooit veel zwaarder geweest, ben heel veel kilo's afgevallen, en ik heb toen ik flinker was nooit zo iets geroepen naar andere mensen. Ik weet het niet hoor, maar het valt me wel op. De mensen die ik echt leuk vind en die ook niet onzeker zijn, zeggen gewoon iets liefs over mijn buik, maar nemen geen andere woorden in de mond zoals 'uitdijen' en 'waggelen' liefs mamatoB
ja erg herkenbaar, pas achteraf dacht ik; dat had ik moeten zeggen! en heb vaak gehoord; zo weet je zeker dat het er maar 1 is enz. 1 keer zei iemand; zo je krijgt al een dikke reet (viel echt wel mee, in totaal 9 kilo erbij) dus dat heeft diegene wel geweten hahaha. Ik denk dat veel mensen ook gewoon iets 'willen' zeggen tegen je! en dat kan vaak tactloos zijn.
Ja, dat denk ik ook. Ik ga die van 'en wanneer ben jij uitgerekend' wel onthouden, dat vind ik een goeie, haha! De gene die zei dat ik al flink was aan het worden van voor en achter, is een ontzettend forse interieur verzorgster met behoorlijk overgewicht op mijn werk, die zich graag met iedereen en alles bemoeit. Het is een grappig mens maar ze heeft het tact van een achterdeur. Volgende keer ga ik haar wel een leuk antwoord terug geven, zodat ze in het vervolg haar mond houdt !
Ik erger me er inderdaad ook aan. Gelukkig ben ik tot nu toe alleen dikker geworden bij mijn buik en borsten dus over de achterkant of over de heupen heb ik nog geen commentaar gehad. Ik had laatst gelezen dat iemand zei na een opmerking over haar dikke buik: tsja, ik leg nou eenmaal geen eieren! Hahaha dat vond ik wel een goeie!
Ow, daar heb ik me toen ook zo aangeergerd. Vooral de mensen op m'n werk konden er wat van. Omdat ik niet iedere dag dezelfde collega's zie, kreeg ik soms wel 4x te horen, Zo... je groeit lekker. Of, zo wat wordt je dik! Terwijl ik ook helemaal niet veel was aangekomen. Ik heb er op een gegeven moment wat van gezegd, dat ik een beetje klaar ben met die opmerkingen. Maar die mensen stonden er helemaal niet bij stil en bedoelden het ook niet zoals ik dacht dat ze bedoelden... Maar goed... ik voelde me aan het einde vd dag wel een dikke olifant. Ik pas iig altijd wel op hoe ik iets breng... zeker bij zwangeren.
Hier andersom. Ik krijg juist opmerkingen dat ik een klein buikje heb, zodra ze horen hoe lang ik zwanger ben. En dan: "Oh, zeker een klein kindje..." Alsof het dan een makkie is...... Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog geen idee heb hoe groot het kindje is. Met de 20 weken echo zat hij aan de bovenkant van het gemiddelde. Dus toen was 't niet echt een kleintje. Momenteel geen idee. Mijn moeder had van mij ook geen grote buik en ik was 7,5 pond, dus ook gemiddeld. Mensen maken altijd domme opmerkingen, ik lach er maar om. Ze weten niet beter.
Nou bij was gaat het zo, ik ben in het begin heel erg ziek geweest dus ik ben hoorlijk afgevallen tijdens mijn zwangerschap. En dan zeggen ze dit. Eet je wel goed. Je moet wel aankomen in plaats van afvallen. Ben jij al 17 weken? Het lijkt net of je nog maar 4 weken bent of zo. Zucht iedereen meent het beter te weten. Als je dikker wordt zitten ze te zeiken, en als je afvalt eet je weer niet goed volgens hun. En dan gaan ze ook tegen andere mensen zeggen, jeetje die Chantal eet volgens mij helemaal niet en dan zegt diegene dat tegen mij, echt verschrikkelijk. Mamatob, je mag gerust een opmerking terug maken, dan houden ze er vanzelf mee op, en dan laat je meteen op een nette manier weten dat je er niet van gediend bent.
Hmmm...ik kreeg nu bij de tweede te horen toen ik vertelde dat ik weer zwanger was; "Ik dacht al zoiets want je reet wordt alweer zo groot...." Dat heb ik bij de 1e ook steeds moeten horen van ze. Laat dat nou dat ene deel van mijn lichaam zijn wat ik NIET zelf kan zien in de spiegel en waar ik nou nog niet onzeker over was....aargh....bedankt! haha
Ik zie dat eigenlijk niet als onwetendheid, maar meer als belangstelling. Ja goed, de manier waarop is misschien niet zo tactisch... Maar wat moet je anders zeggen tegen iemand die zwanger is? Elke keer vragen hoe het gaat....? Ik hoor ook regelmatig; " Hey Dikkie Dik " , maar dat is dan lief bedoeld omdat ik al een hele zwangere buik heb... Wie dat zegt doet er ook toe hoor, vrienden van me zeggen dat en ik reageer dan meestal met "ik ben niet dik... heb gewoon een bowlingbal meegenomen..." (Omdat ze eigenaren zijn van o.a. een bowlingcentrum) Vreemden zeggen niet zoveel eigenlijk. Die vragen meestal standaard hoe het gaat..... Waar ik WEL een hekel aan heb is dat iedereen aan mijn buik moet voelen! Omdat ik regelmatig in het hotel te vinden ben (vrienden-mijn man werkt er), kennen al die medewerkers mij ook. En er is niets leukers dan een vrouw die zwanger is lijkt het wel. Dus dan zit ik aan een kopje koffie en dan komen ze naar me toe en voordat ik het weet hebben ze hun hand al op mijn buik gelegd... (En dat begon al met 9 weken.... Ja sorry hoor, dan voel je alleen nog maar vet... )
Hmm het ergste komt pas na de bevalling: dan gaan de mensen vragen wanneer je moet bevallen terwijl je net bevallen bent.
Ja hier zeiden ze dat ook. Vooral mijn toenmalige buurman had daar een handje van. Die maakte sowieso altijd sarcastische opmerkingen (over en weer trouwens hoor) Zei toen, ik ben zwanger, wat is jou excuus. Uitgelult was hij!
mensen denken vaak echt dat ze zo grappig zijn maar weten niet at ze ondertussen iemand kunnen kwetsen of onzeker kunnen maken. ik lach er vaak maar wat om en vind het wel prima dan, ik ga me er niet meer druk om maken.
dit herken ik enorm...ik droeg mn beide meiden "in" me en niet voor me zeg maar. Ik kwam ook haast niet aan, tenminste zo leek het...(als ik zei dat ik zulke dikke benen had keek iedereen me aan van wwar heeft ze het over met haar dunne beentjes, terwijl ze écht voor mijn doen enorm waren....) Mensen denken dan dat dat makkelijk is en zeggen dat dan ook vaak....of ze zeggen dat het zo mooi is..met zo'n achtertoo van...poeh das makkelijk zeg als je niet zo zwaar bent....... ik kan je zeggen das juist niet makkelijk, mijn oudste was 7,5 pond en jongste ruim 8 pond.... wat inhield dat ál mijn organen weggedrukt werden en ik dus last had van alles....(maagzuur, "lekkende"blaas, weinig lucht enzenz) Ik wilde er nooit over klagen maar zei er altijd wel wat van....(tja het lijkt makkelijk maar valt wel eens tegen hoor dat al mn organen moeten wijken voor de baby...) want het kwam me op den duur de strot uit dat mensen dachten dat het zo gemakkelijk was voor me..... Even on-topic: @TS: die opmerking van: "wat is jou excuus" vond ik wel echt heel goed eigenlijk... en tja mensen bedoelen het wel goed maar zo komt het niet altijd over (ligt misschien ook hormonaal, dat je er niet goed tegen kunt ofzo) volgens mij heb ik dan tóch liever dat ze steeds vragen hoe het gaat, dan zulke opmerkingen te moeten incasseren elke keer......
Bij iemand die gewoon echt dik is doen we het niet, maar als er een kindje komt denken de meesten wel een opmerking te kunnen maken. Zwangerschap werkt dan toch uitnodigender. Zit je welliswaar niet op te wachten, maar goed.... Ik heb nu nog winkelbedienden die weten hoe ik er toendertijd uit zag. Met mijn 42 weken en alles naar voor dragend. Shocking gewoon ! Ze woog bij de geboorte ook bijna 9 pond. Alle opmerkingen trouwens vergeten. Da's wel fijn aan een zwangerschap. Je vergeet daarna gelukkig veel Motto hier is: ene oor in andere oor uit.
Ow zo te lezen ben ik zo'n tactloze Als ik een bekende tegenkom die zwanger is waarbij je het echt goed ziet, dan zeg ik ook dat ze goed gegroeid is en zo'n mooie bolle buik heeft. Ik heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat mensen dat als iets negatiefs op kunnen vatten! Ik bedoel het namelijk als iets heel positiefs. Zwanger zijn is zo iets prachtigs en het voller worden hoort er nou eenmaal bij, ik vind dat alleen maar mooi. Maar ik zal vanaf nu voorzichtiger zijn en proberen na te denken voordat ik zoiets zeg
ik vond het tijdens mijn zwangerschap nog niet zo erg dat ze wat zeiden, maar als je net een maand of 2 bevallen bent en je hebt nog een buikje; Je bent toch niet weer zwanger! nou, daar kon ik dus niet tegen.
Ow ja, das eigenlijk veel erger. Ik heb dat ook een keer gehad, toen een collega van andere afdeling (knikkend naar m'n buik) vroeg hoe lang ik nog moest. Ik zeg, euhm.. tot 5 uur en jij? Ze baalde als ik weet niet wat en werd rood tot in d'r nekharen... dat vond ik dan wel weer grappig.
regelmatig tijdens mijn zwangerschappen gezegd "ik ben x lang zwanger maar wat is jou excuus?" of "ach ik ben er met x aantal weken vanaf maar met jou gaat het niet meer goedkomen he?"